instalacje w domu

1. Data: 2007-12-27 06:58:56

Temat: instalacje w domu
Od: "Anna" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam zamiar budować domek poza miastem
tak sobie umyśliłam, że będę miała poniższe instalacje:
ogrzewanie łączone kolektory słoneczne + gaz
do tego dodatkowo kominek w salonie z rozprowadzeniem ciepła do sypialni na
górze
cwu tylko z kolektorów (z możliwością gazu oczywiście)
ogrzewanie podłogowe na parterze
kaloryfery na poddaszu użytkowym
szambo (bo nie mamy kanalizacji na wsi) ewentualnie z rozsączającym
wykorzystanie wody opadowej z dachu i powierzchni zamkniętym (droga do domu,
place (boisko do kosza, parking malusi) do podlewania ogrodu
jeśli chodzi o wentylację to mechaniczna + gruntowy wymiennik ciepła

to chyba tyle, prosze o komentaże i opinie
może ktoś ma podobne i ma jakies uwagi?

pozdrawiam
anna

2. Data: 2007-12-27 18:29:40

Temat: Re: instalacje w domu
Od: "Wujek Dobra Rada z kraju Rad" <m...@w...gazeta.stad.pl.to> szukaj wiadomości tego autora

a ja sie spytam:
jak sie mają kolektory słoneczne na mrozie -10 ?

3. Data: 2007-12-27 20:14:20

Od: "tpsa" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wujek Dobra Rada z kraju Rad"
<m...@w...gazeta.stad.pl.to> napisał w wiadomości
>a ja sie spytam:
> jak sie maj? kolektory słoneczne na mrozie -10 ?

Mają się dobrze, tylko godzin dnia jakby mało i od listopada do lutego wodę
trzeba dogrzewać innymi źródłami energii.
Jerzy Stanisław

4. Data: 2007-12-31 08:25:11

Od: "Anna" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tpsa" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>>

> Mają się dobrze, tylko godzin dnia jakby mało i od listopada do lutego
> wodę trzeba dogrzewać innymi źródłami energii.
a to rozumiem z doświadczenia własnego twqierdzisz, czy teoretycznie
bo jesli to drugie to się z tobą nie zgodzę
znam ludzi którzy mają i caluśki rok (nawet w ziemie) mają cwu z kjolektorów
tylko!

alt

5. Data: 2007-12-31 09:56:33

Od: robercikus <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna pisze:
[..]
> znam ludzi którzy mają i caluśki rok (nawet w ziemie) mają cwu z kjolektorów
> tylko!
>
> alt

Czy śnieg z tych kolektorów zimą zgarniają ręcznie... czy przyjeżdża
firma ??? Nie mów tylko, że teraz już nie ma zim ze śniegiem, bo przez
takie gadanie dwa lata temu w Katowicach zginęło kilkadziesiąt osób pod
gruzami hali... Jej budowniczowie ulegli takiej właśnie iluzji i chcieli
przechytrzyć naturę i... zaoszczędzić kasę.
pozdrawiam
robercikus

6. Data: 2007-12-31 10:49:43

Od: "Anna" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "robercikus" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> hali... Jej budowniczowie ulegli takiej właśnie iluzji i chcieli
> przechytrzyć naturę i... zaoszczędzić kasę.

śnieg zgarniaja ręcznie - mają dwa kolektorki na dachu, ale tak sobie
urządzili, że bez problemu mozna sie tam dostać

nie twierdzę że zim ze śniegiem nie ma u nas
a tu raczej kasę się oszczędza ale w perspektywie kilkunastu lat dopiero
więc nie rozumiem insynuacji...?!
to porównanie chyba nie na miejscu wobec powyższych
a jak chcesz się pożalić na tragedię tej hali to załóż nowy wątek
bo ten jest zupełnie o czymś innym

alt

7. Data: 2007-12-31 11:58:22

Od: "tpsa" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> a to rozumiem z doświadczenia własnego twqierdzisz, czy teoretycznie
> bo jesli to drugie to się z tobą nie zgodzę
> znam ludzi którzy mają i caluśki rok (nawet w ziemie) mają cwu z
> kjolektorów tylko!

Ja też takich znam ale oni mieszkają w Grecji.:-)))
Tak na poważnie, to jednak tego słoneczka u nas zimą bywa jakby mniej
i niestety trzeba troszkę dogrzać wodę grzałkami, szczególnie jak nie
jesteśmy
brudasami i tej wody trochę potrzeba.
Tak się składa, że sam jestem zwolennikiem takich źródeł energii odnawialnej
ale nie ma co ukrywać,że w naszym klimacie naturzę troche trzba pomóc
ale i tak to się opłaca.
Za to latem ciepła jest nadmiarowo i czasem nie wiadomo jak je spożytkować.
Teoretyk i praktyk.
Jerzy Stanisław

8. Data: 2007-12-31 12:04:02

Od: "tpsa" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> hali... Jej budowniczowie ulegli takiej właśnie iluzji i chcieli
> przechytrzyć naturę i... zaoszczędzić kasę.

Kto ci naopowiadał takich bzdur, że kolektory muszą być w miejscu
niedostępnym
i to w dodatku poziomo na dachu????

Jerzy Stanisław

9. Data: 2007-12-31 13:51:52

Od: robercikus <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tpsa pisze:
[...]
> Kto ci naopowiadał takich bzdur, że kolektory muszą być w miejscu
> niedostępnym
> i to w dodatku poziomo na dachu????
>
> Jerzy Stanisław

Owszem. Mogą być np na działce, na ruchomym stojaku ze sterowaniem kąta
nachylenia - wszystko automatycznie. Odśnieżanie też automatyczne.
Wszystko można przy obecnych technologiach... to tylko kwestia kasy
;-PPP i za ile lat sie toto spłaci... ?
Z drugiej strony, żeby śnieg na dachu się utrzymał, nie musi być on
wcale płaski.
pzdr
robercikus

10. Data: 2007-12-31 14:00:32

Od: robercikus <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna pisze:
[..]
> nie twierdzę że zim ze śniegiem nie ma u nas
> a tu raczej kasę się oszczędza ale w perspektywie kilkunastu lat dopiero
[.]
albo... kilkudziesięciu ;-)

jak chcesz się pożalić na tragedię tej hali to załóż nowy wątek
> bo ten jest zupełnie o czymś innym

Nie... już nie chcę...
Sądzę jednak, że idea jest owszem super i sam chętnie bym rozważył
zamontowanie solarów. Mógłbym też postawić generator wiatrowy, bo u mnie
wiatry wieją, że hej. ale nie bardzo widzi mi się koszt inwestycji. Może
w przyszłości jak polityka proekologiczna przestanie bazować na
kampaniach informacyjno-propagandowo-reklamowych, a zacznie się
faktyczne _dofinansowywanie_ tego typu przedsięwzięć.

pozdrawiam i życzę powodzenia w realizacji pomysłów
robercikus

jak wykonać drewniany blat umywalkowy i obudowę wanny ???
Sofa - czym wyczyścić?
problem z otwraciem pralki
Powalilo kogos? Rachunek za gaz
szukam