jak parzyc zielona herbate?

1. Data: 2001-05-27 20:22:37

Temat: jak parzyc zielona herbate?
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

gdzies czytalam, ze nie wolno jej parzyc wrzatkiem, bo wtedy traci swoje
wartosci. ale ja nie mam termometra do wody w czajniku, wiec moze ktos wie,
ile poczekac po zagotowaniu wody, zeby bylo ok?

i co wlasciwie jest takiego zdrowego w tej zielonej herbatce?

--
Rena - zaopatrzona w zielona herbate: mietowa, earl grey, cytrynowa i
jasminowa:)))

Wegetariańska Książka Kucharska http://puszkkka.vege.pl

1. Data: 2001-05-28 07:02:39

Temat: Re: jak parzyc zielona herbate?
Od: "babeczka :\)" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie pamiętam co jest zdrowego w tej herbacie....
ja też nie mam termometra w czajniku... parzę wodą zagotowaną która odstała
chwilkę (w sklepie kazano mi czekać nawet 3 min. podobno wtedy ma ok. 70
stopni)

Iwona

1. Data: 2001-05-28 10:59:34

Od: Anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

"babeczka :)" wrote:

> [...]
> chwilkę (w sklepie kazano mi czekać nawet 3 min. podobno wtedy ma ok. 70

wazne jest jeszcze - jak dlugo sie ja parzy, bo jak za dlugo, to jest
gorzka i niedobra. A zdrowa jest, bo m.in oczyszcza organizm z toksyn.

na zdrowie :-)
--
Anna

1. Data: 2001-05-28 15:19:17

Od: "Anna Sheridan" <a...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

Ja mieszam w czajniczku okolo 1/5 zimnej wody i 4/5 wrzatku i wsypuje
herbate. nastawiam minutnik kuchenny na 3 minuty i pije.

ania

1. Data: 2001-05-28 16:26:44

Od: ">iwr<" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna" <a...@r...fm> napisał w wiadomości
> wazne jest jeszcze - jak dlugo sie ja parzy, bo jak za dlugo, to jest
> gorzka i niedobra.

no dobrze, a jak to sie ma do tego że można robić z niej kilka naparów i
ponoć ten trzeci jest najzdrowszy? Czy wtedy nie jest gorzka?

1. Data: 2001-05-28 17:47:55

Od: "serw" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepis na parzenie zielonej herbaty:
1. Czajniczek musi byc wygrzany (ciepły).
2. Woda: nalezy zalewac tzw: "bialym wrzatkiem". Jak bedziesz gotowac wode
to na chwile przed gotowaniem woda zmetnieje, stanie sie mleczna to jest
"bialy wrzatek".
3. Czas parzenia: do 3 minut, herbata pobudza, powyzej 3 do 5 uspokaja,
powyzej 5 minut do wylania. Parzona dlugo traci swoje wlasciwosci, do
roztworu przechodza garbniki ktore nie sa dobre dla organizmu, dodatkowo
wywar staje sie gorzki.
Co do wlasciwosci to pomaga usunac toksyny z organizmu, reguluje przemiane
materii i pomaga spalac tluszcz.
Pozdrawiam
Sebastian

1. Data: 2001-05-28 19:43:44

Od: Pazurek <K...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

serw wrote:

> [...]
> wywar staje sie gorzki.
> Co do wlasciwosci to pomaga usunac toksyny z organizmu, reguluje przemiane

napisz ile trzeba tej herbaty wsypac ....,zbyt duzo powoduje ,ze smakuje jak
chinskie lekarstwa.

Rena jest zielona herbata bez kofeiny bo kiedy sie pytałas .
piłam u znajomych spytam nazwe to ci podam .W Japonii dzieci pija taka
zielona bez kofeiny
pozdro pazurek

1. Data: 2001-05-29 19:26:08

Od: "serw" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

0. Dawka 1 lyzeczka na filizanke + jedna dla dzbanka.
Pozdrawiam
Sebek
Użytkownik "Pazurek" <K...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Rena jest zielona herbata bez kofeiny bo kiedy sie pytałas .
> piłam u znajomych spytam nazwe to ci podam .W Japonii dzieci pija taka

Salsa/co mi tam, naraze sie :)
pomidorowa
OFF Topic (ło Jezuu, znowu)
marchewka kandyzowana