jak sie pozbyc kretów ??

91. Data: 2014-07-11 14:02:08

Temat: Re: jak sie pozbyc kretów ??
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jul 2014 13:53:31 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> Ale też pokrój całej rośliny zgoła inny -- nieszpułka jest zwykle
> krzaczorem, nieśplik zaś może być kształtnym drzewkiem.

Jasne - jak się go zaszczepi na pniu 3333-]

92. Data: 2014-07-11 14:42:27

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.07.14 14:00, Ikselka pisze:

> Bardzo. Jak zwykle pani zaprezentowała "poziom" 3-|

Wiem, że trudno przełknąć... nie, nie, trudno przełknąć żarty z naszej
nieporadności językowej. A nie da się ukryć, że taka dwuznaczna w swej
wymowie budowa zdania - "Glisty miał - już ja wiem najlepiej, co miał,
bo o mało śmiertelnie nie zeszłam jak mu po odrobaczeniu wypadły spod
ogona, brrr!!!!" - daje pole do popisu prześmiewcom. A że lubię żarty,
to nie miałbym nic przeciwko, gdyby i ze mną Ewa obeszła się w ten "nie
na poziomie" sposób w podobnych okolicznościach. Może dlatego, że cenię
inteligentne kobiety, a powiadają, iż poczucie humoru jest miarą ich
inteligencji. ;-) Krótko mówiąc - czuj duch przy pisaniu, gdy czyta
nas FEniks, czyli Ewa. :-D

--
collie

93. Data: 2014-07-11 15:37:41

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.07.14 15:40, Ikselka pisze:

> MNIE czyta? Ojojoj.

No widzisz, nie radzisz sobie również ze skrótami myślowymi.

--
collie

94. Data: 2014-07-11 15:40:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jul 2014 14:42:27 +0200, collie napisał(a):

> [...]
> na poziomie" sposób w podobnych okolicznościach. Może dlatego, że cenię
> inteligentne kobiety, a powiadają, iż poczucie humoru jest miarą ich

Poczucie humoru to niestety nie to, co zaprezentowała. Ale rozumiem, że
nieinteligentnym może się pomylić.

> Krótko mówiąc - czuj duch przy pisaniu, gdy czyta
> nas FEniks, czyli Ewa. :-D

MNIE czyta? Ojojoj.
:->

95. Data: 2014-07-11 15:51:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jul 2014 15:37:41 +0200, collie napisał(a):

> No widzisz, nie radzisz sobie również ze skrótami myślowymi.

Skracaj myśli, a nie bzdury, to sobie poradzę.

96. Data: 2014-07-11 17:05:03

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.07.14 15:51, Ikselka pisze:

> Skracaj myśli, a nie bzdury, to sobie poradzę.

Oj, mam co do tego duuże wątpliwości.

--
collie

97. Data: 2014-07-11 17:26:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jul 2014 17:05:03 +0200, collie napisał(a):

> Oj, mam co do tego duu

Nie skróciłeś.

98. Data: 2014-07-11 21:04:08

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Człowiek może całe lata mówić prozą i nic o tym nie wiedzieć. Czytałem
> o takim przypadku.

Hejka. Albo głosić własne prawdy objawione ignorując fakty.

> Teren staje się ogrodem,
> gdy tylko planista tak na mapie napisze, a dostojna rada plan uchwali.

Moim zdaniem teren staje się ogrodem gdy przeznaczymy go do uprawy
roślin ogrodniczych. ( Ogród - pojęcie z zakresu ogrodnictwa oznaczające
miejsce przeznaczone do uprawy roślin. Taka definicję ogrodu można
przeczytać w najsłynniejszej encyklopedii XXI wieku. Czy zamyka zawiera w
sobie wszystko co kryje się pod hasłem ogród? Ogród to nie tylko rośliny,ale
meble, mała architektura, ukształtowanie terenu i zwierzęta.)

> Można posadzić sobie drzewka owocowe, zioła i kwiaty, ale nie oznacza
> to, że będą to od razu "uprawy ogrodnicze". Uprawami ogrodniczymi i ich
> produkcją zajmuje się choćby GUS, który co roku podlicza te wszystkie
> kapusty, kalafiory, cebule i inne... Mogę zagwarantować, że przy sumowaniu
> nie brali pod uwagę zagonka marchewki u pani Wiesi Dziamguszewskiej na
> działce przy domu w Psichowicach Średnich.

I tu się kolejny raz mijasz z prawdą bo na przykład do łącznej
powierzchni upraw warzyw gruntowych w Polsce GUS włącza powierzchnię uprawy
warzyw gruntowych w ogrodach przydomowych. (na przykład: "Łączna
powierzchnia uprawy warzyw gruntowych w Polsce w 2006 r. włączając
powierzchnię uprawy warzyw gruntowych w ogrodach przydomowych (25,6 tys. ha)
wynosiła 223,5 tys. ha."

