telewizor LCD - jaki?

1. Data: 2006-06-05 19:25:03

Temat: telewizor LCD - jaki?
Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy ktoś z Was może polecić jakiś dobry telewizor LCD, najlepiej do 3000zł,
ewentualnie 3000 z haczykiem?:)
nie znam sie na tym więc proszę o radę - nie wiem czy duży jest wybór w
takiej cenie - może być 32 cale, może też być 26.

pomożecie?:)

2. Data: 2006-06-06 08:20:04

Temat: Re: telewizor LCD - jaki?
Od: mrówka Z <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mufaska" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nie znam sie na tym więc proszę o radę - nie wiem czy duży jest wybór w
> takiej cenie - może być 32 cale, może też być 26.

pierwsza rada: sprawdź jak wygląda obraz takiego tv, czy ci się podoba

druga rada jesli nie masz dobrego źródła sygnału (tv sat, DVD) a jedynie
słaba kablówka czy tv naziemna to raczej sobie odpuść

3. Data: 2006-06-06 10:22:53

Od: "Piotr" <spamy(remove)@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> pierwsza rada: sprawdź jak wygląda obraz takiego tv, czy ci się podoba
>
> druga rada jesli nie masz dobrego źródła sygnału (tv sat, DVD) a jedynie
> słaba kablówka czy tv naziemna to raczej sobie odpuść

Dokładnie, jedyną zaletą LCD są wymiary, jakość obrazu
jest lepsza z tradycyjnego TV. Idź do sklepu i poroś o włączenie
programu z TV naziemnej.

pozdr,
Piotr

4. Data: 2006-06-06 10:33:44

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "mufaska" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

32 do 3000 jeśli nawet takowe sie zdarzają, to IMO w tej chwili sobie raczej
odpuść; IMHO cokolwiek w miarę sensownego zaczyna sie od około 4000

> może też być 26.

tutaj do 3000 coś powinno sie już znaleźć.

> pierwsza rada: sprawdź jak wygląda obraz takiego tv, czy ci się podoba
>
> druga rada jesli nie masz dobrego źródła sygnału (tv sat, DVD) a jedynie
> słaba kablówka czy tv naziemna to raczej sobie odpuść

generalnie zgadza się, ale są np. modele Sharpa (np. LC32P50E, LC32P55E,
niestety nie widziałem jeszcze w akcji...), ktore mają matrycę o rozdzielczosci
dokladnie takiej, jak stosowany w naszym kraju (i prawie całej Europie) system
telewizyjny PAL. Dzieki temu telewizor nie musi dostosowywać rozdzielczości
tego systemu telewizyjnego do rozdzielczosci matrycy - przeskalowywac,
interpolować (czytaj: zwykle pogarszać przy tym jakość obrazu, zaś przy słabym
sygnale przeważnie uwypuklać zakłócenia). Zatem taki sprzet wydaje się mieć
zalety przy ogladaniu "zwykłego", "standardowego" obrazu z tv, bądź dvd (w
sytemie PAL), natomiast matryca tych modeli ma zbyt mała rozdzielczoć dla
wymagań telewizji wysokiej rozdzielczości (modny obecnie na sprzecie znaczek HD-
Ready). Pytanie tylko, kiedy, za ile lat w Polsce HD-Ready będzie ready... ;-)

Czwarta rada: pytania o sprzęt tv/audio zadawać raczej na pl.rec.kino-domowe,
przy czym od razu piąta rada: przed zadaniem sakramentelnego pytania
"... - jaki?" najpierw przejrzeć archiwum grupy ;-)

pozdrawiam -

Stanley

5. Data: 2006-06-06 13:52:26

Od: mrówka Z <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> słabym
> sygnale przeważnie uwypuklać zakłócenia).

generalnie zgadza się :-)

jest tylko jedno ale :-) większość polskojęzycznych stacji nie wykorzystuje
w pełni rozdzielczości PAL, często jest to ok 400 linii i skalowanie i tak
następuje a LCD z racji konstrukcji matrycy srednio sobie z tym radzą.

6. Data: 2006-06-06 16:24:05

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w pełni rozdzielczości PAL, często jest to ok 400 linii i skalowanie i tak
> następuje a LCD z racji konstrukcji matrycy srednio sobie z tym radzą.

