jaja w innej wersji...

11. Data: 2005-12-01 20:48:51

Temat: Re: jaja w innej wersji...
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 1 décembre 2005 ŕ 19:24:55, dans <dmnf5o$2bh$1@inews.gazeta.pl> vous
écriviez :

> faszerowane?

Do tej pory nikt nie poruszyl jajek w kokilkach. Ciekawe.

Ewcia

--
Niesz

12. Data: 2005-12-01 21:00:19

Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> Przepis / link można prosić (nie na faszerowane ogólnie, tylko na wersję z
> ogoniastym)??

Po PL to nie wiem, ale po ang "deviled eggs" - mozna znalezc w setkach wersji:

http://www.allthatwomenwant.com/deviledeggs.htm
http://www.goodegg.com/recipe/deviledegg.html
etc.

13. Data: 2005-12-02 02:32:56

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

marta, dnia czw 1 gru 2005:

> 6 omlet

Tak orientalnie, klasycznie:

(w proporcji na 2 osoby, śniadaniowo)

* jaja - 4 sztuki
* krewetki (bądź szynka) - ~50g
* imbir (świeży, poszatkowany drobno) - niedużo :)
* kiełki sojowe - ~50g
* cebula dymka
* wino ryżowe (lub sherry)
* lekki sos sojowy
* olej do smażenia (preferowany arachidowy)

1. jaja rozkłucasz mocno w naczyniu (z łyżeczką sosu sojowego)
2. jeżeli szynka to kroisz na drobne paseczki, jeżeli krewetki
(koktajlowe) to nic nie robisz, jeżeli mrożone to przelewasz
wrzątkiem aż będą rozmrożone
3. cebula: największą część odciąć i pociąć w drobbe "księżyce/piórka" ,
twardą część szczypiora poszatkować na drobne talarki, resztę
szczypiora pociąć na kawałki wielkości zbliżonej do cząstek cebuli
(w sensie tych "piórek"), ładnie wygląda cięte na ukos. :)
4. Na dużą płaską patelnię (mocno rozgrzany olej) wrzucić wszystkie
składniki oprócz jaj, obsmażać energicznie mieszając przez ok.
minutę.
5. Dodać jaja, smażyć jak omlet, tyle że na bardzo dużym ogniu/szybko
6. Podawać gorące, poćwiartowane, obsypane talarkami z dymki i ew.
(dekoracyjnie) przyprószone białym pieprzem.

> 7 w koszulkach ?

Klasyk, jaja marmurkowe:

(w proporcji na 2 osoby, śniadaniowo)

* 4 jaja
* czarna herbata (kilka listków)
* wino ryżowe
* ciemny sos sojowy
* ostry sos chilli
* goździki (kilka)
* ziele angielskie
* cynamon
* sól

1. Jaja ugotować na twardo (10 min.), odcedzić, delikatnie pokruszyć
skorupki (ale NIE ZDEJMOWAĆ skorupek).
2. W rondelku zagotować wodę (tyle aby przykryła jaja), dodać
utłuczone: goździki (2, 3), cynamon, ziele angielskie, sól, herbatę,
łyżkę wina ryżowego, 3 łyżki sosu sojowego.
3. W wywarze gotować jaja przez ~20 min.
4. W trakcie gotowania przygotować sos: łyżkę sosu chilli rozmieszać z
~100g sosu sojowego.

Podawać obrane (powinny nabrać marmurowej faktury), przekrojone na pół
albo bardziej, z sosem (w naczynku) przekrojone na pół, na zimno lub na
ciepło.

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

14. Data: 2005-12-02 02:37:17

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski, dnia pią 2 gru 2005:

> 6. Podawać gorące, poćwiartowane, obsypane talarkami z dymki i ew.
> (dekoracyjnie) przyprószone białym pieprzem.

