jak zmienic nawyk

1. Data: 2006-03-28 13:50:22

Temat: jak zmienic nawyk
Od: "tuptusia" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pisze poniewaz przymierzam sie do wprowadzenia a moje zycie diety,
która z pewnoscia bedzie wiazala sie ograniczeniem
weglowodanów, których spozywam dosyc duzo na codzien.
Wiem, ze najgorszym przeciwnikiem diety jest pieczywo i wyroby maczne
wiec zanim do niej przystapie musze nauczyc sie zmienic swoje nawyki
zywieniowe w tym zakresie. Inaczej nie dam rady.
Wiec powiedzcie jakich sposobów uzyliscie, zeby oduczyc sie
jesc chleba, buleczek, pierogów itp. Ja uwielbiam chelebek,
zwlaszcza ten na zakwasie. Latwiej mi porzucic slodycze i zastpic
je warzywami ( w perspektywie idacej wiosny) niz pieczywo.
Próbowalam juz pieczywa typu Wasa i inne sucharki ale to mi smakuje
tylko z dzemem a nie jako kanapka. Macie jakies fajne przepisy na takie
oszukanie podniebienia?

I jeszcze czy jest jakis sposób zeby jogurt naturalny smakowal jak
smietana ? - tez chyba musze ja wyeliminowac.

W necie jest mnówstow stron i przepisów ale czesc z nich jest nie
wykonalna albo niejadalna, dlatego prosze o sprawdzone i smaczne
porady.

Wiem, ze jak tego nie wyeliminuje to kazda dieta bedzie
nieefektywna meczarnia.

2. Data: 2006-03-28 14:03:08

Temat: Re: jak zmienic nawyk
Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "tuptusia" <t...@g...pl> napisal w wiadomosci
ps.com...

W necie jest mnówstow stron i przepisów ale czesc z nich jest nie
wykonalna albo niejadalna, dlatego prosze o sprawdzone i smaczne
porady.

Tam masz mase przepisów z mala iloscia weglowodanów.
Pozdrawiam Jurek M.

3. Data: 2006-03-28 14:51:16

Od: " Jeff" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@n...pl> napisał(a):

> [...]
> porady.

> Tam masz mase przepisów z mala iloscia weglowodanów.

Szanowny Panie Jerzy Mierzynski

Hmm....na jednej z grup dyskusyjnych poswieconych diecie niskoweglowodanowej,
od kilku dni bez odpowiedzi pozostaje pewien post czlowieka ciezko chorego,
ktory prosi o pomoc pana dr Jana kwasniewskiego MD.

Po przejrzenu tego postu osobisie uwazam, ze prawdopodobnie bedzie to kolejna
ofiara diety niskoweglowodanowej:(

Czy moglby Szanowny Pan z laski swojej zainteresowac sie blizej tym przypadkiem?

Wklejam caly post tego chorego czlowieka:

