Re: ingerencja w ?ycie ukochanej.

Data: 2001-08-11 21:42:22
Temat: Re: ingerencja w ?ycie ukochanej.
Od: F...@t...net (fatso)

.
> zachowanie rodzicow wplywa na chorobe...

Zachowanie rodzicow na pewno na chorobe nie wplywa, bo anoreksja nie
jest uwarunkowana srodowiskowo. Natomiast trudno uwierzyc, zeby
rodzice nie zauwazyli, ze od paru miesiecy maja szkielet w domu, a nie
corke. Zwykle tak bywa, ze za wszelkie trudnosci sympatii chlopak
obciaza rodzine, gdyz po prostu tej rodziny nie zna, wiec wiadomo, ze
najwygodniej zastosowac myslenie magiczne.

> do psychoterapeuty nie zaciągniesz.

Nie do psychoterapeuty, tylko do szpitala. Dla anorektyczek sa
specjalne osrodki zamkniete, gdzie poddane sa kompleksowemu leczeniu
psychoterapii grupowej, wysokokalorycznej diecie i codziennej kontroli
wagi.

Nie histeryzuj, bo nie Ty jeden ja kochasz. Ta panna ma przede
wszystkim kochajacych rodzicow, ktorzy jej pomoga w przypadku
zagrozenia zdrowia i zycia. A skoro Tobie mowi "odczep sie", to
widocznie nie pragnie ani Twojego towarzystwa ani milosci i pomocy.
Trudno Ci to przelknac, wiec kto winien - a oczywiscie - jej rodzina!

> za jego pełną zgodą i przy pełnej swiadomości klienta co do podejmowanej terapii.

Bynajmniej. Jezeli chory nie wyraza zgody na leczenie a jego stan
zagraza zdrowiu i zyciu, jest leczony przymusowo i o tym decyduje sad,
a nie zadne zasady etyki psychologa.

> powiedzmy choc nie chce uzyc tego slowa... poczytalne... ?

I slusznie, bo poczytalnosc to problem kryminalistyczny a nie
leczniczy. A gdyby nawet byla chora psychicznie, to i tak zaden
chlopak jej do szpitala nie wepcha, gdyz od tego typu dzialan jest
rodzina.

> Nemo, choroba wrzodowa żołądka i dwunastnicy TEŻ jest zaburzeniem
> psychosomatycznym... łapiesz?
> ( oczywiście po wyłączeniu obecności bakterii, ale tak samo wyłączamy w tych
> rozważaniach zaburzenia endokrynologiczne, które mogą być przyczyną
> anoreksji)

Zaburzenia endokrynologiczne moga byc przyczyna uposledzenia rozwoju
fizycznego a nie anoreksji!

A skad ta pewnosc? Jestes lekarzem, psychiatra? Znasz wyniki JEJ BADAN
LEKARSKICH, czy kierujesz sie tylko powierzchowna opinia swoich
rodzicow-lekarzy?
Dorrit