jak zrobic dobre ciasto na pierogi ?

1. Data: 2002-01-23 21:32:44

Temat: jak zrobic dobre ciasto na pierogi ?
Od: "sassanach" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

potrzebuje pomocy na jutro lub pojutrze, wiec sie usmiecham :)
Pzrypadkowo odkrylam fajny farsz, pasuje idealnie do pierogow, ale ... nigdy
ich sama nie robilam i raczej sie nie podejme z przepisow gazetowych.
Prosze wiec o sprawdzony przepis na ciasto i ewentualne rady co zrobic zeby
mi sie nie rozkleily.

Pozdrawia
Sassenach
GG 1527151 ICQ 144311597
http://www.ambrozja.pl

1. Data: 2002-01-24 07:16:49

Temat: Re: jak zrobic dobre ciasto na pierogi ?
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"sassanach" <s...@p...fm> wrote in message
> Czesc,
>
> Prosze wiec o sprawdzony przepis na ciasto i ewentualne rady co zrobic
zeby
> mi sie nie rozkleily.

ciasto niezawodne, wyprobowane przeze mnie ze 100 razy:

35 dag mąki
1 zoltko
1 lyzka masla
szczypta soli
wrzatek (najpierw 1/2 szkl, potem patrzysz i ew. dolewasz wiecej)
Przesiewasz make, dodajesz sol, zoltko i maslo i zalewasz to wrzatkiem.
Siekasz nozem - zeby sie nie paparzyc a jak juz troszke przestygnie
zagniatasz ręcami na gladkie ciasto.
Nadziewasz i mocno sklejasz - ja robie cos jak falbanka, sklejam trzema
palcami prawej reki i wychodzi taki ^-^. Nie rozklejaja sie.

Niedawno byl watek o pierogach i pojawilo sie sporo przepisow na ciasto,
byly takie z maki i wody tylko, z maslem, bez masla....ja polecam to bo tego
jestem pewna. Innych nie probowalam.
Pozdr
Asia

1. Data: 2002-01-24 07:18:22

Od: "KICIAA7" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mosisz miec make, jajka i koniecznie troche cieplej wody. mosisz to ugniesc
i gotowe. Aby sie nie rozklejaly mosisz je dobrze posklejac i i zrobic
falbanki.Powodzenia.

1. Data: 2002-01-24 08:11:43

Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prosze wiec o sprawdzony przepis na ciasto i ewentualne rady co zrobic zeby
> mi sie nie rozkleily.

Witam bardzo smacznie i nie mniej serdecznie,

Oto przepis na najlepsze ciasto pierogowe na świecie:

ciasto:
pół kilograma mąki pszennej
czubata łyżeczka soli
ciepła woda - około szklanki

Na stolnicę przesiewam mąkę, dodaję sól. W mące robię zagłębienie i wlewam
trochę wody. Mieszam tą wodę z mąką i ponownie dolewam wodę. Zaczynam wyrabiać
ciasto. Wody ostatecznie dodaję tyle, by otrzymać bardzo zwarte ciasto.
Wyrabiam je przez kilka minut, by otrzymać idealnie gładkie ciasto.

By nabrało odpowiedniej elastyczności, przykrywam je miską i
pozwalam "odpocząć" co najmniej 20 minut.

Czas by przyrządzić pierogi.
Na posypanej mąką stolnicy rozwałkowuję kawałek ciasta o wielkości pięści na
najcieńszy placek, jaki mi się tylko uda. Z ciasta za pomocą duże szklanki
wycinam koła, na nie nakładam duże porcje farszu. Brzegi kół smaruję wodą i
sklejam pierogi. By się zbytnio nie wysuszyły podczas robienia dużej ilości,
gotowe pierogi przykrywam ściereczką.

Kiedy są już wszystkie gotowe, w wielkim garze zagotowuję dużo osolonej wody.
Do wrzącej wody wrzucam tyle pierogów, by utworzyły jedna warstwę. Delikatnie
mieszam, by żaden nie przywarł do dna. Pierogi gotuję około 5 minut od czasy
ich wypłynięcia.

