Re: indukcyjka

Data: 2012-05-06 14:14:19
Temat: Re: indukcyjka
Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

Andy Niwinski <a...@n...pl> napisał(a):

> "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag

> Chłopie, przeczytałeś to, co sam napisałeś? Chcesz przebić Ikselkę czy też
> Animkę? Zrobiłeś sobie z czajnika wzorzec zużycia energi? To może niech ci
> ktoś pokaże, jak "sprawnie" potrafi zagotować wiadro wody tak zwana
> "żyletówa" - znana tym co za komuny w wojsku służyli, albo garowali pod
> celą.
> Nie masz w domu kuchenki z indukcją, prawda? I zabierasz głos na jej temat.
> Ja akurat zaczynałem od pieca kaflowego a skończyłem na indukcji - po drodze
> [...]
Coś mi się wydaje że Ty koniecznie chcesz się zbliżyć do poziomu tej pani.
Czajnik elektryczny w warunkach domowych może stanowić wzorzec wykorzystania
energii. Straty ciepła są nie większe niż 5%. W przeciwieństwie do Ciebie i
innych zanim coś napiszę to najpierw sprawdzę. Jest niedziela, nie mam co
robić to sprawdziłem. Na podgrzanie 1,5 wody od 18 do 98 stopni potrzeba
teoretycznie 0,14 kWh. Przy czajniku elektrycznym miernik energii pokazał
zużycie 0,146 kWh. Błąd poniżej 5%. Kuchenka z płytką zużyła na podgrzanie
takiej samej ilości wody w zależności od wielkości garnka 0,198kWh, przy
garnku o takiej samej średnicy jak płytka. Przy garnku mniejszym niż płytka
0,218 kWh. Jak potrafisz możesz policzyć sprawność płytki. Oczywiście nikt się
nie pokusi na sprawdzenie zużycia energii przez kuchenkę indukcyjną. założyłem
kiedyś podobny temat. Wpisów było dużo. Ale samo sranie w banie w nich było i
żadnych wniosków nie dało się wyciągnąć. Bo jak wyciągnąć wnioski jak ja
podałem rzeczywiste wartości a jakiś głupek napisał że zmierzył kuchenkę
indukcyjną i wyszła mu sprawność 98%.