jagodzianki?:)

1. Data: 2007-07-14 19:21:03

Temat: jagodzianki?:)
Od: "Rendi" <marekk[nospam]@bsk.vectranet.p> szukaj wiadomości tego autora

Szukam przepisu na buleczki z jagodami:)
Pamiętam, że rok temu albo dwa na grupie był na nie istny szał, wszyscy je
robili:) Był to przepis jakiejś znanej tutaj osoby, prosty a zarazem
smaczny:) Jako, że czas na jagody a przepis mi uciekł z kompa.... może ktoś
poratuje?

2. Data: 2007-07-15 05:38:56

Temat: Re: jagodzianki?:)
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szukam przepisu na buleczki z jagodami:)

Ja w tym roku robiłam, ale ciasto nie przypadło mi do gustu, bo wyszło takie
jakieś suche. Postanowiłam zrobic z przepisu na chałkę drożdżową i udały się
świetnie.
Wklejam przepis mojej Babci:
4 dkg drożdży
1 szklanka mleka
5 płaskich łyżek cukru - więcej !!!
0,65 kg mąki
2 całe jaja
1 szczypta soli
10 dkg rozpuszczonej margaryny
Drożdże z 1/3 szklanki mleka i 1 płaską łyżką cukru wymieszać i zostawić do
wyrośnięcia.
Potem dolać je do mąki i dodać resztę składników (margarynę na końcu).
Wszystko wymiesić i zostawić do wyrośnięcia.

Z tą różnicą, że ja ostatnio zamaist zwykłych drożdży używam suchych. Efekt
ten sam, a parcy mniej :-)

Do tego jagody przygotowane wg przepisu grupowego
Nadzienie:
50 dkg jagód
2 łyżki bułki tartej
3 łyżki cukru
2 paczki cukru waniliowego

Jagody wsypać do naczynia i wymieszać z cukrem, cukrem waniliowym i bułką
tartą.
Kiedy ciasto wyrośnie, odrywać z niego kawałki, rozpłaszczyć na ręce, łyżką
nałożyć farsz jagodowy, zlepić dokładnie, żeby nadzienie nie wypłynęło i
formować bułeczki.
Ułożyć na wysmarowanej tłuszczem blasze (odstępy między nimi muszą być duże)
i znowu odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
Kiedy urosną, posmarować je jajkiem roztrzepanym z mlekiem i wstawić do
nierozgrzanego piekarnika - ustawić na 180 stopni i piec do momentu, aż będa
rumiane.

Pozdrawiamy
Barbara i Marysia

3. Data: 2007-07-16 19:43:40

Od: "Majkaa" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rendi" <marekk[nospam]@bsk.vectranet.p> napisał w wiadomości
> [...]
> robili:) Był to przepis jakiejś znanej tutaj osoby, prosty a zarazem
> smaczny:) Jako, że czas na jagody a przepis mi uciekł z kompa.... może

Bardzo smaczne, pulchniutkie bułeczki. Polecam.
http://kuchnia.kisa.pl/przepis.php?nr=5&hm=czytelnik
/pi

prawdziwki i kurki - co na poczatek?
Koktajl z liczi
OFERTA , A CO Z KONSUMPCJĄ?
ntg Czy ktoś był w egipcie-poprawna wersja
ntg Czy ktoś był w Egipcie?