gotowanie ryżu/ziemniaków - co zamiast soli?

31. Data: 2007-05-12 19:55:01

Temat: Re: gotowanie ryżu/ziemniaków - co zamiast soli?
Od: "Patrycja" <p...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości
news:20070512211604.5e6f5ab1@localhost.localdomain..
.

> Można jeszcze dodać (do ugotowanych już) zasmażoną na brązowo
> (skarmelizowaną) cebulkę - nada słodkawego smaku.

tak tak tak, ale smazyc TYLKO na maselku ;)

32. Data: 2007-05-12 19:55:36

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> wrote in message

> Wodę należy dolewać do ryżu w oleju, czy najpierw wylać olej i dopiero
> zalać ryż?

Gdy masz lekko natłuszczoną powierzchnię patelni - nie masz co wylewać.

33. Data: 2007-05-12 19:58:56

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Konrad Kosmowski" <k...@k...net> wrote in message
.

Niezupełnie - skrobia ryżowa ulega skarmelizowaniu (niewielkiemu) dzięki
czemu ryż zmienia kolor na złoty i jego smak staje się wyrazisty i zupełnie
inny niż ryżu białego - nadal może być dietetyczny - dla tych, którzuy muszą
jeść tylko ryż - wybawienie od monotonii...

34. Data: 2007-05-12 19:59:12

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Patrycja wrote:

> tak tak tak, ale smazyc TYLKO na maselku ;)

Raczej nie, masło się spali.

--
+ ' .-. .
, * ) )

35. Data: 2007-05-12 20:00:53

Od: "Patrycja" <p...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> Raczej nie, masło się spali.

dziwne. praktycznie za kazdym razem jak gotuje ziemniaki to smaze cebulke na
masle i nigdy mi sie nic nie spalilo.. na oleju jest ble.

36. Data: 2007-05-12 20:01:54

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Konrad Kosmowski" <k...@k...net> wrote in message
.

> Raczej nie, masło się spali.

Nie - smaży się w dużo niższej temperaturze - wychodzi, że zdrowiej.

37. Data: 2007-05-12 20:05:04

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Panslavista wrote:

> [...]
> wyrazisty i zupełnie inny niż ryżu białego - nadal może być
> dietetyczny - dla tych, którzuy muszą jeść tylko ryż - wybawienie od

OK. Jak napisałem IMHO będzie to bardzo delikatna zmiana, w
przeciwieństwie do potraktowania tego ryżu jakąś przyprawą (a najlepiej
zestawem) o mocnym aromacie.

--
+ ' .-. .
, * ) )

38. Data: 2007-05-12 20:05:40

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Patrycja wrote:

> dziwne. praktycznie za kazdym razem jak gotuje ziemniaki to smaze
> cebulke na masle i nigdy mi sie nic nie spalilo.. na oleju jest ble.

Zależy od temperatury, ja tam daje kropelkę oleju i tyle.

--
+ ' .-. .
, * ) )

39. Data: 2007-05-12 20:08:09

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> OK. Jak napisałem IMHO będzie to bardzo delikatna zmiana, w
> przeciwieństwie do potraktowania tego ryżu jakąś przyprawą (a najlepiej
> zestawem) o mocnym aromacie.

Chodziło o ryż, a nie o to, do czego ten ryż będzie zastosowany - tu
możliwości szerokie - od rosołu z gwoździa (wodzianki) do najwymyślniejszych
dań.

40. Data: 2007-05-12 20:45:29

Od: "Tomasz Dryjanski" <T...@s...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bulka paryska" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> "Tomasz Dryjanski" <T...@s...o2.pl> wrote in
> message news:f25408$6c6$1@nemesis.news.tpi.pl...

> postaci.
> przyprawiania
> -----------
> Jest jeszcze NaK, chlorek potasu, uzywany do solenia w diecie
> dla wysokocisnieniowcow. Wiem, bo w rodzinie uzywano.
> Pytac w aptece. A w ogole, to lekarz powinien byl
> poinformowac.

Jeśli chlorek potasu, to raczej KCl.Ale smak ma obrzydliwy, i - moim
zdaniem - niezbyt słony.
Czasem można kupić mieszankę 30% KCl i 70% NaCl, "dietetyczną". Żeby uzyskać
zamierzony efekt smakowy, trzeba jej po prostu wsypać więcej. ;)

T. D.

Gotowanie na parze
LECZO DYNIOWE
ciateczka kruche?serowe z owocami - pycha co to jest??
SZECHNIK
WARSZAWA - Burger King - Złote Tarasy 10/05/2007