jak uczyc matematyki?

11. Data: 2006-05-19 12:06:26

Temat: Re: jak uczyc matematyki?
Od: puchaty <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 17 May 2006 10:20:28 +0000, napisał(a):

> jak to poprowadzic sensownie i czy dobrze mysle. Szukam tez jakis fajnych
> graficznych wyjasnien zagadnien matematycznych lub metod liczenia, bo ona
> np odejmuje i dodaje na palcach ale czy to dobra droga?

Ja mnożenie tłumaczę Ali tak:
3 x 4 to weź trójkę cztery razy, 5 x 2 to weź piątkę dwa razy -
wydaje mi się, że to dobra metoda.

puchaty

12. Data: 2006-05-19 12:47:48

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 19 May 2006 14:06:26 +0200, puchaty napisał(a):

> Ja mnożenie tłumaczę Ali tak:
> 3 x 4 to weź trójkę cztery razy, 5 x 2 to weź piątkę dwa razy -
> wydaje mi się, że to dobra metoda.

Bardzo dobra, ja staram się te trójki jeszcze bardzij ukonkretnić- jadą 3
pociągi, każdy ma po 4 wagoniki ile razem pociągów itp. Zauważyłam ostatnio
u pierwszaków, że bardzo ważne tu jest właśnie to _po_ czyli brzmi to 3
razy _po_ 4. Szybciej to wtedy łapią.
--
Elżbieta

13. Data: 2006-05-19 17:25:56

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elżbieta" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Bardzo dobra, ja staram się te trójki jeszcze bardzij ukonkretnić- jadą 3
> pociągi, każdy ma po 4 wagoniki ile razem pociągów itp.

Pociągów nadal jest 3, nie wiem, czy o to Ci chodziło ;-)

Agnieszka

14. Data: 2006-05-19 17:37:01

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 19 May 2006 19:25:56 +0200, Agnieszka napisał(a):

> Pociągów nadal jest 3, nie wiem, czy o to Ci chodziło ;-)

Ups, ile wagoników oczywiście.

--
Elżbieta

15. Data: 2006-05-19 18:43:13

Od: "Ewa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " yeeezooo" napisał w wiadomości
> Chciałem zacząć uczyć córkę matematyki ale w jakis logiczny sposób,

NIe widzę potrzeby uczenia np. mnożenia. Mnożenie to w końcu nie matematyka,
tylko rachunki:-)
Raczej szukałabym różnych łamigłówek, ktore rozwiną zdolność logicznego
myślenia, przy okazji jakieś działania czasem trzeba wykonać.
Jeśli dziecko będzie sprawnie myśleć, to nauka matematyki sama przyjdzie we
właściwym czasie.
Można już próbować łatwe sudoku z dzieckiem zrobić.
Czy Twoje dziecko już czyta? To też bardzo rozwija.
Przy zwykłych rozmowach można podawać przykłady analogii i zachęcać dziecko
do podawania swoich. Znajdowanie przykładów kontrprzykładów. Uzasadnianie
czegoś, prowokowanie do obalania pozornie prawdziwych wniosków:-)

Na tym potem się opieramy w matematyce.
Pozdrawiam,
Ewa

Gdzie kolonie nad morzem?