Bogdan

IP: 83.19.39.13833.1

wędrowiec

Częstochowa dn. 2006.03.10

Szanowny Panie Doktorze

Mam 61 lat ,10 lat temu przeszedłem leczenie operacyjne guza złośliwego
tarczycy .W wyniku operacji usunięto mi 100% tarczycy oraz poddano leczeniu
jodem J 131 .Od tego czasu przyjmuję dziennie 150 ÷200 mg ELTROXIN-u.
Dwa lata po w/w operacji zacząłem odczuwać coraz częściej w trakcie chodzenia
nasilające się bóle w ramionach i w klatce piersiowej / miałem wtedy ciśnienie
krwi tj 170 &#8211; 190 / 110 /, stwierdziłem , że to może być związane z
niewłaściwą dawką ELTROXIN-u ( stężenie THS średnio było ok. 0,01) , gdy bóle
były coraz mocniejsze i częstsze zacząłem samowolnie regulować dawkę
ELTROXIN-u . W czasie badania EKG serca stwierdzono ostre niedotlenienie serca
, ciśnienie krwi miałem wtedy ok. 190 /110 mm Hg . Skierowany zostałem na
leczenie szpitalne.. W trakcie leczenia szpitalnego całkowicie został
odstawiony ELKTOXIN. Po zakończeniu leczenia szpitalnego wykonano próbę
wysiłkową której wynik był dodatni.
Następnie zostałem skierowany na konsultację kardiologiczną , oraz do poradni
tarczycy w celu ustawienia dawki ELTROXIN-u . Wykonano także USG jamy
brzusznej , które stwierdziło złóg w pęcherzyku żółciowym ok.24 mm .Podstawą
konsultacji kardiologicznej miała być - Koronorografia a następnie przy wyniku
negatywnym &#8222; by &#8211;passy &#8222;serca - lecz dalszemu leczeniu się
nie poddałem .W poradni tarczycy przeprowadzono scyntygrafię całego ciała,
która żadnych zmian nie wykazała jedynie uzgodniono dawkę ELTROXIN-u tj. 150
mg/dobę . W tym okresie stosowałem ścisłą dietę beztłuszczową , po której
znacznie pogorszył się stan zdrowia i także zachorowałem na zapalenie płuc. Od
lipca 1998r po dokładnym przestudiowaniu Pana książki &#8222;Dieta
optymalna&#8221; i innych oraz artykułów z Dziennika Zachodniego , zacząłem
stosować dietę ściśle w/ g Pańskich wskazówek .
W październiku 1998r poddałem się zabiegowi PS .Od tej chwili nie byłem na
żadnej konsultacji lekarskie (profilaktycznie biorę tylko 1 tabl. Effox dziennie)
Obecne moje wyniki ; ciśnienie krwi 140 ¸ 150 / 105 ¸ 90 , Ob. 6 ¸15 ,
morfologia krwi prawidłowa , cholesterol 262,6 mg /dl , cukier 97,2 mg/dl, ,
TSH &#8211; 0,14. Martwią mnie jeszcze bóle w ramionach ( w łokciach ) w
czasie chodzenia, wyższe stężenie cholesterolu oraz znajdujący się kamień
w pęcherzyku w/g ostatniego badania (06.99r) USG wynosi ok.24¸25 m.
Czy bóle w ramionach nie są spowodowane stanem tarczycy (za duża dawka
ELTROXIN- u) lub niewydolnością serca .
Stosując dietę optymalną funkcjonowałem do 2002 roku / może czasami nie
stosowałem tak dokładnie proporcji /.

W lutym 2002 roku miałem zawał , który skończył się pierwszym etapem leczenia
tj; wykonano - Koronorografię naczyń serca , stwierdzono zamkniętą jedną z
tętnic oraz w 85 % są zamknięte główne tętnice wieńcowe
Następnym etapem miało być leczenie operacyjne tj. Bay-passy ..
Wykonano także UKG serca które stwierdza że zastawki oraz wielkość serca była
w normie. .Przerwałem od tego momentu stosowanie diety optymalnej. Pod koniec
2003 r wykonałem jedynie badania UKG serca , które stwierdziło powiększenie
serca , niedomykalność zastawek oraz zacząłem odczuwać bóle w klatce
piersiowej oraz bardzo złe samopoczucie .
Szukałem innego rozwiązania / innego sposobu leczenia / , stosowałem leczenie
głodówką dwutygodniową , oczyszczanie wątroby oraz zastosowanie
&#8222;chelatacji&#8221; . Wróciłem także do stosowania diety optymalnej .
Obecnie ciśnienie krwi 130-140/ 80-95, cholesterol całkowity 323 mg/dl, HDL
62,32 mg/dl , LDL 239,47 mg/dl , trójglicerydy 48 mg/dl , cukier 111 mg/dl
inne wyniki krwi w normie
Nie odczuwam bólu spoczynkowego natomiast w czasie chodzenia wstępują bóle w
ramionach .
Rodzina bardzo nalega na wykonanie Koronorografii i poddaniu się leczeniu
operacyjnemu .
Nie wiem co dalej robić &#8211; czy Pan Doktor zajął w tej sprawie stanowisko
proszą bardzo o pomoc i odpowiedź .
W moim środowisku zachęcam znajomych do korzystania z Pańskiej wiedzy i
doświadczenia poprzez czytanie Pańskich książek które posiadam oraz artykułów
w &#8222; Dzienniku Zachodnim &#8222;
Bardzo proszę Pana Doktora o pomoc i informację w/w sprawie.

Z poważaniem :

/-/ B.Beśka

Pozdrawiam Jeff

4. Data: 2006-03-28 14:58:41

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Jeff" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przypadkiem?
>
> Wklejam caly post tego chorego czlowieka:
>
>Panie Feff, mój post nie był w zasadzie do Pana skierowany...
Obawiam się, że jest Pan ofiarą swojej zawziętości.
Pozdrawiam Jurek M.

5. Data: 2006-03-28 15:53:27

Od: " Jeff" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@n...pl> napisał(a):

> Użytkownik " Jeff" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

ps.com...

> Obawiam się, że jest Pan ofiarą swojej zawziętości.

Szanowny Panie Jerzy Mierzynski

Pragne zauwazyc, ze grupa pl.misc.dieta jest grupa dyskusyjna ogolnie dostepna
wiec powinien pan sie liczyc z tym, ze do prowadzonej tutaj przez Szanownego
Pana dyskusji z jakas osoba szukajaca informacji o charakterze dietetycznym,
moze sie wlaczyc inny grupowicz. Chyba to jest zupelnie oczywiste, nieprawdaz?

