instalacja elektryczna w gotowych ściankach k-g

1. Data: 2006-08-14 10:13:10

Temat: instalacja elektryczna w gotowych ściankach k-g
Od: "afgan" <a...@a...ajja> szukaj wiadomości tego autora

witam
czy ktoś z forumowiczów przeprowadzał operację przeciągania przewodów w
gotowej ścianie bez jej niszczenia ?
Zastanawiam się czy zapłacić deweloperowi za taką ilość gniazd ile ja chce
mieć czy po prostu niech zrobi tyle ile przewiduje umowa a ja sobie sam
poprzeciagam przewody do pozostałych gniazdek: przewiercenie otworu z
gniazda istniejącego na druga stronę ściany i tam montaż gniazda to pikuś,
ale co jeśli trzeba ciągnąć przewód, najlepiej w rurce plastikowej parę
metrów przez wełnę i profile? A zakręty? Czy zwykły sztywny drut wystarczy?
Może jest inny sposób?
Wydaje się to wykonalne, ale boję się że zaczną się piętrzyć jakieś
nieprzewidziane trudności i w końcu okaże się że warto było zapłacić.
Dodam że każde dodatkowe gniazdo to koszt 100 zł.
Dodam też że sam temat rozbudowy instalacji nie stanowi problemu - mam
doświaczenie ale tylko ze ścianami murowanymi.
dziekuje za wszelkie uwagi i sugestie.
ajja

2. Data: 2006-08-14 15:24:27

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

afgan napisał(a):
> Zastanawiam się czy zapłacić deweloperowi za taką ilość gniazd ile ja chce
> mieć czy po prostu niech zrobi tyle ile przewiduje umowa a ja sobie sam
> poprzeciagam przewody do pozostałych gniazdek

Pomijam juz sprawy wydajnosci pradowej poszczegolnych galezi, bo cholera
wie jak developer ma zaprojektowana instalacje, i sie okaze ze np zrobil
3x1.5mm2 do gniazdka pojedynczego a ty z tego gniazdka chcesz pociagnac
na pol mieszkania...
Przeciagniecie przewodow w scianie z kartongipsu jest mozliwe, ale pod
warunkiem ze sciana jest budowana jako wielowarstwowa - tzn jest plyta,
rusztowanie A, welna, rusztowanieB (niezalezne od A), plyta z drugiej
strony. I miedzy rusztowaniami masz szanse przecisnac sie z kablem
(pomijam ze musisz byc ginekologiem zeby to sie udalo). Tyle ze tak
budowane sciany wychodza duzo drozej, wiec raczej sie tego nie spotyka ;)
Inaczej mowiac, zapewne napotkasz (w najmniej oczekowianych miejsach) na
profile rusztowania, przez ktore mozna by przejsc z przewodem tylko
jakbys sciane rozkrecil i przewiercil profil, lub znalazl "zaslepke" na
instalacje. A czasem moze byc przeciagniecie przewodow po prostu
calkowicie niemozliwe - np w naroznikach lub innych miejsach gdzie nie
ma wcale odstepu miedzy sciana wlasciwa a gipsem...

Nie masz mozliwosci dogadania sie z developerem ze sam wejdziesz w
momencie gdy beda staly rusztowania a jeszcze gipsy nie beda
przykrecone, i wtedy rozprowadzisz sobie instalacje po swojemu ?

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

3. Data: 2006-08-14 17:14:52

Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upiszon]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

afgan napisał(a):
> Może jest inny sposób?
> Wydaje się to wykonalne, ale boję się że zaczną się piętrzyć jakieś
> nieprzewidziane trudności i w końcu okaże się że warto było zapłacić.

Ja próbowałem przeciągnąć tak kabel do czujek alarmowych. Poległem. Nie
udało mi się przebić na odcinku od podłogi do czujki (2,5m) przez wełnę
mineralną. Ba - nawet 1m nie pokonałem - nie wiem jak sztywny musiałby
być drut wiodący. Robiłem to w pionie, więc profil nie występował. W
przypadku ciągnięcia kabli poziomo, przy typowej konstrukcji ściany, to
na dłuższych (>1m) odcinkach napotkasz na profile przez które nie
przejdziesz w żadnen sposób.

Możesz tak jak Ci tu doradzono próbować dogadać się z developerem, albo
pogodzić się z ryciem ścian, ewentualnie podłogi.

Płyta gk ma ten + że rowek na kabel zrobisz czymkolwiek. Potem trochę
zabawy ze szpachlowaniem i malowanie. Nie ma śladu po ciągnięciu kabla.
Krzysztof Smyk .::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.

4. Data: 2006-08-16 06:54:17

Od: "afgan" <a...@a...ajja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
> [...]
> wie jak developer ma zaprojektowana instalacje, i sie okaze ze np zrobil
> 3x1.5mm2 do gniazdka pojedynczego a ty z tego gniazdka chcesz pociagnac

Cała instalacja jest 2.5mm2; nie bede z pojedynczego gniazda ciagnal na pol
mieszkania tylko do kolejnych 1-2 gniazdek.

> [...]
> calkowicie niemozliwe - np w naroznikach lub innych miejsach gdzie nie
> ma wcale odstepu miedzy sciana wlasciwa a gipsem...

Tego właśnie się obawiałem, czyli po prostu najlepiej od razu rozkręcić
ścianę.

> Nie masz mozliwosci dogadania sie z developerem ze sam wejdziesz w
> momencie gdy beda staly rusztowania a jeszcze gipsy nie beda
> przykrecone, i wtedy rozprowadzisz sobie instalacje po swojemu ?

:-) no co ty, za dużo 'przeciw' - po pierwsze stracą zarobek, po drugie, jak
by każdy chciał im się tak kręcić po budowie to by nie zapanowali nad tym,
po trzecie jak mi się cos stanie to oni beda sie tlumaczyc...

ajja

5. Data: 2006-08-17 07:36:53

Od: "krzysiek" <k...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Daj spokój - zapłać te kilkaset złotych za parę dodatkowych
gniazdek.
Później to możesz co najwyżej gniazdko na drugą stronę ściany
dołożyć.
Ciągnie przewodów przez profile-nierealne.
krzysiek

jak sie dostac do bebna pralki?
opinie o lodówkach potrzebne
jakie zelazko
Rynna z łańcucha
Naprawa gwarancyjna baterii. Jakie macie sposoby?