jak się je krewetki?

1. Data: 2006-03-02 20:34:54

Temat: jak się je krewetki?
Od: "A." <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Jak sie je krewetki ? czy cos sie urywa czy normalnie ?

dziękuję

2. Data: 2006-03-03 00:59:08

Temat: Re: jak się je krewetki?
Od: "Protz" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A." <A...@i...pl> napisał

> Jak sie je krewetki ? czy cos sie urywa czy normalnie ?

Zależy w jakiej formie krewetki. Widac na pierwszy rzut oka, czy mozna zjesc
od razu, czy trzeba pokombinowac. ;)

Protz

3. Data: 2006-03-03 07:41:33

Od: "marek x" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krewetki je się palcami. Od odwłoku odrywa się "ogon" obiera z chitynowego
pancerza, uzyskane w ten sposób kawałeczek krewetkowego mięska pozbawia
czarnej "żyłki" i zjada. Oczywiście może on być użyty do innych potraw,
podawany z sosami itp.

4. Data: 2006-03-03 09:07:34

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marek x" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pancerza, uzyskane w ten sposób kawałeczek krewetkowego mięska pozbawia
> czarnej "żyłki" i zjada. Oczywiście może on być użyty do innych potraw,

Ale takie małe to sie chrupie całe za pancerzykiem..

Marek

5. Data: 2006-03-03 10:53:56

Od: "marek x" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek W. <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> napisał(a):

> Użytkownik "marek x" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> >

> Ale takie małe to sie chrupie całe za pancerzykiem
>
> Marek

Być może imienniku, kwestia gustu.

6. Data: 2006-03-03 15:45:49

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

napisał(a):

> Być może imienniku, kwestia gustu.

w wielu krajach podawane sa takie małe kreweteczki ugotowane i z róznymi
sosami..i nie widziałem żeby lidnosc autochtoniczna gmyrała jeszcze przy
nich...zjadało sie to w całości..

M.

7. Data: 2006-03-03 16:46:43

Od: "dzow" <dzow@ .pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A." <A...@i...pl> napisał w wiadomości
> Witajcie!
> Jak sie je krewetki ? czy cos sie urywa czy normalnie ?

Pytaj cherokee
Ona była na takiej wystawnej kolacji w La Scali we Wrocku i tam jadła
krewetkę w zupie ośmiornicowej, którą to zupę poprzednim razem kupiła w
Rzemieślniczym Domu Towarowym w Wołowie, jak Hermasz (jak nie wiesz, kto to
jest Hermasz, to w pisz w google Hermaszewski) poleciał w kosmos

dżdżownica

PS Całuski dla " starej" Ekipy ;/P

8. Data: 2006-03-03 18:10:59

Od: "marek x" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jadłem podobne danie w Anglii, ale nie były to małe krewetki lecz obrane
odwłoki krewetek koktajlowych. Co nie znaczy wcale że gdzieś nie jadają takich
jak ty opisujesz.
Niejako przy okazji ten sos o którym ja piszę to majonez wymieszany z
koncentratem pomidorowym, świetny polecam. Proporcję zależne od gustów smakowych.
A oto drobna przekąska, sałatka z krewetek koktajlowych z avocada.
Składniki:
1 opakowanie krewetek koktajlowych (odwłoków, dlaczego nazywają się krewetki a
nie odwłoki?)
1 twarde acz dojrzałe avocado
majonez
koncentrat pomidorowy
Wykonanie:
Krewetki rozmrozić, wypłukać na sicie. Avocado rozkroić, wyjąć pestkę,
wyłuskać łyżką miąższ i pokroić go w drobną kostkę. Majonez wymieszać z
koncentratem pomidorowym. Krewetki, avocado zalać sosem dokładnie lecz
delikatnie wymieszać
PS. Krewetki można zastąpić innymi owocami morza, rybą, paluszkami krabowymi.

9. Data: 2006-03-03 18:47:20

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 03 Mar 2006 08:41:33 +0100, marek x <m...@N...gazeta.pl>
napisał:

> [...]
> pancerza, uzyskane w ten sposób kawałeczek krewetkowego mięska pozbawia
> czarnej "żyłki" i zjada. Oczywiście może on być użyty do innych potraw,

Mam wątpliwosci pewne co do wsytępowania "czarnej żyłki" w krewetkach.W
homarze i languscie tak,
w krewetce nie. Chyba,że w langustynkach.I co to jest ta czarna żyłka, jak
jest?

10. Data: 2006-03-03 19:09:05

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Golo wrote:

> [...]
>homarze i languscie tak,
>w krewetce nie. Chyba,że w langustynkach.I co to jest ta czarna żyłka, jak

Jak nie ma, jak jest. Nawiasem mowiac - nie znosze jej wydlubywac, wiec
zazwyczaj kupuje zyjatka juz obrane. Jest to przewod pokarmowy.

Kot

_______
Yahoo! Photos – NEW, now offering a quality print service from just 8p a photo
http://uk.photos.yahoo.com

Beztłuszczowe smażenie -patelnia
farsz z pierogów ruskich
zobacz przepisy na Pizzę
oscypek
SZUKAM PRZEPISU NA:Ryba w pikantnym sosie CHIŃSZCZYZNA