hm tort

1. Data: 2003-05-27 21:55:06

Temat: hm tort
Od: "KaRoLa" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem
bylo tysiace razy
przegladnelam troche archiwum i bytomska kuchnie
ale hm nie wiem
otoz moj tata ma dzisiaj imieniny i urodziny, ale wszyscy mamy w tym
tygodniu lekkie urwanie glowy wiec w sobote planujemy wieksza celebracje :-)
i tak sie zamyslilam co by tortu nie upiec
i tak sie zastanawiam jaki jest najprostszy sposob na spod
zeby wygladalo podonei do biszkoptu, a bylo mniej pracochlonne
i zastanawiam sie nad srodkiem
czy np bita smietana z jakimis owocami ??
bo na jakis ciezki krem jest za goraco :-)
Pozdrawiam
K.

1. Data: 2003-05-28 02:23:15

Temat: Re: hm tort
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

KaRoLa wrote:

> [...]
> i zastanawiam sie nad srodkiem
> czy np bita smietana z jakimis owocami ??
> bo na jakis ciezki krem jest za goraco :-)

Zrob tort bezowy z bita smietana i poziomkami (lub truskawkami). Bardzo
dobry w czasie upalow, ale trzeba trzymac w lodowce.
Acha, i lepiej wychodzi, gdy doda sie stabilizatora do smietanki.

Przepis z mojego archiwum:

http://tinylink.com/?yZziVYldkA

Magdalena Bassett

1. Data: 2003-05-28 07:11:54

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

W czasie truskawkowo - jagodowym (ok, na te drugie to troche za wczesnie)
moja mama robi "tort" w nastepujacy sposob: owoce (w zaleznosci od czasu:
truskawki , jagody, porzeczki, malimy itd) wrzuca do garnka, zalewa czerwona
galaretka (zrobiona z mniejszej ilosci wody niz w przepise, albo dodatkowa
zelatyna) tak aby owoce byly tym plynem galaretkowym przykryte, garnek
laduje w lodowce albo zamrazalniku. Gdy galaretka sie juz zrobi, stawia to
na chwilke na goracy piec (palnik) aby "tort" odlepil sie od garnka i
wysadza na talerz. Dekoruje bita smietana, owocami i liskami melisy.

Monika

Ps. Jesli ktos chce sie przekonac o efektach (wzrokowych) to moge podeslac
fotke.

1. Data: 2003-05-28 09:27:05

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

=========
Nie lubię ciast, tortów i takich tam, ale to wyjadam do ostatniego okruszka:
http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/tort_makowy
.htm

waldek
=========

1. Data: 2003-05-29 17:59:39

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tylko Schwarzwälder Kirschtorte!

Niewiarygodnie proste, efektowne i z bitej śmietany.

Spód ciemny biszkopt nasączony wiśniówką, konfitury wisniowe, warstwa
śmietany, posypane wiórkami ciemnej czekolady, następna warstwa
biszkoptu itd., aż ci się ingrediencje skończą.

Dekoracja jak na fotce, kandyzowane wiśnie, ja używam z wiśniówki:

http://www.schwarzwald.com/essen/kirschtorte.html

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-05-29 22:33:59

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Cherokee gd wrote:

> [...]
> biszkoptu itd., aż ci się ingrediencje skończą.
>
> Dekoracja jak na fotce, kandyzowane wiśnie, ja używam z wiśniówki:

A o przepis mozna prosic?
MB

1. Data: 2003-06-03 20:57:04

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości
> A o przepis mozna prosic?

Archiwum grupowe zawsze do usług!

http://groups.google.pl/groups?num=30&hl=pl&ie=UTF-8
&oe=UTF-8&newwindo
w=1&q=%2Bszwarcwaldzki+%2Btort&sa=N&tab=wg&lr=lang_p

pozdr

cherokee
zaganiana w pracy, przed rozdaniem świadectw maturzystom

1. Data: 2003-06-04 01:20:34

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Cherokee gd wrote:
> cherokee
> zaganiana w pracy, przed rozdaniem świadectw maturzystom

Do dzis mi sie matura sni jako koszmar nocny, mimo, ze zdalam calkiem
dobrze. Te sny ciagle mi sie odnawiaja, znikaja na pare lat, i potem
znow sa.

A Ty czego uczysz?

MB

1. Data: 2003-06-04 17:27:48

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A Ty czego uczysz?

Niemieckiego, podobno w najlepszym w Polsce XIV LO im. Polonii
Belgijskiej we Wrocławiu.

Moi wychowankowie - czwartoklasiści - juz po maturze, dzielnie
pomagają mi wypełniać świadectwa.

Biedni nagród nie dostaną - za Komitet Rodzicielski nie zapłacili,
więc zarządzeniem dyrektora nagród niet.
Chyba sama im coś kupię, bo komitet przecież nieobowiązkowy.

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-06-04 23:56:04

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Cherokee gd wrote:

> [...]
> więc zarządzeniem dyrektora nagród niet.
> Chyba sama im coś kupię, bo komitet przecież nieobowiązkowy.

Dzieki za odpowiedz. Nauczycielstwo nigdy mnie nie pociagalo, pewnie ze
wzgledu na to, jakim bylam diablem i szatanem w szkole sredniej. Biedni nauczyciele.

A jesli chodzi o nagrody, to moze kupon do kafejki internetowej? Jesli
zakupisz ich kilka naraz, moze dadza Ci znizke?

Magdalena Bassett

Cześć !!!
faq666
Stare ziemniaki.
Zapienka szpinakowo-makaronowa ale ... bez śmietany
Czy ktos widzial, czy ktos wie...?