Re: hipoteza Darwina

51. Data: 2020-02-02 14:11:37

Temat: Re: hipoteza Darwina
Od: o...@g...com szukaj wiadomości tego autora

użytkownik Kviat napisał:

> Religianci wyrzynający całe społeczności

cyt.
Niektóre narody są nosicielami postępu, inne nie - taka konkluzja wybrzmiewa z
artykułu Fryderyka Engelsa ,,Der magyarische Kampf", który ukazał się w lutym 1849 r.
w prowadzonym przez Karola Marksa czasopiśmie "Neue Rheinische Zeitung". Według
teoretyków marksizmu narody stanowiące elementy kontrrewolucyjne musiały przepaść w
przyszłej ,,rewolucyjnej burzy". W przeciwnym razie stałyby się zagorzałymi wrogami
socjalistycznej rewolucji. Przeznaczone na stracenie narody Engels określał mianem
,,Völkerabfall", co można tłumaczyć jako ,,narodowe odpadki". Ich przeznaczeniem było
,,zniknąć z powierzchni ziemi wraz z nastaniem nowego socjalistycznego porządku", jak
przekonywał Marks w artykule z ,,People's Paper" z 16 kwietnia 1853 roku. W
rozumowaniu Engelsa zaś zniszczenie nie tylko reakcyjnych klas i dynastii, a wręcz
całych narodów - co przywodzi na myśl ludobójstwo - ,,także było postępem".

52. Data: 2020-02-02 14:15:21

Od: o...@g...com szukaj wiadomości tego autora

użytkownik Kviat napisał:
> Ludzie
> palący w piecach plastikowymi butelkami

A zieloni postąpowcy którzy wynaleźli plastik aby uratować drzewa?
Jak nie ma zbiórek plastiku (kto w l. 90 zbierał plastik?)

> wyrzucający tysiące ton śmieci
> do oceanów.

Ten plastik jest wyrzucany przez postępowców podróżujących statkami:)

53. Data: 2020-02-02 14:30:31

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 2 lutego 2020 14:15:22 UTC+1 użytkownik o...@g...com
napisał:

> A zieloni postąpowcy którzy wynaleźli plastik aby uratować drzewa?

[Że swoje dołożę] To jak z tym przysłowiem: "Jak się nie obrócisz, zawsze dupa z
tyłu"

54. Data: 2020-02-02 15:15:34

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02/02/2020 o 08:26, Kviat pisze:

> Jesteś złym człowiekiem.
>
> Powrotu do zdrowia życzę.
> Piotr

ano tak, ja bym jeszcze zasugerowl matematyke, algebre...
--
gazebo

55. Data: 2020-02-02 15:17:17

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02/02/2020 o 09:52, m...@g...com pisze:

> Oni omijają tą trudność mówiąc "wierzę w boga" zamiast, tak jak powinni,
> "wierzę autorowi biblii".
> ---
> Ale logicznie rzecz biorac to Bog jest autorem tak Biblii jak i Twoim...
> ktory tej Biblii dopisujesz ciag dalszy w tzw dziejach apostalskich ;P

jestes w pulapce

--
gazebo

56. Data: 2020-02-02 15:20:04

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02/02/2020 o 13:30, Jakub A. Krzewicki pisze:

> [Że swoje dołożę] To jak z tym przysłowiem: "Jak się nie obrócisz, zawsze dupa z
tyłu"

tia, zrobic turbine zeby produkowac zdrowy prad, rewelacja, ze zdrzew
pada deszcz, mozna jeszcze wyssac strumien

--
gazebo

57. Data: 2020-02-02 15:22:33

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02/02/2020 o 12:50, o...@g...com pisze:

> Błądzi nie mniej niż naukowcy. I zmienia zdanie tak samo jak naukowcy.

taka bzdura a ciagle funkcjonuje

--
gazebo

58. Data: 2020-02-02 18:35:48

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.02.2020 o 10:52, m...@g...com pisze:

> Oni omijają tą trudność mówiąc "wierzę w boga" zamiast, tak jak powinni,
> "wierzę autorowi biblii".
> ---
> Ale logicznie rzecz biorac to Bog jest autorem tak Biblii

Nie. Logicznie rzecz biorąc autorem tej książki jest człowiek. Wszystkie
inne książki są autorem człowieka, a tylko ta nie jest? To przeczy logice.

> jak i Twoim...

Wyznawcy innych religii twierdzą, że twoim bogiem jest ich bóg.

> ktory tej Biblii dopisujesz ciag dalszy w tzw dziejach apostalskich ;P

Czyli jednak człowiek.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

59. Data: 2020-02-02 18:36:41

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.02.2020 o 13:50, o...@g...com pisze:

> Błądzi nie mniej niż naukowcy. I zmienia zdanie tak samo jak naukowcy.

Nie. Nie tak samo.

Pozdrawiam
Piotr

60. Data: 2020-02-02 18:46:27

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.02.2020 o 14:11, o...@g...com pisze:

> cyt.
> Niektóre narody są nosicielami postępu, inne nie - taka konkluzja wybrzmiewa z
artykułu Fryderyka Engelsa ,,Der magyarische Kampf", który ukazał się w lutym 1849 r.

To bardzo słuszna koncepcja, aby w XXI wieku swoją wiedzę opierać na
artykułach z 1849 roku. I znając historię o zbrodniarzu, którzy namówił
swój "naród-nosiciela postępu" do eksterminacji ludzi w obozach
koncentracyjnych.
Jestem pod wrażeniem.
Brakuje jeszcze artykułu o przynoszeniu postępu mieczem i paleniem
czarownic na stosach.

Pozdrawiam
Piotr

Juszczyszyn