Re: hipoteza Darwina

1. Data: 2020-01-27 18:21:20

Temat: Re: hipoteza Darwina
Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-01-19 o 21:59, j...@g...com pisze:
> Nauki przyrodnicze nie muszą wszystkiego potwierdzać. (...)

Nauki przyrodnicze dążą do zracjonalizowania wszystkiego i dużo w tej
dziedzienie już wyjaśniono.

> Do dzisiaj jedynym spójnym wewnętrznie modelem tłumaczącym
> powstanie gatunku ludzkiego jest teoria Darwina.

To akurat nieprawda. Powstanie gatunku ludzkiego
łatwiej wytłumaczyć pochodzeniem wszystkich ludzi
od pierwszych rodziców (bez wcześniejszych
"hominidów"). Taka teoria jest jak najbardziej
do udowodnienia, lecz chyba zbyt biblijna, jak
na współczesne podręczniki biologii.

Ale podejście jest bardziej ogólne. Przykładowo
dla człowieka genotyp waży 3Giga N(nukleodytów)
z czego 2% to kody wszystkich potrzebnych białek.
Reszta genomu to kod wykonywalny, w porównaniu
do PCta, 1 instrukcja to powiedzmy 1 gen.
W DNA mamy też backup danych - 2 nici jedna
po ojcu a druga po matce. W wypadku uszkodzeń
taka ludzka komórka potrafi nawet się sama naprawić.

Wyobraź sobie samochód który ma 50% (a nie 20%)
sprawność silnika i na dodatek sam się naprawia
i komunikuje z wszystkimi uczestnikami ruchu,
w tym z policją. A takich komórek w pojedyńczym
organizmie człowieka są przecież miliardy,
łączą się w tkanki, narządy i poszczególne
części ciała. Skąd się wzięła tak skomplikowana
maszyneria?

Teoria Darwina miałaby sens gdyby na początku
istnienia życia na ziemi istniała super komórka
zawierająca DNA wszystkich możliwych istot żywych
w ciągu następnych miliardów lat. Niestety takiej
ilości danych to nawet komputer kwantowy w skali
Plancka nie pomieści. Tutaj przeciwstawna koncepcja
Stwórcy-Inżyniera nabiera rumieńców. Wystarczy
przyjąć, że te najprostsze organizmy, jak
jednokomorkówce powstały bezpośrednio "na rozkaz"
Stwórcy czerpiąc energię do życia ze Słońca,
lub z ciepła jądra Ziemi. Po przygotowaniu atmosfery
na najbardziej wydajne oddychanie czyli tlenowe,
rozpoczęła się kolejna transmisja danych do tej
sieci biologicznej i powstawały w ten sposób
kolejne rośliny i zwierzęta itd jak w Biblii pisze.

> Jest sporo faktów, które trudno za jej pomocą
> wytłumaczyć, lecz nowej naukowej teorii, która by sobie z tym radziła jak dotąd nie
ma.
> Dlatego skazani jesteśmy na starą.

Darwin nic nie tłumaczy, tylko stawia kolejne
pytania. Pytanie jest o pochodzenie informacji
genetycznej - odpowiedzi brak. A selekcja
naturalna i owszem zachodzi, ale nie ma szans
żeby jeden gatunek powstał samoistnie z innego.
Do tego są potrzebne kolejne dane, a jak wiadomo
ewolucja to ma być ślepy i przypadkowy proces.
Zatem cała ta hipoteza Darwina jest błędna.

> Btw: Mnie na religii ksiądz uczył, że Kościół nie wypowiada się na temat, skąd Pan
Bóg
> wziął materiał tworząc Adama. Wynikałoby z tego, że biblijna glina jest rozumiana
jako
> szeroko pojęta alegoria.

Jaka tam alegoria. W człowieku masz wodę, węgiel,
azot i tlen tak w skrócie - wszystko z ziemi wyjęte.
Ale jest jeszcze świadomość osobowa - a to jest już
od Boga dar bezpośredni.

Zapomnij więc o tych bzdurach Darwina
i nawróć się do jedynie-słusznego Kościoła
Katolickiego, który to jest nieomylny i nie
zmienia zdania, jak naukowcy, co jakiś czas.

--
Nemrod Vargardsson

Pwt 32,41 Gdy miecz błyszczący wyostrzę
i wyrok wykona ma ręka,
na swoich wrogach się pomszczę,
odpłacę tym, którzy Mnie nienawidzą.
42 Upoję krwią moje strzały,
mój miecz napasie się mięsem,
krwią poległych i uprowadzonych,
głowami dowódców nieprzyjacielskich.

