jak sie pozbyc kretów ??

1. Data: 2014-07-06 10:41:26

Temat: jak sie pozbyc kretów ??
Od: karolina <k...@n...eu> szukaj wiadomości tego autora

juz mam ich dosyc. sa jakies dobre srodki ktore skutecznie ich odpedza ?

2. Data: 2014-07-06 13:03:28

Temat: Re: jak sie pozbyc kretów ??
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 06 Jul 2014 10:41:26 +0200, karolina napisał(a):

> juz mam ich dosyc. sa jakies dobre srodki ktore skutecznie ich odpedza ?

Dobrze kopiący pies.

3. Data: 2014-07-06 13:50:07

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 6.07.14 13:03, Ikselka pisze:

> Dobrze kopiący pies.

Bardzo śmieszne. Nie chce mi się już pisać na ten często podnoszony przez
ogrodników z Bożej łaski temat, więc tylko przytoczę wypowiedź z innego forum:
"Kret w Polsce jest objęty taką samą ochroną prawną, jak orzeł bielik, ryś czy
żubr. Kreta zabijać nie można. Grozi za to kara do 3 lat więzienia i nawiązka do
100.000 zł. Kret jest objęty ochroną gatunkową na mocy ustawy o ochronie przyrody
i rozporządzenia Ministra Środowiska z października 2011 roku. Dodatkowo kreta
chroni też ustawa o ochronie zwierząt, z mocy której znęcanie się nad zwierzętami
zagrożone jest karą wiezienia do lat dwóch. To, że za wlewanie benzyny do krecich
nor i tym podobne "odstraszanie" kretów (już nie mówiąc o szczuciu psami, jak
polecają różne bezmyślne Ikselki - dopisek mój, c.) jeszcze nikt nie poszedł
siedzieć, nie oznacza, że któryś z domorosłych ogrodników nie beknie prędzej czy
później za krecika. Czego takim "ogrodnikom" szczerze życzę".

A moja odpowiedź, na to egzystencjalne (dla kreta) pytanie - co robić z kretami
w ogrodzie: polubić. Po prostu. Czy to tak trudno przejść się nawet codziennie
z miotełką i szufelką? I pozbierać kretowiska. Będzie świeża ziemia do doniczek,
czy posypania kompostu, a my poczujemy się zdrowsi (ruch) i lepsi (krecik) od
barbarzyńców zza płota.

--
collie

4. Data: 2014-07-06 14:05:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 06 Jul 2014 13:50:07 +0200, collie napisał(a):

> A moja odpowiedź, na to egzystencjalne (dla kreta) pytanie - co robić z kretami
> w ogrodzie: polubić. Po prostu.

No właśnie - mój pies je bardzo lubi 3-)

5. Data: 2014-07-06 14:53:38

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 6.07.14 14:05, Ikselka pisze:

> No właśnie - mój pies je bardzo lubi 3-)

Że użyję Twego ulubionego zwrotu: masz problemy z czytaniem.
Zabijając kreta z użyciem psa, odpowiadasz tak samo jakbyś
zrobiła to własnoręcznie (tzw. sprawstwo kierownicze).
Podobnie jak za szczuciem psem człowieka.

--
collie

6. Data: 2014-07-06 15:21:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 06 Jul 2014 14:53:38 +0200, collie napisał(a):

> Że użyję Twego ulubionego zwrotu: masz problemy z czytaniem.
> Zabijając kreta z użyciem psa, odpowiadasz tak samo jakbyś
> zrobiła to własnoręcznie (tzw. sprawstwo kierownicze).
> Podobnie jak za szczuciem psem człowieka.

Nie - to mój pies zabija kreta bez użycia mnie :->

7. Data: 2014-07-06 15:31:57

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 6.07.14 15:21, Ikselka pisze:

> Nie - to mój pies zabija kreta bez użycia mnie :->

Za wszystkie "czyny przestępcze" psa odpowiada jego głupi właściciel -
z winy umyślnej: szczucie psem, lub z winy nieumyślnej: brak nadzoru
nad psem.

--
collie

8. Data: 2014-07-06 15:51:15

Od: Jacek <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-07-06 10:41, karolina pisze:
> juz mam ich dosyc. sa jakies dobre srodki ktore skutecznie ich odpedza ?
Odpędzanie/odstraszanie nie ma sensu. Szkoda pieniędzy i robienia sobie
nadziei, że się kret wyniesie. Dotyczy to zarówno środków chemicznych,
trutek i odstraszaczy wszelkiej maści.
Jedyną skuteczną metodą jest złapanie kreta. Pod hasłem "pułapka na
krety wąska" na Aledrogo sprzedają po 8 zł skuteczny sprzęt.
Niestety używanie pułapki wymaga pewnej staranności i cierpliwości.
Przed założeniem trzeba rączki umyć żeby nie zostawiać obcego zapachu i
starannie przygotować dziurę do założenia pułapki. No i nie każde
założenie skutkuje złapaniem kreta, często pcha on przed sobą ziemię,
która powoduje zwolnienie zapadki ale przy odrobinie wprawy można
liczyć, że co piąty raz pułapka nie będzie pusta.
Dla obrońców kretów informacja: kret po złapaniu żyje i można go
spokojnie wypuścić na wolność. Pułapki typu kawałek rurki z zapadką nie
działają (może nie umiem stosować, ale u mnie zerowa skuteczność).
Jacek

9. Data: 2014-07-06 15:59:41

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "karolina" <k...@n...eu> napisał w wiadomości

> juz mam ich dosyc. sa jakies dobre srodki ktore skutecznie ich odpedza ?

Hejka. Nie ma.
Pozdrawiam beznadziejnie Ja...cki

10. Data: 2014-07-06 16:05:16

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 6.07.14 15:51, Jacek pisze:

Pułapki typu kawałek rurki z zapadką nie działają (może nie
> umiem stosować, ale u mnie zerowa skuteczność).

No i bardzo dobrze. :-) Oby więcej takich pułapek na Alledrogo,
w myśl zasady: płać i płacz.

--
collie

Czereśnie z gąsinnicą