Re: humanizm?

Data: 2015-07-25 01:41:12
Temat: Re: humanizm?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>

"Fragi" <s...@o...pl> wrote in message
news:1hjhuh56pi776$.ilb0d65qcuak$.dlg@40tude.net...
> [...]
>>> Twoja... przyjaciółka. Ja tu nie mam przyjaciół, nie wymagaj więc ode

> Ja bywam tylko na dwóch grupach w sumie. Tu i na kuchni, sporadycznie
> zajrzę na film, dom, poezję czy medycynę. Nie czytam wszystkiego.

Przecież te XL-kowe krossposty są na wszystkich grupach na których
ona pisuje, z domem i kuchnią włącznie - głównie tu i na polityce jednak...

> Ależ ja się nie wymiguję. Wiele na temat poglądów XL w kwestii Żydów nie
> wiem, bo nie czytam. Unikam wątków o tej tematyce, jak i o tematyce
> politycznej. Religijnych tez staram się unikać, bo mnie to za dużo zdrowia
> kosztuje :) Czyli, w sumie, wychodzi na to, że prawie nic nie czytam...

No dobra... przyjmuję to do wiadomości :-)
Choć jej wybryki z pl.soc.polityka ona prawie w całości krossuje również tu.

> Z tego co zdążyłam zauważyć, XL jeśli krytykuje, to krytykuje konkretne
> osoby i konkretne zachowania, więc jeśli gdzieś skrytykowała Żyda, to
> pewnie też konkretną osobę. Polaków też krytykuje :)

Nie, krytykuje Żydów jako naród, krytykuje ich gremialne zachowania.
Np. ostatnio krytkowała arogancję Żydów cytując Michałkiewicza
(wątek z 9 lipca krospost tu i na politykę) Propoaguje dezinformację
o tym że holokaust był oszustwem (post z maja 26, taki sam krospost)
Przyklaskiwała Lindzie że nie zagrał w Pokłosiu i uczesniczyła w kampanii
protestujących wyświetlanie tego filmu. A bardzo niedawno, 14 lipca,
utyskiwała na to, że Żydowska Gmina Wyznaniowa sprawdza (nie)wiedzę
młodych Polaków z historii Żydów w Polsce i publikuje te wyniki
publicznie (krosspost "Przykład na słuszność mojej sygnaturki").

> Ktoś, kto nienawidzi Żydów, wszystkich Żydów, potępia ich
> w czambuł tylko z racji tego, że są Żydami, moim zdaniem
> Katolikiem nie jest. I nie tylko Żydów to dotyczy.

Cieszę się, że to sobie ustaliliśmy :-) Też tak uważam.
W ogóle nienawiść jako taka, nawet skierowana do konkretnych
osób za konkretne czyny też nie jest czymś godnym naśladowania.
Moim skromnym zdaniem. I ja staram się bardzo takiej każdej unikać.

> Ponieważ wierzę w Boga i myślę, że On ostatecznie to ocenia...
>Tylko proszę, nie bij mnie za to :)

Nie zamierzam :-)
A co do oceniania - Twój Bóg oceni ich zapewnie ostatecznie,
Ty możesz ocenić ich nieostatecznie, prawda? :-)
Dokładnie na takiej samej zasadzie jak oceniasz smak i oryginalność bigosu
:-)

> Oczywiscie, że wydają. Ale ja jestem ostrożna. I staram się, już jeśli,
> komentować czyjeś _zachowania_, a nie wydawać opinię o człowieku. Tzn.
> prędzej powiem "zachowujesz się bezmyślnie", niż "jesteś bezmyślny".
> Mam nadzieję, że rozumiesz różnicę?

Różnica jest drastyczna i jaskrawo widoczna.
I warto zachować taką ostrożność wobec obcych - dając im
w ten sposób jakiś kredyt niepewności - kazdy może pomyłkę zrobić.
Raz, dwa, nawet trzy razy... :-)
Aczkolwiek jeśli ktoś zachowuje się bezmyślnie rutynowo to
po pewnym czasie, po pewnej liczbie obserwacji, jak najbardziej
przysługuje mu miano człowieka bezmyślnego i taką metodą
oceniamy ludzi których lepiej znamy na porządku dziennym.

> Oczywiście, daleeeeeko mi do bycia
> kryształową :) I nawet nie chciałabym taką być, bo to pozbawia człowieka
> ludzkich cech. Jednak staram się (nie zawsze się udaje, niestety) dwa razy
> pomyśleć, zanim coś napiszę/powiem.

Fajnie że trzy razy pomyślałaś i jednak coś napisałaś... :-)
Pomogłaś mi lepiej się poznać i w wyrobieniu sobie zapewne
nieco trafniejszej opinii na Twój temat :-))))

> Rozumiem, co masz na myśli. Opinię posiadam, wiem, że mam do niej prawo.
> Jednak nie zawsze się tą opinią otwarcie dzielę. Powodem jest, jak już
> wspomniałam ostrożność, by kogoś nie urazić, i świadomość, ze przecież
> mogę
> się mylić.

To bardzo rozsądne i ja też nie ryzykuje oceny człowieka po pierwszym
spotkaniu - to jest uleganie uprzedzeniom... XL-ka jest jednak barwną
postacią o dosyć jaskrawych poglądach i dużo o sobie często ujawnia.

No to fajnie, zgadzam się tu w 100%.