jak wytłumaczyc, co to jest aborcja

41. Data: 2007-05-21 14:15:42

Temat: Re: jak wytłumaczyc, co to jest aborcja
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Adam Wysocki napisał(a):

> Kolejny dowód na to, że jeżeli religia do szkół, to WF do kościołów...
>
> Kiedyś religia była uczona w Kościele. Kto chciał (a raczej czyi rodzice
> chcieli), ten chodził. Sam ciepło, chociaż prawie jak przez mgłę (byłem
> małym dzieckiem) wspominam takie spotkania.
>
> A potem przeniesiono religię do szkół.

Ale mi ten film puszczono na religii właśnie w domu katechetycznym,
także miejsce odbywania się religii IMO akurat przy tym temacie ma
niewielkie znaczenie.

Pozdrawiam
Ewa

42. Data: 2007-05-21 14:17:48

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka napisał(a):

> A za mojego dzieciństwa nikt z dorosłych nie wybrnął z pytania dlaczego
> "Bóg tak chciał" (przeczytane na nagrobku, jakby ktoś nie kojarzył).

A jak _Ty_ byś odpowiedziała na takie pytanie?

Pozdrawiam
Ewa

43. Data: 2007-05-21 14:47:23

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak _Ty_ byś odpowiedziała na takie pytanie?

Jestem ateistką. Wiem, że wygodna odpowiedź, ale prawdziwa.
Na pytania o różne aspekty wiary odpowiadam do znudzenia: nie mogę brać
odpowiedzialności za wszystko, w co wierzą różni ludzie. Mogę opowiedzieć, w
co inni wierzą, ale nie mogę odpowiedzieć dlaczego tak właśnie.

Agnieszka

44. Data: 2007-05-21 19:56:48

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Adam Wysocki napisał(a):

> Co jedynie dowodzi tego, że religia neguje samodzielne myślenie.

Myślę, ze swój "dowód" przeprowadziłeś zanadto na skróty...

Pozdr,
--
ŁK

45. Data: 2007-05-21 20:02:30

Od: "Sabada" <S...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <P...@o...pl> napisał w wiadomości

> I co to jest cudzołożenie na przykład.

-nooo, mój przy omawianiu dekalogu (ksiądz nie wytłumaczył chyba) przyszedł
i zapytał: "co to znaczy códzołożować?"
S.

46. Data: 2007-05-21 20:10:49

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik napisał(a):

> Moje dziecko wczoraj zadało mi pytanie, co to jest aborcja. Wybrnełam,
> ale....qrcze, zgłupiałam i boje się, że za chwilę zacznie drążyc.
> dzidzior ma 8,5 roku

Ja mam zasadę, może okrutną, że tłumaczę zawsze tak, jak ja to rozumiem,
nigdy nie próbuję niczego specjalnie łagodzić, zagmatwać, żeby dla
dziecka było milsze i łatwiejsze. Młody jest na tyle elastyczny, że
zadaje dodatkowe pytania i jakoś nam to idzie. Wyjaśniłam już sprawę
prezerwatyw, cesarskiego cięcia, porodu naturalnego, pigułek
antykoncepcyjnych i przekraczania przez tatę dozwolonej prędkości ;-)
Aborcji nie przerabialiśmy. Trudny temat, skupiłabym się pewnie na tym w
jakich sytuacjach aborcja jest w Polsce dozwolona.

--

Paulinka

47. Data: 2007-05-21 21:48:43

Od: "Carol" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
wiadomości news:f2sucd$asj$1@node1.news.atman.pl...

> Aborcji nie przerabialiśmy. Trudny temat, skupiłabym się pewnie na tym w
> jakich sytuacjach aborcja jest w Polsce dozwolona.

Żeby móc przy okazji wyjaśnić co to znaczy gwałt? Podziwiam ;P

pozdrówka
Karolina

48. Data: 2007-05-21 23:10:08

Od: "Dorota" <dorota@_PULAPKA_message.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Hermiona" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

> A za mojego dzieciństwa nikt z dorosłych nie wybrnął z pytania dlaczego
> "Bóg tak chciał"

Tak mi się skojarzylo trochę ot.
Rozmawialam niedawno z dziewczynką (9l.) z aktywnie wierzącej rodziny i
chodzącej do szkoly katolickiej.
Gadałyśmy sobie o tym i o owym i zaskoczyło mnie, że opowiadając czesto
uzywala zwrotu "Bóg sprawił", np.
Umarło im dziecko i Bóg sprawil, że urodzilo im się drugie.
Spalił im się dom, ale Bóg sprawil, że sobie jakoś tam poradzili.

I przy pytanach czysto przyrodniczych tak samo. Dlaczego Bóg sprawil, ze
jest tęcza. Dlaczego Bóg sprawił, ze pszczoly robią miod.
I do tego gdy jej tłumaczylam coś, miałam wrażenie (choć nie pewność), że
nie oczekuje naukowego wytłumaczenia, tylko odpowiedzi w stylu Bóg stworzył
tęczę, by ludzie byli radośni, a pszczoły sa dla nas przykladem pracowitości
itp.
D.

49. Data: 2007-05-22 01:41:26

Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

Spinacz biurowy, Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>!

> Myślę, ze swój "dowód" przeprowadziłeś zanadto na skróty...

Dlaczego? Zdanie "czyli wierzy w Boga i akceptuje prawa wiary - w takim
wypadku jest zobowiązany akceptować punkt widzenia zgodnie z którym
dziecko jest osobą ludzką od momentu poczęcia" jednoznacznie mówi, że
wyznawanie wiary to wyznawanie kwestii moralnych narzucanych przez
Kościół. Ktoś kto samodzielnie myśli może mieć zdanie takie samo lub
inne niż Kościół.

--
Adam Wysocki * Warszawa * http://www.chmurka.net/ * GSM: 514 710 213
FidoNet: 2:480/138, SWL: SP5-250730, QTH: KO02MF, CB: 19 Śródmieście

50. Data: 2007-05-22 01:43:19

Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

Spinacz biurowy, Hermiona <b...@o...eu>!

> Doloze sie do "trudnych" pytan. Danusia w wieku 5 lat zapytala : Mamo, a
> czemu Pan Bog stworzyl traby powietrzne? Zeby krowy lataly ? Wybrnelam z
> trudem :))))

Jak wytłumaczyłaś dziecku przypisywanie okrucieństwa tego świata Bogu?

--
Adam Wysocki * Warszawa * http://www.chmurka.net/ * GSM: 514 710 213
FidoNet: 2:480/138, SWL: SP5-250730, QTH: KO02MF, CB: 19 Śródmieście
Odpisałbym coś, ale nie mam na co, bo wszystko wyciąłem... (C) gophi
-> Zostało zaledwie 1310 dni do końca kadencji Lecha Kaczyńskiego <-

kleszcz
Dzieci i akumulatory :)
zajęcia plastyczne dla dzieci, Kraków
[prośba] godna polecenia książka o metodologii nauczania
PROŚBA !! - Warszawa Laryngolog do domu