Re: ile kosztuje dom?

From: Marcin Marski <m...@o...pl_BEZTEGO>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: ile kosztuje dom?
Date: Fri, 03 Mar 2006 15:46:41 +0100
<dtsvn2$19vn$1@news.mm.pl> <dtt0l4$ho2$1@news.onet.pl>
<dtt3nj$jcm$1@nemesis.news.tpi.pl> <dtte4j$me4$1@news.onet.pl>
<dtue4h$ak6$1@nemesis.news.tpi.pl> <dtuf4u$a8u$1@news.onet.pl>
<dtugnk$ia9$1@nemesis.news.tpi.pl> <dtugsd$ieg$1@news.onet.pl>
<dtuiuc$t1t$1@news.onet.pl> <dtuj0q$tbq$1@news.onet.pl>
<dtvu6s$96r$1@ochlapek.sierp.net> <du6k1n$s25$1@news.onet.pl>
<4...@o...pl> <du72jc$fh6$1@news.onet.pl>
<4...@o...pl> <du8uhe$5u2$1@inews.gazeta.pl>
<du9c3i$5i8$1@news.onet.pl> <du9hmq$num$1@atlantis.news.tpi.pl>

Tomasz Graliński napisał(a):
> Ja jestem zdania że na budowę domu stać każde przeciętnie zarabiające
> (2x1600 zł na rękę) małżeństwo.

prawda

> "Sam" systemem gospodarczym zbudowałem dom 180m^2 wyniosło mnie to około
> 120.000 zł (wraz z ziemią - za śmieszne pieniądze), fakt góra jeszcze nie
> wykończona (zostały do zrobienia gipsy i podłogi) ale na dole można
> mieszkać. Co do np łazienki to mnie ona wyniosła odpowiednio:
> - kabina (cersanit VEGA) 1400
> - mebelki +lustro +umywalka(kupione w sklepiku producent nieznany z MDF
> lakierowanego) 1000
> - muszla (z promocji praktiker) 200
> - kafelki (promocja praktiker) 900
> - baterie (KFA) 150
> - drzwi (najtańsze OBI) 120

No tak, ale nalezy zauwazyc ze to jest kwestia gustu. Ja zakladalem
wykonczenie na wyzszym poziomie cenowym, wiec mam dom 95mkw, ktory
niedlugo zacznie sie wykanczzc wlasnie :-)
Ale lazienka bedzie drozsza:
- kibel kolo 1600
- wanna kolo 1900
- umywalka kolo 640
- baterie tres 1200
- kafelki itp ok 1500
- drzwi porta 800

Ceny ok 20% nizsze od katalogowych, cwaniaki zawyzaja a potem daja
rabat, ma mi sie niby poprawic samopoczucie :-)

- brak prysznica, bo sie nie miesci - lazienka ma 6,5 mkw - w sumie
moglby byc, ale za cene przestawienia pralki sam nie wiem gdzie, na
pewno nie do kuchni wzorem blokow czy innych kamienic

A bynajmniej nie jest to zaden luksus, a juz wychodzi ok 8kpln za sam
material bez dodatkow - w sumie szacuje na 10kpln lazienke. Mozna za
20kpln i wiecej tez.

Pytanie podstawowe - czy ramach mozliwosci finansowych robic metraz czy
standard?

Kazdy musi sam sobie odpowiedziec - ja osobiscie mam dosc armatury KFA
czy drzwi po 120pln. Takie jest moje osobiste zdanie. Ale cos za cos -
chcialem miec zawsze lazienke o pow 20mkw, niestety, nie tym razem.
Troszke OT - mam w domu kilka rozwiazan pomyslanych jako luksus -
swiadomie zwiekszylem koszty, choc nie bylo to konieczne, ale raz sie zyje.

Marcin Marski