> Ryzykowne jest podejmowanie próby uruchomienia punku usługowego, w którym
> robione będą swetry na drutach, jeśli działka ma w planie zagospodarowania
> "budownictwo mieszkaniowe" bez dodatku "i drobne usługi". Umocowanie
> prawne odmowy wydania zgody może okazać się tak mocne, że sześciu chłopa
> nie uradzi tego urwać.

O to to. Drutologia ma przyszłość
Pozdrawiam finalnie Ja...cki
PS "Przepisy na to, co jest ogrodem (obiektem hydrotechnicznym, lotniskiem
itd) są."
"Ustawowa definicja ogrodu najwyraźniej nie była nikomu do niczego
potrzebna, bo jej nie ma."
I wszystko jasne. :-)

99. Data: 2014-07-11 22:21:46

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. Albo głosić własne prawdy objawione ignorując fakty.

O takich też czytałem.

> Moim zdaniem teren staje się ogrodem gdy przeznaczymy go do
> uprawy roślin ogrodniczych.

W takim razie spór nie ma dalszej racji bytu. Planista przeznacza,
a wtedy teren staje się ogrodem. Nie ważne, czy ktoś zdąży tam posiać
ogórki, posadzić pomidory, czy ziemia wciąż leży odłogiem -- ale kret
już ma tam przechlapane.

> [...]
> zamyka zawiera w sobie wszystko co kryje się pod hasłem ogród?
> Ogród to nie tylko rośliny, ale meble, mała architektura,

A moim zdaniem ogród, to jest miejsce otoczone płotem. Ogród bez
ogrodzenia się nie liczy. Mogę mieć taka oldskulową definicję?

W rozporządzeniu o rybołówstwie śródlądowym podpisanym przez pana
prezydenta Wojciechowskiego (a może Mościckiego) można przeczytać,
że "w rozumieniu przepisów niniejszego rozporządzenia rak jest rybą".
No i bardzo dobrze, że tak tam jest napisane, bo to rozwiewa wszystkie
wątpliwości prawne. Dzisiaj prawodawcy nie mają już takiej staranności
jak przed wojną, ale gdy przyjdzie co do czego, to w sprawie kreta
w ogródku sąd prędzej posłuży się przepisami o gospodarce przestrzennej,
niż definicjami z Wikipedii albo moimi wyobrażeniami na temat ogrodów.

> [...]
> "Łączna powierzchnia uprawy warzyw gruntowych w Polsce w 2006 r.
> włączając powierzchnię uprawy warzyw gruntowych w ogrodach przydomowych

Zaraz, zaraz... Wszystkiego 223,5 tysięcy hektarów, a przydomowych u pań
Dziamguszewskich i Biebrzeniebierzewskich 25,6 tysiąca hektarów?! To aż
11,45% areału stanowią ogródeczki na działkach budowlanych? Albo inaczej
-- 256 milionów metrów "przydomowych ogródków" na 38,5 miliona ludzi.
Ponad 7 metrów na twarz. Średnio. Niechby i co drugi Polak mieszkał
w domu z ogródkiem, a w każdym po czterech Polaków -- to jest 60 metrów
marchewek i ogórków. Toż to obraz jak z osiedla kołchoźników!

Nie, to nie tak. Informacje statystyczne też trzeba umieć czytać. A jak
między nimi są jakieś liczby, to nie brać za prawdę objawioną, tylko je
sobie wyobrazić, a jak trzeba, to zinterpretować. W rozumieniu niniejszego
opracowania GUS "ogród przydomowy" jest wtedy, gdy chłop nie musi rowerem
do roboty jechać -- tak to mniej więcej wygląda. Czyli nie są to działki
budowlane z ogródkami, tylko użytki rolne z zabudowaniami mieszkalnymi.

> O to to. Drutologia ma przyszłość

O tak! I potrzeba do niej ekspertów (Lutosłwaski nie wsławił się
mistrzowskim lutowaniem drutów -- tu pozwolę sobie na odrobinę
prywatniej korespondencji).

Jak się okazuje, nie wszystko.

Jarek

--
Tu raczej masz pod płaszczem skrzydła,
Lwi pazur chować chcesz od wiatru.

100. Data: 2014-07-11 22:35:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jul 2014 22:21:46 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> A moim zdaniem ogród, to jest miejsce otoczone płotem.

Tak!
http://tiny.pl/q8vln
3-|

Czereśnie z gąsinnicą