jak malowac plaskie pow. emailia

1. Data: 2006-06-06 07:06:07

Temat: jak malowac plaskie pow. emailia
Od: "Darek" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
zabralem sie za malowanie drzwi wewnetrznych (farba emalia) pedzlem,
niestety efekt nie jest najlepszy
sa jakies inne sprawdzone sposoby malowania, ja myslalem o:
- kupieniu farby w sprayu (nie wiem jeszcze ile kosztuje)
- kupieniu pistoletu do malowania np
http://allegro.pl/item108244532_redwood_elektryczny_
pistolet_do_malowania.html
prosze o rady
pozdr.
D.

2. Data: 2006-06-06 08:25:12

Temat: Re: jak malowac plaskie pow. emailia
Od: Marcin Marski <m...@o...pl_BEZTEGO> szukaj wiadomości tego autora

Darek napisał(a):
> [...]
> sa jakies inne sprawdzone sposoby malowania, ja myslalem o:
> - kupieniu farby w sprayu (nie wiem jeszcze ile kosztuje)

Ja zawsze doskonale efekty osiagalem przy tego typu pracach farba
alkidowymi Beckers i pedzlami Ansa do alkidu.

Marcin Marski

3. Data: 2006-06-06 08:48:42

Od: "RTJ" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Darek" <d...@a...pl> wrote in message
> Witam,
> zabralem sie za malowanie drzwi wewnetrznych (farba emalia) pedzlem,
> niestety efekt nie jest najlepszy
> sa jakies inne sprawdzone sposoby malowania, ja myslalem o:

Walkiem z gąbki powinno wyjsc ladnie.

Romek
=> http://www.rtj-foto.com <= zapraszam do galerii fotografii

4. Data: 2006-06-06 09:42:15

Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zabralem sie za malowanie drzwi wewnetrznych (farba emalia) pedzlem,
> niestety efekt nie jest najlepszy

Zdejmij te drzwi z zawiasow, i pomaluj na lezaco, zeby sie farba ladnie
rozplywala - wtedy nie bedzie widac sladow pedzla. Warto miec wtedy farbe
odrobine rzadsza i ciepla. Uzyskasz wtedy ladna gladka powierzchnie. O tym
ze warto byloby to robic w pomieszczeniu cieplym i bez kurzu - to pewnie
wiesz.
Natomiast gdy masz jakies pekniecia, to zeby bylo ladnie - jest wiecej
kombinacji. W swiecie idalnym nalezaloby zrobic to tak: szlifowanie,
gruntowanie, szpachlowanie, szlifowanie, gruntowanie, malowanie. Ale kto ma
czas na takie zabawy :-) Szpachlowac mozna szpachla samochodowa.

Powodzenia. Reksio

5. Data: 2006-06-06 13:30:07

Od: "Jarek P." <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek wrote:
> [...]
> sa jakies inne sprawdzone sposoby malowania, ja myslalem o:
> - kupieniu farby w sprayu (nie wiem jeszcze ile kosztuje)

Farbą w sprayu dasz radę, ale musisz nakładać farbę wieloma
cieniutkimi warstwami, inaczej lakier zacznie ci płynać, duuużo
zabawy.
Pistolety za taką cenę to zabawki, one raczej do podlewania
kwiatków, nie do malowania, zwłaszcza gęstymi farbami ftalowymi,
tego konkretnego co prawda nie znam, ale nie przypuszczam, żeby
odbiegał.

Kup mały wałek z gąbki (taki właśnie "do drzwi i okien"), drzwi
najlepiej połóż na czymś na płask i maluj wałkiem w tej pozycji,
przy odrobinie wprawy powinno wyjść idealnie.

J.

6. Data: 2006-06-06 15:02:00

Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Reksio" napisał:

> Zdejmij te drzwi z zawiasow, i pomaluj na lezaco, zeby sie farba ladnie
> rozplywala - wtedy nie bedzie widac sladow pedzla. Warto miec wtedy farbe
> odrobine rzadsza
Tylko z rozrzedzaniem, to chyba trzeba uważać, bo farba może potem płatami
odłazić. Nie każdy rozpuszczalnik się nadaje. I chyba nie każda farba.

Przemek

7. Data: 2006-06-06 16:18:51

Od: "przemek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek" <d...@a...pl> napisał

> - kupieniu pistoletu do malowania np

> http://allegro.pl/item108244532_redwood_elektryczny_
pistolet_do_malowania.html

płotek tym przelecisz ale drzwi dobrze nie pomalujesz, chociaz stwierdzenie
"dobrze" jest bardzo względne... tak jak pisze Reksio ciepły lakier i wałek
z krótkimi włosami ale przerobiony w jakiejś farbie emulsyjnej i
kilkukrotnie porządnie zmyty w bieżącej wodzie - inaczej będzie włoski
gubił. Gąbką źle się nakłada bo w kiepsko emalię nabiera i stosuje sie
raczej gdy powierzchnia ma być np połyskowa.

pralki - automatyka wagowa
telewizor LCD - jaki?
Somat 5 kontra Calgonit 4w1
Do elektryków - transformator
panele podłogowe w nieogrzewanym pomieszczeniu