golaski

1. Data: 2001-10-22 10:34:37

Temat: golaski
Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kto zna przepis na regionalna potrawę zwana "golaski", prawdopodobnie okolice
Hrubieszowa?

1. Data: 2001-10-22 10:45:48

Temat: Re: golaski
Od: oshin <b...@a...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

<k...@p...onet.pl> napisal(a) nam tak:
>Kto zna przepis na regionalna potrawę zwana "golaski", prawdopodobnie okolice
>Hrubieszowa?

mniam, pyszniutkie zamojskie zarelko
jak chcesz to sie wywiem dzis wieczorem od naszego speca rodzinnego :)

oshin
http://szanty.art.pl/~bydnorz
kliknij i nakarm glodne dzieci! http://www.pajacyk.pl
--
Honore de Balzac
Kobiety wmawiaja zawsze w mezczyzn, z ktorych zrobily baranow,

1. Data: 2001-10-22 11:20:37

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> oshin
> OJeee... pewnie ze chce, moja mama sie ucieszy, od wielu lat szuka tego
przepisu.. smaki mlodosci...>

1. Data: 2001-10-24 07:32:11

Od: oshin <b...@a...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

<k...@p...onet.pl> napisal(a) nam tak:
golasy
skladniki:
1 kg ziemniakow
1/2 kg kaszy
2 jaja
ew. 2 cebule
25 dkg twarogu (moze byc chudy, moze byc tlusty jak kto lubi)
1 zoltko
sol, pieprz
tluszcz

ziemniaki gotujemy w lupinach (mozna i bez)
kasze przelewamy wrzatkiem, coby sie rozpulchnila
cebule kroimy bardzo drobniutko
miekkie juz ziemniaki ubijamy, do gladkiej masy dodajemy kasze, jaja,
cebule i twarog, lekko solimy i pieprzymy, wyrabiamy na gladka mase
masa powinna sie _wydawac_ przesolona
z masy formujemy waleczki, smarujemy je po wierzchu zoltkiem
forme mocno natluszczamy, wsadzamy nasze golasy, i do piekarnika 250
na ca 45 min (patrzec czy sa gotowe)
golasy mozna jesc na zimno ze smietana lub jogurtem
mozna na cieplo, albo odsmazone ze skwarkami

inna wersja, to golasy ubrane w pierogi
robimy mase jak na ruskie (czyli ziemniaki, twarog, przesmazona
cebulka, sol, pieprz) i dodajemy do tego uprazona kasze
przygotowujemy ciasto na pierogi i trzask, mamy ruskie z kasza, ponoc
niewiarygodnie pyszne, jeszcze nie mialam okazji, ale wierze rodzinie
:)))))

oshin
http://szanty.art.pl/~bydnorz
kliknij i nakarm glodne dzieci! http://www.pajacyk.pl
--
Miguel de Cervantes Saavedra
Miedzy kobiecym "TAK" i "NIE" zaledwie koniec igly zmiescic sie moze.

1. Data: 2001-10-24 08:01:32

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przygotowujemy ciasto na pierogi i trzask, mamy ruskie z kasza, ponoc
> niewiarygodnie pyszne, jeszcze nie mialam okazji, ale wierze rodzinie

Najpiękniej dziekuję, moja mama oszaleje ze szczęścia... a rodzina pewnie
peknie z przejedzenia... moja mama jadla golaski w dzieciństwie, szukala tego
przepisu od lat i wreszcie- JEST!!!! Jeszcze raz dzieki.Qd

1. Data: 2001-10-24 08:32:10

Od: Justyna Trzcinska <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

oshin wrote:

> golasy
> skladniki:
> [..]
> 1/2 kg kaszy

jaka kasze?

1. Data: 2001-10-24 09:28:30

Od: "Maria U." <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

oshin wrote:

(...)
Tzn. ze surowa kasze tylko zalewamy wrzatkiem? Nie trzeba jej wczesniej
gotowac?

Maria

1. Data: 2001-10-24 11:11:23

Od: oshin <b...@a...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maria U." <m...@f...onet.pl> napisal(a) nam tak:
>Tzn. ze surowa kasze tylko zalewamy wrzatkiem? Nie trzeba jej wczesniej
>gotowac?

ponoc nie, wystarczy sparzyc, zeby sie rozpulchnila
a kasza gryczana winna byc

oshin
http://szanty.art.pl/~bydnorz
kliknij i nakarm glodne dzieci! http://www.pajacyk.pl
--
Charles Baudelaire
W milosci irytujace jest to, ze jest ona zbrodnia

witam po baardzo długiej przerwie i pytam
Bigos w wersji francuskiej
Tacos/enchilladas/burrit os
pulpety cielece w sosie koperkowym
Gołąbki a la Leopard