2. Data: 2020-01-27 18:46:04

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 27 stycznia 2020 18:22:08 UTC+1 użytkownik Nemrod napisał:

> [...]
> rozpoczęła się kolejna transmisja danych do tej
> sieci biologicznej i powstawały w ten sposób
> kolejne rośliny i zwierzęta itd jak w Biblii pisze.

Ale się wtrącę, dlaczego aktywna?
Nie mogły tego pobierać biernie z pozostawionej przez Stwórcę bazy w/g zegara
schowanego w DNA aktywowanego czasem albo np. zmianami klimatu?
Zawsze bardziej prawdopodobne w każdym wypadku jest sterowanie mechaniczne
(automatyka) niż ręczne.

Jestem przekonany z doświadczenia swojego i wielu innych, że taka baza rozwoju
istnieje i nie potrzeba każdorazowego osobistego działania Stwórcy czy nawet kontaktu
bezpośredniego z Nim w każdym miejscu i czasie, żeby włączyć się w procedury rozwoju.
Wystarczy podłączyć się do takiej bazy i zasysać. Kto pierwszy ten lepszy. Jestem
przekonany, że po rozwoju fizycznym taka baza zawiera również dane i wskazówki dla
rozwoju duchowego.

Wtedy ewolucja poprzez konkurencję i "walkę o byt" ma jakiś sens, choć nie do końca
darwinowski.

3. Data: 2020-01-27 18:57:40

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.01.2020 o 18:21, Nemrod pisze:

> [...]
>
> To akurat nieprawda. Powstanie gatunku ludzkiego
> łatwiej wytłumaczyć pochodzeniem wszystkich ludzi
> od pierwszych rodziców (bez wcześniejszych

Skoro jest łatwiej, to co stoi na przeszkodzie żeby to zrobić?
A skoro nikt jeszcze tego nie zrobił, to skąd wiadomo, że jest łatwiej?

> Taka teoria jest jak najbardziej
> do udowodnienia,

No to skoro jest do udowodnienia, to dlaczego nikt jeszcze tego nie zrobił?
I skoro nikt tego jeszcze nie zrobił, to skąd wiadomo, że jest do
udowodnienia?

> lecz chyba zbyt biblijna, jak
> na współczesne podręczniki biologii.

Tak jak teorie o czarnoksiężnikach w książkach fantasy.
Książki fantasy są za bardzo fantasy, jak na współczesne podręczniki
biologi.

[ciach reszta bzdur]

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

4. Data: 2020-01-27 19:07:33

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-01-27 o 18:46, Jakub A. Krzewicki pisze:
> [...]
schowanego w DNA aktywowanego czasem albo np. zmianami klimatu?
> Zawsze bardziej prawdopodobne w każdym wypadku jest sterowanie mechaniczne

Gdzie w DNA masz jakiś zegar? Albo jakieś zmiany
klimatyczne? DNA to ciąg nukleodytów, a komórka
wykonuje to jak program na PC. Poza tym sprawdź
geologię - jak długo żyły sobie zwykłe bakterie
zanim powstały (i to nagle) inne fantazyjne
organizmy. Darwin nie znał się na DNA
i dlatego bzdur nawymyślał.

> Jestem przekonany z doświadczenia swojego i wielu innych, że taka baza rozwoju
istnieje

Ale gdzie istnieje? Nie ma jej. Jest DNA.

> i nie potrzeba każdorazowego osobistego działania Stwórcy (...)

W wypadku zwierząt i roślin ingerencja Stwórcy
generuje nowy gatunek, ale do zwykłego rozmnażania
nie ma takiej potrzeby. Natomiast dla nowego
człowieka - zawsze Bóg - zapisuje swoje allele.

* * *

Widzisz więc, że w świetle nauki, buddyzm się
w ogóle nie broni. Jakieś haha reinkarnacje?
Popatrz na miliardy gatunków i istot żywych.

I nawróć się do jedynie słusznego Kościoła
Katolickiego, inaczej konsekwencje będą opłakane.

5. Data: 2020-01-27 19:15:17

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-01-27 o 18:57, Kviat pisze:

> Skoro jest łatwiej, to co stoi na przeszkodzie żeby to zrobić?

Nic. Czyli przyjąłeś już do wiadomości, że hipoteza
Darwina jest całkowicie błędna, a rację ma katolicka
interpretacja Biblii.

