jak zrobić tofu?

1. Data: 2006-04-21 13:29:41

Temat: jak zrobić tofu?
Od: "1.org.pl Member" <3...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Tofu jest produktem uzyskiwanym z nasion soi. Z wyglądu przypomina
twaróg. Ma smak zbliżony do sera, jest jednak mniej aromatyczny, ale
za to bardzo bogaty w proteiny. W handlu występuje tofu świeże,
podwędzane oraz sfermentowane. To ostatnie jest najczęściej
oferowane w postaci kostek pływających w solankowej zalewie. Od
czasów dynastii chińskiej Han tofu było (i pozostało do dziś)
najważniejszym produktem sojowym, z uwagi na wysokie wartości
odżywcze. Aby zrobić tofu, należy moczyć ziarna soi, dopóki nie
zmiękną - 4-6 godz. Wodę należy odlać, uzupełnić świeżą i
zemleć ziarna na puree. Ilość wody uzależniona jest od ilości
użytych ziaren. Puree cedzi się, aby otrzymać "mleko" sojowe, które
gotuje się z dodatkiem koagulatora. Otrzymaną masę należy
przecedzić przez gazę i uformować placki świeżego tofu. Tofu
można pociąć na małe sześciany, nadziewać lub przetrzeć na
puree. Ponieważ ma słodki smak, można dodawać do niego rozmaite
przyprawy i dodatki smakowe, aby uzyskać pożywne dania. Używa się
do sporządzania dań z warzyw, krótko smażonych, z dodatkiem
przypraw, jako posiłki zastępujące mięso, a także do omletów,
zup, puree i jako kostki do sałatek i sosów. Tofu pikantnie
przyprawione lub marynowane jest wspaniałym dodatkiem do dań
wegetariańskich albo do jarzyn przyrządzanych po chińsku. Zastępuje
w nich mięso i ryby. Tofu należy przechowywać w lodówce w wodzie,
którą trzeba codziennie zmieniać. Można je nabyć w sklepach ze
zdrową żywnością i w hipermarketach.

2. Data: 2006-04-21 13:38:03

Temat: Re: jak zrobić tofu?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"1.org.pl Member" <3...@g...com> wrote in message
s.com...

Modyfikowana soja i chemia...

3. Data: 2006-04-21 20:51:50

Temat: Re: jak zrobic tofu?
Od: "1.org.pl Member" <3...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Nie no powaznie, jak ktos kiedys robil tofu to niech napisze jak to
sie piecze... bo sam bym sobie chetnie zrobil! Dzieki za infos.

4. Data: 2006-04-21 22:35:49

Od: "Tomasz Piotrowski" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

1.org.pl Member <3...@g...com> napisał(a):

> Ma smak zbliżony do sera,

hehe, a rozmoczona gąbka z białka sojowego ma smak zblizony do miesa, a
wóz drabiniasty jest zblizony do samochodu.
To juz lepiej smakuje potrawka z gotowanych ziaren. A jeszcze lepiej
nakarmić tym jakieś zwierzątko i delektować sie potem prawdziwym
mieskiem, a do tego wino i prawdziwe sery a nie jakieś erzace :]

T.

--
http://foto.maniac.org.pl/

5. Data: 2006-04-21 22:54:17

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:1145652710.747426.73010@e56g2000cwe.googlegroup
s.com, 1.org.pl
Member wrote:
> Nie no powaznie, jak ktos kiedys robil tofu to niech napisze jak to
> sie piecze... bo sam bym sobie chetnie zrobil! Dzieki za infos.

Alez nie ma problemu:
http://kuchareczka.com/?/strona_glowna

Hania
--
***
Google might not be right, but it certainly is quick.

6. Data: 2006-04-24 08:50:46

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> napisal w
wiadomosci news:e2bnht$m1k$1@inews.gazeta.pl...
> Alez nie ma problemu:
> http://kuchareczka.com/?/strona_glowna

hehe, a wlasnie mialam to samo wrzucic :P
Wiec moze jednak, z linkiem bezposrednim do przygotowania tofu przez
"kuchareczke", wszystkim, nie tylko tofolubnym panom ten serwis polecam ;)))
http://www.kuchareczka.com/?/przepisy/tofu_i_mleko_s
ojowe

--
Edyta Czyz
// varium et mutabile semper femina // Wergiliusz

7. Data: 2006-04-24 09:00:49

Od: "dzud" <dzud_ica@xp .pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Wiec moze jednak, z linkiem bezposrednim do przygotowania tofu przez
> "kuchareczke", wszystkim, nie tylko tofolubnym panom ten serwis polecam
> [...]

Czy jest możliwe, aby takie serwisy kucharskie zamieściły Madzia Be oraz np.
Pierzasta starannie opakowana?

dż.

8. Data: 2006-04-24 09:02:50

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisal w wiadomosci

> wszystkim, nie tylko tofolubnym panom ten serwis polecam ;)))

Sowo, tylko nie mów, ze ty jestes ta "kuchareczka", bo zwatpie normalnie....
Wegeterianizm od dzis bedzie mi sie kojarzyc z wylewajacym sie biustem i
majtami ... NO coments...

Pozdrawiam,
Akulka

9. Data: 2006-04-24 09:50:39

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> Sowo, tylko nie mów, ze ty jestes ta "kuchareczka"

O niestety, nie ma mi się co "wylewać".
Nad czym czasami nawet sobie ubolewam.;)))

, bo zwatpie normalnie....
> Wegeterianizm od dzis bedzie mi sie kojarzyc z wylewajacym sie biustem i
> majtami ... NO coments...

Ale o ssso chodzi?
Przecież ładne babeczki. No może trochę za chude jak na serwis reklamujący
jedzenie, ale taka moda niestety.:>

--
Edyta Czyż

10. Data: 2006-04-24 09:56:17

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O niestety, nie ma mi się co "wylewać".
> Nad czym czasami nawet sobie ubolewam.;)))

E tam, nie ważne czy duże czy małe, byleby jędrne..:-)

> Ale o ssso chodzi?
> Przecież ładne babeczki. No może trochę za chude jak na serwis reklamujący
> jedzenie, ale taka moda niestety.:>

Ładnie, nie ładne - piękno rzecz relatywna, względna. Ale prezentowanie
jedzenia w pozach kojarzących sie z inną tematyką niż jedzenie raczej mnie
odpycha. Nachylanie się, wydymanie ust, wyginanie itd, itp.

Jedyne co mi się podoba to treść - przepisy niektóre ciekawe i pomysł z
komiksem. Niestety "kuchareczka" mocno pojechała z formą.... chyba, że ma to
być strona mająca na celu przekabacenie facetów na wege:P

Pozdrawiam,
Akulka

Szybki obiad
zlote ziarna przenicy
Przepisy na zdrowe jadlo!
ryż - podstawa zdrowej kuchni
[allegro] Zapraszam serdecznie na moje aukcje