iść czy nie iść (znowu ślub)

141. Data: 2002-03-26 10:48:35

Temat: Re: i?ć czy nie i?ć (znowu ?lub)
Od: "Ula Dynowska" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> Ależ naturalnie. Dlatego właśnie nie rozumiem, dlaczego
> zaproszenie na wesele bez dzieci ma być brakiem szacunku. (....)

> (jej) tradycji imprezę. Ale jeżeli przekonania organizatorów nie
> obejmują dzieci na weselu, to już skandal i obraza ;)

Mi chodzi o to, że mam wrażenie, że osoby z góry zakładajace nieobecność
jakichkolwiek dzieci na weselu, traktują je trochę jak osobników piatej
kategorii. Przytaczane sa kuriozalne przykłady - może zniszczyć dekoracje
tortu (w tym przypadku dekorację zniszczyła niewychowana mamusia),
poprzewraca świece w kościele, z mniej drastycznych - będzie się puszczać
smerfne hity ( a mydełko fa dla wujków to może lepsze), trzeba płacić za nie
pełna stawkę ( może jeszcze za wódkę?) itp. A chodzi chyba o to, ze traktuje
sie każde dziecko jak zarazę i wszystkie plagi. To po co cała szopka ze
ślubem kościelnym - w końcu jednym z celów małżeństwa jest posiadanie
dzieci?? Ja naprawdę rozumiem, ze np. rózni znajomi przychodzą bez dzieci -
ale nie rozumiem, że trzeba to specjalnie zaznaczać. Rozumem, że np. panna
młoda nie życzy sobie obecności konkretnego dziecka - bo nie umie się
zachować - tak samo jak może nie życzyć sobie obecności konkretnego wujka z
takich samych powodów - i nie wie jak to powiedzieć, zeby nikogo nie
obrazić. No i przykłady podane wyżej. Ale zakładanie - na ślubie nie będzie
żadnych dzieci, bo nie, więc np. bratanka TŻ - młodego kulturalnego
mężczyzny lat 10 również, to dla mnie jakaś pomyłka.

Pozdrawiam - Ula

142. Data: 2002-03-26 10:51:53

Od: Marzena Fenert <m...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 26 Mar 2002 11:40:35 +0100, podpisując się jako "Joanna
Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>, napisałeś (aś) :

>podaję za słownikiem języka polskiego
>szacunek - cześć, poważanie, poszanowanie, uznanie
>obraza - zachowanie uchybiające czyjejś godności osobistej
>obrazić się - mieć do kogoś urazę, żal
>
>Jeśli okazanie przez kogoś braku szacunku nie powoduje żalu, to faktycznie
>dziwna jakaś jesteś.

No właśnie wkońcu po 70 postach docieramy do sedna - jestem dziwna - w
moim słowniku nie istnieje słowo obraza, nie stosuję czegoś takiego i
nie rozumiem ludzi którzy mogą o coś tam obrazić się na kogoś innego.
Jeśli ktoś mnie nie szanuje - to jego sprawa - niech sobie nie szanuje
- mam ważniejsze rzeczy na głowie niżby martwić się tym, że ktoś mnie
nie szanuje - nie on pierwszy i nie ostatni.

Marzena

143. Data: 2002-03-26 10:56:11

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To i tak miałaś dużo szczęścia, albo masz jakąś wyjątkową
> rodzinkę/znajomych.

Dlaczego wyjatkowa? Dla mnie to oczywiste ze jezeli ktos mowi ze przyjedzie
(wie ze uwzgledniam jego osobe w kosztach) to przyjezdza.

> Dobry nie ma wózka...

A dlaczego nie ma? Nie rozumiem o co Ci chodzi.

Agnieszka

144. Data: 2002-03-26 11:01:00

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może się zdarzyć, że się ciężko rozchorujesz i po
> prostu nie będziesz mogła sama dźwigać... Wtedy docenisz to, że ktoś może
> iść z tobą na zakupy... docenisz rodzinne zakupy.

A dlaczego ma te zakupy sama dźwigać? U mnie duze/ciezkie zakupy zawsze robi
maz.

Agnieszka

145. Data: 2002-03-26 11:05:11

Od: "toporek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marzena Fenert" <m...@f...net> napisał w wiadomości
> Nie generalizuj - mówimy cały czas o MAŁYCH DZIECIACH.
> A nie już rozmnożonych moich dzieciach.

Ale przecież ja zapytałam się pisząc pierwszy raz czy Twoje zdanie dotyczy
sytuacji obecnej - masz małe dziecko czy całego życia czyli, że uważasz że
Ty masz być zapraszana i z dorastającymi, dorosłymi dziećmi. Dla jasności
zapytałam się i odpowiedziałaś: "Zasady to zasady - obowiązują przezcałe
życie.
Przynajmniej u mnie - ja mam pewne zasady których nie łąmię, nie
naginam itp.
, że jak zasada to na całe życie". Dlatego zdziwiłam się i pytałam dalej jak
to widzisz.Chyba się niezrozumiałyśmy. Ja sama mam małe dziecko - 2 lata,
pracuję poza domem na cały etat i dlatego niechętnie zostawiam córcię w
pozostałym czasie. Rozumiem więc Twój punkt widzenia co do zapraszania z
małymi dziećmi, ale w tym momencie pytam jakie jest Twoje zdanie co do
dorastających dzieci, dorosłych, z którymi niekoniecznie jesteśmy związani.

