Re: gruszki mlodosci

From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: gruszki mlodosci
Date: Mon, 6 Aug 2012 23:37:32 +0000 (UTC)

pan michalek napisał:

> [...]

[...]

> Kojarzę też jakieś gruszki "bergamotki" tylko nie pamiętam czy
> jako ogólnie smaczne i dlatego polecane czy właśnie te były
> szczególnie dobre do suszenia.

Mam wrażenie, że te "bergamotki", to też nie jest tak do końca fachowa
nazwa. Pomarańcze bergamotki, to i owszem -- jeść się tego raczej nie da,
ale pachną wybornie. Używa się ich do aromatyzowania herbaty, a czasem
nalewek, likierów czy też kosmetyków. Na takie małe gruszki, co po
wyschnięciu dobrze pachną, też mówią "bergamotka". Sam słyszałem. Ale
w moim atlasie (wciąż go nie mam pod ręką) takiej odmiany nie ma -- już
kiedyś szukałem.

Jarek

--
I od tej pory