Tak przygotowanie pierogi są takie, jakie powinny być: ciasto to tło dla
nadzienia.

Serdecznie pozdrawiam i życzę smacznego
Grzegorz Ostrowski: Gotowanie to sztuka!
www.mniammniam.pl - tam dużo o pierogach - różne pomysły na farsze i takie
tam...

1. Data: 2002-01-24 08:48:56

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ciasto:
> pół kilograma mąki pszennej
> czubata łyżeczka soli
> ciepła woda - około szklanki

ja zrezygnowałam z ciasta typu mąka, woda, sól od kiedy odkryłam, że o wiele
lepsze i mięciutkie jest ciasto zrobione z mąki, żółtka, masła, wody i soli.
Proporcje:
pół kilo mąki
szklanka wody
żółtko
łyżeczka masła
sól
Składniki się rozciera, a potem dolewa stopniowo ciepłą wodę, zagniatając.
Jak jest elastyczne, rozwałkować, podsypując mąką, wykroić co trzeba i kleic
pierożki. Gotowe pierożki kłaśc na posypane mąką miejsce, żeby się nie
przykleiły do blatu. Najlepiej gotowac od razu po uklejeniu pierwszej
porcji.

Wkn

1. Data: 2002-01-24 09:15:06

Temat: Odp: jak zrobic dobre ciasto na pierogi ?
Od: "Iśka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sassanach" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
> Pzrypadkowo odkrylam fajny farsz, pasuje idealnie do pierogow

A ja uśmiecham się o ten farsz:-)))) - Iśka fanka pierogów

p.s. ciasto na pierogi:

2 szkl. mąki,
1 jajo
1/2 - 3/4 szklanki gorącej wody
Szybko zagnieść, powinno być dość luźne

1. Data: 2002-01-24 09:28:20

Od: "Kasia" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

tak, niedawno bylo o pierogach o potwierdzam ze bez jajka ciasto jest lepsze
tzn miekkie
kaska

Użytkownik <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:5...@n...onet.pl...

1. Data: 2002-01-24 09:31:40

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: sassanach <s...@p...fm>

> [...]
> ich sama nie robilam i raczej sie nie podejme z przepisow gazetowych.
> Prosze wiec o sprawdzony przepis na ciasto i ewentualne rady co zrobic

Robilam pieczone, z ciasta drozdzowego ala buleczki Doruni. Pyszne byly.
A ten farsz to jaki?

--
Macabra
When God made man, she was only testing

1. Data: 2002-01-24 09:54:51

Od: "plucia" <p...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam pyszne pierogi "zaparzane". Zamiast gotować nalezy je usmażyć na
patelni na oleju, ok:
pół kg mąki
szklanka wrzątku
szczypta soli
w mące robie wgłebienie, wlewam wrzątek i i szybko mieszam jakimś drewnianym
"mieszadłem" aż wgniecie się cała mąka. Nastepnie wysypuje to na stolnicę i
wyrabiam chwilę (z małymi przerwami bo ciasto jest gorące).
A dalej robi się jak każde inne: rozwałkować placek, wykrawać kółka dowolnej
wielkości- ja robie to większą filiżanką-nakładać farsz i zlepiać robiąc
dookoła falbankę.
Zamiast do wrzatku na rozgrzany olej. Smażą się chwilkę i są naprawdę
pyszne.
Pozdrawiam i smacznego, Ewa.

1. Data: 2002-01-24 10:02:54

Od: "Jaro de Muminos" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dajcie mi na priva jakis farsz z serem.
szukalem na tej www mniam.... ale zero

a robi sie juz pozno :)

20 restauracji najlepszych (podobno) - OT
oszukane golabki (P)
szukam przepisu na sosy do spaghetti...
przepis ze strony internetowej na lasagne
sos serowy do grzanek-przepis