> Posłuchaj - ja napisałam jak ja się czuję, co ja myślę - i nie bardzo
> rozumiem dlaczego tak razi Was moje zdanie?

Nie razi, tylko budzi zainteresowanie, a po to jest taka grupa żeby poznawać
zdania i punkt widzenia innych osób, także tych myślących odmiennie :-))

> A teraz pobujajmy w oblokach:
> wiesz jakie mam zasady (ktore mimo wszystko uwazasz za idiotyczne),
> jestes moja bliska przyjaciolka, taka od serca.....nawet moje zasady
> którymi kierujęsięw życiu nie przeszkadzają CI kochaćmnie jak siostrę
> i co?
> zaposisz mnie na wesele bez dziecka wiedzac ze neguje takie
> "zapraszanie" i pomimo tego ze pragniesz mojej obecnosci na tak waznej
> dla CIebie uroczystosci - mnie nie bedzie bo ....wiadomo. Czy tez moze
> nie zaprosisz mnie wiedzac i znajac nie swietnie i te moje zasady?

Jeżeli byłabyś moją przyjaciółką to zapraszam Ciebie wraz z całą Twoją
rodziną (nawet z piątką dzieci :-)) i to nie dlatego, że wiem że chodzisz
tylko z dziećmi lub wcale, ale dlatego, że ja tak uważam tzn. że rodzina to
rodzina i ona powinna decydować w jakim składzie wystąpi. Ale jeżeli byłabyś
moją ciocią, z Twoimi dziećmi nie mam wiele wspólnego to kieruję zaproszenie
do Ciebie, nie obejmując zaproszeniem dzieci i nie martwię się, że nie
przyjdziesz, bo jeżeli Ty wolisz stroić fochy to znaczy, że nie masz do mnie
zbyt dobrego stosunku. A w ogóle to ja na siłę nikogo nie zapraszałam, bo
sama też nie lubię się tłumaczyć dlaczego nie przyjdę na wesele.

pozdrawiam
EWa

146. Data: 2002-03-26 11:12:33

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zauwazam
>
> Ty tańczysz z mężem - ono zostało samo przy stoliku...

Wiesz co Joanno ja abstynentka nie jestem i w mlodosci zdazaly mi sie
burzliwe imprezy- ale nigdy nie upilabym sie przy moim ojcu a przy moich
ukochanych dziadkach to nawet alkoholu nie wezme do ust. Malo tego dopuki
bylam dzieckiem nigdy nie widzialam moich rodzicow w stanie wskazujacym na
spozycie alkoholu pomimo ze chodzilam z nimi na imieniny, urodziny, wesela,
pogrzeby.

Agnieszka

147. Data: 2002-03-26 11:18:53

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - mam ważniejsze rzeczy na głowie niżby martwić się tym, że ktoś mnie
> nie szanuje - nie on pierwszy i nie ostatni.

Świetnie. To jest bardzo zdrowe podejście do życia. Nie szanuje mnie to mam
go w nosie. Masz rację. Też tak robię.
Tylko w zaproszeniu samych dorosłych na wesele nie ma braku szacunku...
A nie pójście na wesele jako odwet za niezaproszenie też dziecka to jest
obrażanie się bez powodu... dziecinada.
Hmm... A jak wytłumaczysz swoją nieobecność na weselu, przecież serdecznie
zapraszali Ciebie i Twojego TŻ. A jeśli to będzie zaproszenie dla męża, od
jego kolegi z pracy? Zaprasza Twojego TŻ z żoną. Na zaproszeniu nie ma
wpisanych dzieci... i mąż już przyjął zaproszenie?
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

148. Data: 2002-03-26 11:21:00

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "toporek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> sytuacji obecnej - masz małe dziecko czy całego życia czyli, że uważasz że
> Ty masz być zapraszana i z dorastającymi, dorosłymi dziećmi

W Marzenki życiu nic nigdy się nie zmieni. Zawsze będzie miała _małe_
dziecko i męża, będzie młoda i zdrowa.

149. Data: 2002-03-26 11:21:43

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hmm... Właściwie to masz racje, ale...
> Nie każde dziecko potrafi odmówić, jak kuzyn/kolega ciut starszy podejdzie
> naleje.

Chyba zartujesz? Co to znaczy ze nie potrafi odmowic- jak podejdzie do niego
dealer w szkole to tez nie bedzie umialo odmowic?

Dziecko nie wie ile może wypić - szczególnie takie dobrze wychowane,
> dla którego jest to pierwszy kontakt z alkoholem.

Dlaczego zakladasz ze jezeli jest dobrze wychowane to to jest dla niego
pierwszy kontakt z alkoholem? Jak ja mialam jakies 13-14 lat to moglam
poprubowac wina w domu z okazji jakis przyjec czy szampana na Sylwestra, i
nie rzucalam sie na alkohol w sposob niekontrolowany.

Nie wie gdzie jest
> granica, od której zaczyna być pijany...

Tego to nawet wiekszosc doroslych nie wie.
Agnieszka

150. Data: 2002-03-26 11:30:10

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale mają jedną wspólną cechę - są dla dorosłych.

A pogrzeby Joanno tez sa dla doroslych?

A co do spotkan sluzbowych, to po smierci mojej mamy czesto chodzilam z moim
ojcem na obiady sluzbowe, gdy nie mial mnie z kim zostawic (glownie chodzilo
o to ze nie ma w domu obiadu a dziecko zjesc musi).

Agnieszka

bezczlowieczenstwo
urlop macierzyński
Drugi tata - dlugie