Re: jak często sprzątacie mieszkanie? [OT]

From: "gsk" <c...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: jak często sprzątacie mieszkanie? [OT]
Date: Fri, 20 May 2005 19:39:31 +0200

Użytkownik "Kalina" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
news:428ddc29$0$32556$f69f905@mamut2.aster.pl...
> Czytałam wasze przepychanki i ja inaczej to odebrałam. Raczej z Twoich
> postów wyzierała postawa - ja jestem lepsza, bo nie zajmuję się
przyziemnymi
> sprawami (czyt. gotowanie, sprzątanie czy pranie) tylko dbam o urodę,
czytam
> książki, chodzę do teatru i jadam w restauracji.

Jak zapewne zauważyłaś nie pisałam nic na temat gotowania w moim domu przez
panią, którą zatrudniam. Również gotuję i to nawet dobrze mam dwoje dzieci,
więc nie jedzą w restauracjach. Poprostu drażnią mnie typowe kury domowe i
już. Bo niby dlaczego ma być tak, że kobieta ma pracować, zajmować się
dziećmi, gotować, sprzątać i jeszcze prasować mężowi koszule? Ja ten
stereotyp bardzo chciałabym obalić. Jeżeli ja mam takie zdanie, a mój mąż
nie ma czasu i ochoty na prasowanie swoich koszul (tak jak ja) to
rozwiązaliśmy problem dając pracę komus kto jej potrzebował.

Skrytykowałaś Agnieszkę i
> sprowadziłaś ją do roli kury domowej

a nie jest tak? bo z tego co o sobie pisała tak właśnie jest i ona się z
tego cieszy.

jednocześnie podkreślając, że powinna
> żyć tak jak ty (czyli w sposób jedynie słuszny).

a to już Twoja interpretacja. Ja tylko wyraziłam swoje zdanie na temat jej
postawy.

A najdziwniejsze dla mnie
> jest to, że siedzisz w domu (macierzyński) i nie masz czasu (nie chcesz)
go
> prowadzić.

To zależy co kto rozumie przez "prowadzenie domu"

Stosujesz nadinterpretację przypisując Agnieszce, że wywyższa się
> nad kobiety, które wszystko robią same. Tylko, że ona wszystko robi sama

wszystko?! Jeżeli życie kręci się tylko wokół domu to jest to straszne (dla
mnie)

, a
> Ty masz "panią", która sprząta "perfekcyjnie" za Ciebie. Zresztą nie ma w
> tym nic złego, jeśli się pracuje i chce mieć w ten sposób więcej czasu dla
> bliskich czy siebie. Jednak nie wyobrażam sobie, żebym siedziała w domu z
> dzieckiem i nawet nie chciało mi się posprzątać, bo przecież w tym czasie
> mogę robić coś dla siebie (czyt. pomalować paznokcie).

No widzisz, a ja zamiast biegać ze szmatą leżę sobie na podłodze
(czyściutkiej) z moją 4 miesięczną córeczką i jest mi z tym bardzo dobrze.

Wyobraź sobie, że
> wiele kobiet w dzisiejszych czasach pracuje, dba o dom, rozwija się i
> bynajmniej nie wyglądają jak kocmołuchy.

urlop macierzyński oznacza, że dotychczas się pracowało. Dbanie o dom nie
oznacza -sprzątanie własnymi rękami. Ja dbam o dom na swój sposób i
Agnieszka na swój (nie do przyjęcia dla mnie).

I jeszcze jedno: kto powiedział, że
> kobiety z "jajami" mające własne zainteresowania nie gotują i nie
sprzątają?

nikt, przynajmniej nie ja.
Pozdrawiam
Gosia ( ja w internecie a mieszkanko się sprząta...jak co wtorek i piątek)