glutaminian sodu

1. Data: 2004-05-26 10:31:21

Temat: glutaminian sodu
Od: "maciek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam prośbe gdzie kupić glutaminian sodu?
--
maciek

1. Data: 2004-05-26 10:47:17

Temat: Re: glutaminian sodu
Od: Maciej Jastrzebski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.kuchniachinska.pl

--
#!/usr/bin/perl -- Maciej "Pedro" Jastrzebski p...@g...umcs.lublin.pl
open(h,${$|})?$_=<h>:f<vwy;$_.=<h>;split??;$=-=$=;wh

1. Data: 2004-05-26 11:28:02

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

maciek wrote:

> Witam
> Mam prośbe gdzie kupić glutaminian sodu?

nie jestem do konca przekonany czy na dobra grupe trafiles, ale
widzialem woreczki z tymi krysztalami tu:
http://tinyurl.com/2b9zr

uwazaj tylko, podobno niezbyt dobrze wplywa na wzrok

pozdro
wiku

1. Data: 2004-05-26 12:11:20

Od: "Ewa" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Glutaminian sodu jest dodawany do wszystkich przypraw typu vegeta i
warzywko, a także niektórych mieszanek przypraw i do wszystkich zup w
proszku, jest to sztucznie wyprodukowny ester o zapachu rosołu, ja satarm
się go unikać jak mogę, bo niestety jest rakotwórczy.

Nie polecam.

Ewa W.

1. Data: 2004-05-26 13:17:55

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 26 May 2004 13:28:02 +0200, wiku napisał(a):

> [...]
> widzialem woreczki z tymi krysztalami tu:
> http://tinyurl.com/2b9zr
>
> uwazaj tylko, podobno niezbyt dobrze wplywa na wzrok

To juz bysmy wszyscy oslepli :) Dodaja to do wszystkiego.

Maciek
"Use the Google, Luke"

1. Data: 2004-05-26 13:42:01

Od: "mruczek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> proszku, jest to sztucznie wyprodukowny ester o zapachu rosołu, ja satarm
> się go unikać jak mogę, bo niestety jest rakotwórczy.

Może jeszcze lęgną się od niego małe myszki w głowie?
mruczek

1. Data: 2004-05-26 14:10:18

Od: Maciej Jastrzebski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa <e...@o...pl> wrote:
> Glutaminian sodu jest dodawany do wszystkich przypraw typu vegeta i
> warzywko, a także niektórych mieszanek przypraw i do wszystkich zup w
> proszku, jest to sztucznie wyprodukowny ester o zapachu rosołu, ja satarm

Jesteś pewna tego zapachu? Poza tym to nie ester, tylko sól.

> się go unikać jak mogę, bo niestety jest rakotwórczy.

Podasz jakieś źródło tych rewelacji? Może po prostu piszesz o jakiejś innej
substancji, bedącej rakotwórczym estrem o zapachu rosołu. Bo na pewno nie jest
to glutaminian sodu.

Pedro, zaintrygowany.

1. Data: 2004-05-26 14:12:27

Od: "Ewa" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Każdy je co mu się podoba na swoją odpowiedzialność, ja akurat zwracam uwagę
co jem, może są osoby które również wolą nie napychać się zbyt dużą ilością
chemii, więc po prostu dziele się swoją wiedzą. O białych myszkach nic mi
nie wiadomo.

1. Data: 2004-05-26 14:24:16

Od: wiku <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciek wrote:

> To juz bysmy wszyscy oslepli :)

http://www.pfm.pl/u235/navi/184300/back/184276
http://kobieta.gazeta.pl/kobieta/1,55341,1082666.htm

mialem na mysli naduzywanie tego skladnika (np wietnamczycy)

> dodaja to do wszystkiego.

z pewnoscia nie do wszystkiego, a produktow zawierajacych ten skladnik
mozna bez trudu unikac (np. vegety, porawki czy wszelkich fixow i
gotowych mieszanek przypraw)

pozdro
wiku

1. Data: 2004-05-26 14:30:52