Sygnał w systemie PAL trafiajacy do standardowego odbiornika _musi_ posiadać
625 linii (efektywnie wyświetlanych jest mniej), 25 obrazów/s, (właściwie 50
półobrazów nadawanych z tzw. przeplotem), wszystko o odpowiednich,
zestandaryzowanych częstotliwościach, interwałach czasowych, proporcjach - i
tak dalej. W przeciwnym wypadku odbornik - obojetnie czy LCD, plazma, CRT,
wspólczesny lub sprzed 30 lat, kolorowy albo czarno-biały - nie byłby w stanie
takiego sygnału prawidłowo zsynchronizować, wyświetlić.
Natomiast inną sprawą jest rozdzielczość "źrodłowego" sygnału (albo
np. "utrata" tej rozdzielczosci z innych przyczyn, np. przy przesyłaniu,
przetwarzaniu, itp.). Przykładowo jesli rozdzielczość pozioma przetwornika
kamery wynosi dajmy na to 300 linii (to raczej nie jest profesjonalna kamera,
ale to tylko przyklad ;-), to żeby nie wiem co, rzeczywista rozdzielczość na
ekranie (nawet niechby miał milion/milion pixeli ;-) wyświetlajacym obraz z
_tej_ kamery wyniesie rzecz jasna co najwyżej 300 linii. Lecz jeśli ekran ten
stanowi telewizor/monitor zgodny ze standardem "PAL", nadawany sygnał musi
posiadać parametry, jakie niektóre wymieniłem w pierwszym zdaniu tej
wypowiedzi.
Zatem w odniesieniu do tego przykładu oraz podanego przez Ciebie, "skalowanie"
(z np. 300, 400 linii) do rozdzielczości "PAL" nastepuje po stronie nadawczej i
rodzaj/rozdzielczość ekranu w odbiorniku nie ma na to wpływu.

No ale tak w ogóle to chyba NTG ;-)

pozdrawiam -

Stanley

P.S. (nawiasem: stosowanie terminu "PAL" w odniesieniu do określania
rozdzielczosci to IMO trochę uproszczenie (ale tak sie przyjęło) - przykładowo
w stosowanym poprzednio w naszym kraju oraz sąsiednich ;-) SECAM-ie było tyle
samo linii, obrazów/s, itd. Może lepiej w tym kontekscie pisać: standardem
telewizji niskiej rozdzielczosci stosowanym w Europie (z wyjątkiem bodajże
Francji). PAL (SECAM, NTSC) stanowią systemy kodowania _kolorów_ ).

7. Data: 2006-06-08 20:37:04

Od: mrówka Z <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stanie
> takiego sygnału prawidłowo zsynchronizować, wyświetlić.

Świetna wykład teoretyczny, praktyka jest nieco inna, niestety

Mam na myśli fakt iż polskie stacje w bardzo różnym stopniu wykorzystują
możliwości systemu PAL i niewiele z nich (np TVN 720x576 ) w pełni.
większość stacji nadaje sygnał o rozdzielczościach na poziomie 480x576 czy
352x576 - łatwo to sprawdzić zapisując strumień np na dysku tunera (jeśli
ktoś posiada taką możliwość)

W praktyce taki słaby sygnał (po skalowaniu) wyświetlany na LCD daje
koszmarny efekt.

Dla tego zakup tego typu tv już dziś, odradzam.

pozdrawiam
M.Z

8. Data: 2006-06-12 06:48:12

Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mrówka Z" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> na poziomie 480x576 czy 352x576 - łatwo to sprawdzić zapisując
> strumień np na dysku tunera (jeśli ktoś posiada taką możliwość)

Nie no bez przesady, nie można tego tak robić, obraz z telewizji SAT i
TV naziemnej to 2 różne sprawy, o ile przez satelitę może lecieć w
różnych rozdzielczościach, to w TV naziemnej musi w jednej - PAL. W TV
SAT, sygnał leci kodowany MPEG2 i im mniejsza rozdzielczość, tym mniej
strumienia zajmuje i jest tańszy do nadania, tuner przyjmuje sygnał w
MPEG2 i przesyła do TV w PAL, czyli do TV i tak idzie sygnał z
rozdzielczością 720x576.

--
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl
Uwaga adres w nagłówku jest antyspamowy !!!

Somat 5 kontra Calgonit 4w1
Do elektryków - transformator
panele podłogowe w nieogrzewanym pomieszczeniu
Wymiana okien, kogo polecacie? Warszawa
zawieszenie polek a plyta GK