> A skoro nikt jeszcze tego nie zrobił, to skąd wiadomo, że jest łatwiej?

Gdzie masz, że nikt jeszcze tego nie zrobił? Wiesz
kiedy tekst Rdz 1,1+ powstał?

> (...) <- bezsensowne pierdoły
> Powrotu do zdrowia życzę.

Powrotu do Ewangelii życzę.

6. Data: 2020-01-27 19:28:25

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.01.2020 o 19:15, Nemrod pisze:

> Nic.

No więc?

> Czyli przyjąłeś już do wiadomości, że hipoteza
> Darwina jest całkowicie błędna,

O matkoboso! Skąd taki wniosek?
To ty napisałeś, ze jest łatwiej, a nie ja.

> a rację ma katolicka
> interpretacja Biblii.

No nie ma racji.

> Gdzie masz, że nikt jeszcze tego nie zrobił?

A gdzie masz, że zrobił?

> Wiesz
> kiedy tekst Rdz 1,1+ powstał?

A wiesz kiedy powstał tekst o czarnoksiężnikach?

> Powrotu do Ewangelii życzę.

Ja ci dobrze życzę, to i ty mógłbyś.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

7. Data: 2020-01-27 19:51:01

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-01-27 o 19:28, Kviat pisze:
> (...) <- pierdoły

Skoro nie masz tu nic do gadania,
poza zwyczajowym poszczekaniem
sobie, to możesz już zjeżdżać.

> Powrotu do zdrowia życzę.

Powrotu do Ewangelii życzę.

8. Data: 2020-01-27 19:59:21

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 27 stycznia 2020 19:08:21 UTC+1 użytkownik Nemrod napisał:

> [...]
> wykonuje to jak program na PC. Poza tym sprawdź
> geologię - jak długo żyły sobie zwykłe bakterie
> zanim powstały (i to nagle) inne fantazyjne

Programy na PC też są taktowane zegarem kwarcowym.
Powiedzmy, że program tyle a tyle razy się wykonał.
I DNA w tzw. śmieciowych DNA ma taki licznik, który mutuje z czasem.
Po spełnieniu odpowiednich warunków np. układu pól grawitacyjnych planet, zmiany
klimatu, przejścia komety, wybuchu supernowej uruchamia się ukryta sekwencja
pobierająca modyfikacje.
Jeśli jest możliwe, że DNA koduje śmierć pojedynczego organizmu, to może również
zmianę właściwości grupy stanowiącej gatunek.

Poszukaj sobie o polach morficznych Sheldrake'a i efekcie Ebnera.

> Ale gdzie istnieje? Nie ma jej. Jest DNA.

Np. w polu magnetycznym czy grawitacyjnym ziemi, innych planet albo Słońca,
w postaci fraktalnej. Nawet gdyby to było tylko DNA, wystarczyłoby pierwszy program
zapisać w postaci fraktala, który pod wpływem jakichś czynników zewnętrznych i
licznika się dekompresuje. Ja jednakże uważam, że odpowiada za to epigenetyka czyli
pobieranie informacji z zewnątrz.

> W wypadku zwierząt i roślin ingerencja Stwórcy
> generuje nowy gatunek, ale do zwykłego rozmnażania
> nie ma takiej potrzeby. Natomiast dla nowego
> człowieka - zawsze Bóg - zapisuje swoje allele.

Nie zapisuje, nie ma znaczącej mutacji genetycznej w każdym człowieku. Skąd to
wytrzasnąłeś? Jest natomiast w znacznej większości mieszanie się przypadkowe
kombinatoryczne już istniejących i jakieś ewentualne mutacje nielicznych protoplastów
haplogrup.

9. Data: 2020-01-27 20:17:01

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27/01/2020 o 18:15, Nemrod pisze:

> [...]
> Darwina jest całkowicie błędna, a rację ma katolicka
> interpretacja Biblii.

> Gdzie masz, że nikt jeszcze tego nie zrobił? Wiesz

jak ja to kocham, synku Nemrodzie, jestes pylkiem na moich stopach,
poklon sie gnoju

--
awizo 17/3

10. Data: 2020-01-27 20:18:10

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27/01/2020 o 18:51, Nemrod pisze:

> Skoro nie masz tu nic do gadania,
> poza zwyczajowym poszczekaniem
> sobie, to możesz już zjeżdżać.

> Powrotu do Ewangelii życzę.