Osobiscie zastanawia mnie fakt, ze Pan nadal z ogromnym entuzjazmem proponuje
diete niskoweglowodanowa nowemu grupowiczowi, zamiast np.zainteresowac sie
z zyczliwoscia i troska tymi osobami, ktore popularyzowana przez Pana diete
juz stosuja i dorobily sie na niej powaznych problemow zdrowotnych (vide post
Pana Bogdana ktory mial zawal)?

Czy moglby mi Pan to nieco dziwne zachowanie jakosc w zrozumialy sposob
wytlumaczyc?
Hmm.... ja osobiscie nie widze zadnego racjonalnego wytlumaczenia takich zachowan.

Prosze mi rowniez wyjasnic gdzie Pan widzi objawy zawzietosci w moim
poprzednim poscie?
Osobiscie chcialem jedynie uprzejmie zwrocic panska uwage na problemy, ktore
ma pewien ciezko chory czlowiek, stosujacy od kilku lat diete niskoweglowodanowa.

Pragnalbym rowniez sie dowiedziec dlaczego nieciekawe wyniki tego chorego
czlowieka, stosujacego juz od kilku lat diete niskoweglowodanowa, nie
zaniepokoily specjalnie Pana jako aktywnego popularyzatora tego typu diet,
natomiast interesuja Pana nowi ludzie ktorzy dopiero szukaja odpowiedniej dla
siebie diety?

A jaka Pan ma pewnosc, ze dieta ktora Pan proponuje tym ludziom nie zaszkodzi?

Czy naprawde nie widzi pan zbyt duzej rozbieznosci pomiedzy systemem
dietetyczno-filozoficznym ktora wyznaja zwolennicy prac
Pana dr Jan Kwasniewskiego MD (vide zarliwe exspose Pana Andy zamieszczone na
tej grupie kilka dni temu), a jego praktyczna realizacja?

---------
Pozdrawiam Jeff

6. Data: 2006-03-28 16:04:50

Od: andy <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jeff napisał(a):
(vide post
> Pana Bogdana ktory mial zawal)?
Ostatnio w telewizorze jakiś mądry lekarz mówił, że na miażdżycę i zawał
zaczyna się się pracować tuż po urodzeniu (a nawet w okresie płodowym
jeśli mamuśka jest zaangażowaną jaroszką - potem Osiak może pompy
insulinowe kupawać). Dlatego nie wciskaj Jeff kitu, że facet dorobił się
zawału na ŻO! A takie pytanko - dlaczego nie spotyka się raka serca? Pozdr.

7. Data: 2006-03-28 16:33:45

Od: " Jeff" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

andy <c...@g...com> napisał(a):

> [...]
> zawału na ŻO! A takie pytanko - dlaczego nie spotyka się raka serca? Pozdr.

Szanowny Panie Andy

1. Po pierwsze- proponuje abysmy sie nie "tykali", a dlaczego, to juz tu
wyjasnialem.

2. Po drugie- trzymajmu sie tematu ktory zasygnalizowalem w moim poscie
i poczekajmy, az Pan Jerzy Mierzynski ustosunkuje sie do moich watpliwosci.

3. Po trzecie- ewentualnie pozniej mozemy pozastanawiac sie nad nastepujacym
tematem :

Jaka jest korelacja pomiedzy powyzsza panska wypowiedzia, a zamieszczonym
tutaj kilka dni temu ekspose filozowiczno-dietetetycznego, ktory poddal pan
pod dyskusje.

-------
Pozdrawiam Jeff

8. Data: 2006-03-28 16:56:03

Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

andy wrote:
> A takie pytanko - dlaczego nie spotyka się raka serca?

a ty poważnie pytasz??? :)

czy Ci się coś pomyliło?

pzdr
murek

9. Data: 2006-03-28 17:47:36

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Jeff" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

Powinnaś wiedzieć Anno/Hanno/Jacku/Jef-,że ludzie poważnych chorób nie powinni
leczyć za pośrednictwem gazety.

Krystyna

10. Data: 2006-03-28 19:56:01

Od: andy <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

murek napisał(a):
> a ty poważnie pytasz??? :)
>
> czy Ci się coś pomyliło?
A słyszałeś o raku serca bo ja nie!

wady i zalety pieczeni
jaka waga elektroniczna ?
Wspomagacze odchudzania
Slonina jak konserwowa...
MM - jajka+chleb pełnoziarnisty ? kasza ?