gałka muszkatołowa

1. Data: 2011-03-09 08:38:42

Temat: gałka muszkatołowa
Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z Was tego używa?
Jeszcze nigdy nie dodawałem.
Do czego służy, dodaje się dla smaku, zapachu?
Pozdr.
jagr

2. Data: 2011-03-09 08:51:14

Temat: Re: gałka muszkatołowa
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jagr" <j...@W...fm> wrote in message
> Czy ktoś z Was tego używa?
> Jeszcze nigdy nie dodawałem.
> Do czego służy, dodaje się dla smaku, zapachu?
> Pozdr.
> jagr

Nie kupuj mielonej. Strugasz nożem, szczyptę na końcu noża do zupy:
pomidorowej, dyniowej, sosu pomidorowego i wielu innych potraw. Trwała
przyprawa w szczelnym naczyniu. Trująca. Nie przedawkować.

3. Data: 2011-03-09 08:57:03

Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pomidorowej, dyniowej, sosu pomidorowego i wielu innych potraw. Trwała
> przyprawa w szczelnym naczyniu. Trująca. Nie przedawkować.

Ale jaki ma smak i co to daje? Poczuję różnicę w smaku/zapachu zupy, jak
dodam taką ilość?
Do czego podobny jest ten smak?

4. Data: 2011-03-09 09:20:16

Od: Aha <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-09 09:57, jagr pisze:
> Użytkownik "Panslavista"<p...@i...pl> napisał w wiadomości

> Ale jaki ma smak i co to daje? Poczuję różnicę w smaku/zapachu zupy, jak
> dodam taką ilość?
> Do czego podobny jest ten smak?

Gałki dodaje sie do mies i np sosu beszamelowego.
Smak korzenny, w duzych ilosciach halucynogenna.

5. Data: 2011-03-09 09:39:17

Od: Marek <n...@p...adresu.mail> szukaj wiadomości tego autora

Cześć jagr
Wed, 9 Mar 2011 09:38:42 +0100 w
<news:4d773d58$0$2486$65785112@news.neostrada.pl> napisałeś:

> Czy ktoś z Was tego używa?
> Jeszcze nigdy nie dodawałem.

nigdy nie robiłes sosu beszamelowego?
tam sporo idzie i zasadniczo poprawia zapach i smak.

Marek
365 prezerwatyw - Goodyear

6. Data: 2011-03-09 15:07:04

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 09 Mar 2011 10:20:16 +0100, Aha wrote:

> Gałki dodaje sie do mies i np sosu beszamelowego.
> Smak korzenny, w duzych ilosciach halucynogenna.

Dodaje w calkiem sporych ilosciach i nie zauwazylem dzialania
halucynogennego. Mi calkiem dobrze pasuje do gulaszu lub innego miesa
w sosie typu gulaszowego. Dodaje podczas obsmazania miesa - sciram na
tarce o drobnych otworach.

7. Data: 2011-03-09 15:27:53

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 09.03.2011 09:38, schrieb jagr:
> Czy ktoś z Was tego używa?
> Jeszcze nigdy nie dodawałem.
> Do czego służy, dodaje się dla smaku, zapachu?

Oprócz tego, co już napisane nadaje się też do ziemniaków tłuczonych
oraz do polenty. Można dać też (lub zamiast) gałki tzw. macis, czyli
sproszkowany owoc gałki. Jest bardziej aromatyczne, ale ma inny smak. Co
kto lubi.

Waldek

8. Data: 2011-03-09 16:03:32

Od: Aha <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-09 16:07, tomjas pisze:

> [...]
> halucynogennego. Mi calkiem dobrze pasuje do gulaszu lub innego miesa
> w sosie typu gulaszowego. Dodaje podczas obsmazania miesa - sciram na

Bo musialbys tych galek z 4-7 uzyc
:):):):)

9. Data: 2011-03-09 16:16:24

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 09.03.2011 16:27, schrieb Waldemar Krzok:

> [...]
> oraz do polenty. Można dać też (lub zamiast) gałki tzw. macis, czyli
> sproszkowany owoc gałki. Jest bardziej aromatyczne, ale ma inny smak. Co

Dodatek:

Gałka pasuje świetnie do brukselki i szpinaku.

Waldek

10. Data: 2011-03-09 17:51:11

Temat: Re: ga?ka muszkato?owa
Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-03-09 09:38, niebożę jagr wylazło do ludzi i marudzi:
> Czy ktoś z Was tego używa?

Do ciasta naleśnikowego też.

Qra

Tortille/wrapsy odcinek 2