Re: homoseksualizm - grupy wsparcia

From: "kd" <e...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: homoseksualizm - grupy wsparcia
Date: Tue, 16 Mar 2004 19:25:53 +0100

Homoseksualizm wykreślono z listy chorób, pod wpływem nacisków środowiska,
miał być to ukłon dla tych osób, decyzja co do wykreślenia nie była
jednomyślna. Przez całe stulecia h. był uznawany za chorobę, i to że
aktualnie nie jest nie znaczy, że tak już zawsze pozostanie, tymbardziej, że
badania naukowe na bliźniakach wykluczają uwarunkowania genetyczne.

Oto kilka komentarzy badań naukowych:

"Na początku lat 90. trzy często publikowane badania zdawały się sugerować
że homoseksualizm ma korzenie genetyczne, których szukać należy raczej w
naturze niż w wychowaniu. [...] W przeprowadzonych ponad pięć lat później
badaniach wyniki nie powtórzyły się. Co więcej, badacze mówią, że odbiorcy
źle zrozumieli 'genetykę behawioralną'. W przeciwieństwie do koloru oczu,
zachowania nie są dziedziczone ściśle; muszą być uruchomione przez
zniechęcające powikłania czynników środowiskowych. [...] Istnienie wzoru
genetycznego wśród homoseksualistów nie oznacza, że ludzie rodzą się
homoseksualistami; podobnie jak geny wzrostu, prawdopodobnie zwykłe u graczy
z ligi NBA, nie wskazują na wrodzoną umiejętność grania w koszykówkę [...]
przyznaje biolog Evan Balaban. Sądzę, że wiemy tak samo niewiele jak
dawniej'."
Newsweek, 17 sierpnia

"[...] orientacja seksualna nie podlega bezpośredniemu wpływowi chromosomów
i genów oraz, podczas gdy nie jest z góry nakazana przez wpływ hormonów na
mózg przed narodzeniem, podlega samym wpływom i jest mocno uzależniona od
socjalizacji po urodzeniu."
American Psychology, kwiecień 1987

Podobnie jak wszystkie złożone stany behawioralne i umysłowe, homoseksualizm
jest wieloczynnikowy. Nie jest ani wyłącznie biologiczny, ani wyłącznie
psychologiczny, ale wynika z nadal trudnej do wymierzenia mieszaniny
czynników genetycznych, wpływów z okresu życia w łonie matki (czasem
wrodzonych u matki i obecnych w każdej ciąży, a czasem występujących
przypadkowo w danej ciąży), środowiska po urodzeniu (jak rodzice,
rodzeństwo, zachowania kulturowe) oraz złożonej serii powtarzających się
wyborów wzmacniających, występujących w krytycznych fazach rozwoju."
Homosexuality and the Politics of Truth, 1996

WNIOSKI
Powtarzające się zachowania seksualne i warunki środowiskowe zmieniają
strukturę mózgu i chemię organizmu, co oznacza, że zauważone podczas badań
cechy genetyczne/biologiczne mogą raczej wynikać z zachowań homoseksualnych
niż być ich przyczyną.
Wszystkim tym badaniom brak logiki i powtórzenia. Wyniki są co najmniej
nieprzekonywujące i spekulatywne. Simon LeVay, Richard Pillard i Dean Hamer
sami siebie nazywają homoseksualistami. Z tego powodu sugeruję, że tłem ich
pracy jest silne pragnienie uzasadnienia skłonności do osób tej samej płci.
Jeżeli homoseksualizm jest normalną orientacją seksualną, dlaczego tylko od
jednego do trzech procent społeczeństwa ma orientację homoseksualną, a nie
50 pro-cent? Dlaczego jest więcej homoseksualnych mężczyzn niż kobiet?
Masters i Johnson, czołowi badacze płciowość w Ameryce, twierdzą "genetyczna
teoria homoseksualizmu została dziś na ogół odrzucona. [...] Żaden poważny
naukowiec nie twierdzi, że zachodzi tu prosta relacja
przyczynowo-skutkowa."
Istnieje przeważająca ilość dowodów naukowych z ostatnich osiemdziesieciu
lat, ukazujących homoseksualizm jako stan nabyty. Dr Irving Bieber, dr
Charles Socarides, dr Joseph Nicolosi, dr Elizabeth Moberły dr Lawrence
Hatterer, dr Robert Kronemeyer, dr E. Kapłan, dr Edith Fiore, dr Gerard van
den Aardweg, dr Eari Wilson, dr Jeffrey Satinover - to tylko niektórzy z
psychiatrów i psychologów, którzy udowodnili te odkrycia poprzez lata
klinicznych badań i empirycznych studiów.
'Najlepszym dowodem obalającym teorie jest doświadczenie. Tysiące mężczyzn
i kobiet na całym świecie zmieniło się z homoseksualnych w
heteroseksualnych. Masters i Johnson mówią o 65 procentach skuteczności w
pomaganiu ludziom w do-konaniu tej zmiany. O sukcesach leczenia donoszą też
inni terapeuci - Bieber, Socarides, Nicolosi, Hatterer, Gershman, Hadden,
Hamilton, van den Aardweg, Barnhouse, Ellis i wielu innych. Krajowe
Stowarzyszenie do spraw Badania i Te-rapii Homoseksualizmu (NARTH)
prowadziło badania wśród 860 respondentów i stwierdziło, że ci, którzy
chcą zmienić swoją orientację seksualną, mogą tego dokonać.

Użytkownik "vonBraun" <i...@s...pl> napisał w wiadomości
> kd w news:c37624$32f$1@nemesis.news.tpi.pl

http://www.odwaga.oaza.org.pl/Podstawy/Homoseksualiz
m_i_nadzieja/homoseksual