Poćwiartowane w sensie podzielone (okrąg/omlet) na ćwiartki. :)

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

15. Data: 2005-12-02 07:52:06

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marta" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Hej smakosze!
>
> Co można zrobić z jaj jeszcze innego niż:
> 1 ugotować na miękko
> 2 na twardo
> 3 jajecznicę
> 4 wrzucić w ciasto/sałatkę
> 5 sadzone
> 6 omlet
> 7 w koszulkach ?
>
> Już wszystkie w/w pozycje przerobiłam, umiem i chcę coś nowego :)
> Macie pomysł?
>
> Pozdrawiam,
> Marta

Bierze sie wiekszy kieliszek albo taka szklaneczke "literatke"

wlewa sie do niej piercovke - najlepsza firmy Niemirov - dobrze schłodzoną
:)))))

nie do pełna :))

a nastepnie wlewa sie pare kropel dobrego keczupu

na to delkatnie wbija sie jendo żółtko... mozna odrobinke posolic :))

wypijac nalezy jenym łykiem...

doskonale rozgrzewa :))

nazywa sie to "Ostryga"

Marek

16. Data: 2005-12-02 07:52:51

Od: i...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Już wszystkie w/w pozycje przerobiłam, umiem i chcę coś nowego :)
> Macie pomysł?
Jaja w grzance - ja osobiscie lubie i robie czesto, szczegolniekiedy musze
wieksza "grupe" nakarmic (zero siekania, babrania, a smakuje).

Pzdr,
IN_

17. Data: 2005-12-02 12:25:53

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> napisał w wiadomości
> "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> wrote in message
>

> Po PL to nie wiem, ale po ang "deviled eggs" - mozna znalezc w setkach
> [...]

Thanks, merci, dziekuję.

DJD

18. Data: 2005-12-02 15:59:47

Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"marta" <m...@w...pl> wrote in message
> Hej smakosze!
>
> Co można zrobić z jaj jeszcze innego niż:
> 1 ugotować na miękko
> 2 na twardo
> 3 jajecznicę
> 4 wrzucić w ciasto/sałatkę
> 5 sadzone
> 6 omlet
> 7 w koszulkach ?
>
> Już wszystkie w/w pozycje przerobiłam, umiem i chcę coś nowego :)
> Macie pomysł?
Takich jaj napewno nie widzialas.
http://kuchnia.kisa.pl/
Pozdrawiam
MarekF

19. Data: 2005-12-02 22:23:40

Od: "marta" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej.

W najśmielszych snach nie liczyłam na taki zalew odpowiedzi :))
Dziękuję wszystkim, którym chciało się coś "skrobnąć", ale...
Mnie nie chodziło o kolejne przepisy, a przynajmniej niezupełnie. Tzn.
jajecznica, bez względu co się do niej wrzuci jako dodatek, jest wciąż
jajecznicą i robi się ją tak samo - wrzuca jajka na patelnię i bełta, ale
wymaga nabycia wprawy. Podobnie sałatki z jajami, jaja faszerowane lub użyte
do faszerowania - najpierw jaja muszą zostać ugotowane na twardo i to jest
kolejna umiejętność do opanowania; tak samo omlety - różnią się tylko
nadzieniem, a nie sposobem przygotowania itd.

Do zestawu umiejętności mogę dodać z pewnością:
- jaja w kokilkach od Ewci
- jaja w szklance od Magdy Basset tzn. po wiedeńsku? (a może to to samo co w
kokilkach?)
- bezy, które już umiem, ale zapomniałam o nich wspomnieć
- kogel-mogel od eM eL i Krysi Thompson (jw :) )
- zapieczone na powierzchni czegoś (zapiekanki, grzanki itp.) od rożnych
osób ;)
- jaja jako dodatek do napoju (drink z żółtkiem od Marka W. i mus oraz
mleczko od Magdy B.)

Pozdrawiam,
Marta

Ps. Jeszcze raz dziękuję za poszczególne przepisy.
Szczególne podziękowania dla maf za stronę Kuchni Polskiej - to istna
kopalnia :)

20. Data: 2005-12-02 22:25:52

Od: "marta" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett"

> Jajka w szklance
> Mleczko (flan)
> Mus cytrynowy

Jak to się robi?

Pozdrawiam,
Marta

nowe, nieuzywane garnki Zeptera z dozywotnia gwarancja okazyjnie na gwiazdke!
Jaki lukier?
Co to za woki?
nietypowy Sylwester - menu
Co przywieźć z Wielkiej Brytanii ?