jaki krzew?

11. Data: 2005-05-08 19:34:57

Temat: Re: jaki krzew?
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Shan" <b...@w...pl> wrote:

> A cos z drzewek? Lisciastych, szerokich, nie zawysokich...?

Klony, klony, klony :). Wybór gatunku i odmiany pozostawiam Tobie.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
W środku pampy śpiewał gaucho Bruno:
,,Dźwięcz, gitary mej miłosna struno!

12. Data: 2005-05-08 19:42:39

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 8 May 2005 21:29:47 +0200, Miłka napisał(a):

> Nie cały dzień, ale wystarczającym dla mnie sygnałem niepokoju są
> wypłowiałe i spalone przez słonce liście magnolii. Słońce jest ostre i
> upalne bo świeci od rana go godziny 16 non stop ... czyli jest niebezpieczne
> dla jasnych delikatnych listków jak zawarłaś w opisie.

To znajdź inne miejsce, bo naprawdę wart jest tego.
Widziałam starszy okaz w jednej ze szkółek intensywnie cięty w efekcie miał
kolumnowy pokrój:) Też ładny:)
Poza tym mam wrażenie, że tak duży krzew jak bez czarny w kolorze ciemnej
purpury jak soliter w ogrodzie będzie wprowadzał niepokój. Ja bym dała coś
zielone, co w upalny dzień sprawi, że się będzie patrzeć z przyjemnoscią.

Pozdrawiam
Marta

13. Data: 2005-05-08 19:56:11

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 08 May 2005 21:33:11 +0200, Grzegorz Sapijaszko napisał(a):

> Pod warunkiem, że rośnie w półcieniu.

Oczywiście - dałam linka do TaBazy, tam jest wszystko napisane:)

Pozdrawiam
Marta

14. Data: 2005-05-08 20:14:25

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To znajdź inne miejsce, bo naprawdę wart jest tego.

Już kombinuję gdzie by go tu ... ;-)

> Widziałam starszy okaz w jednej ze szkółek intensywnie cięty w efekcie
miał
> kolumnowy pokrój:) Też ładny:)

Jako kolumnowy to chyba by mi nie pasował ... ale jakoś bym go
poprowadziła na gęstego :-)

> Poza tym mam wrażenie, że tak duży krzew jak bez czarny w kolorze ciemnej
> purpury jak soliter w ogrodzie będzie wprowadzał niepokój.

Miałby być zakończeniem rabaty kwiatowej, zamknięcie ramy ... (?)

>Ja bym dała coś
> zielone, co w upalny dzień sprawi, że się będzie patrzeć z przyjemnością.

Ale kiedy mnie brakuje takiego akcentu konkretniejszego (w tle "zielony"
sad owocowy) a pstrego nie chcę bo wydaje mi się że jest jak blondynka co
się każdemu podoba ;-) Może taki bez co jest nieznacznie na końcówkach
bordowy ? W ogóle chciałabym żeby był to bez bo piękne są jego parasolowate
kwiaty a potem te czarne jagódki, no i wprowadza wątek dekadenckiej
nostalgii do ogrodu ;-)

Serdecznie Miłka

15. Data: 2005-05-08 20:22:34

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 8 May 2005 22:14:25 +0200, Miłka napisał(a):

> [...]
> bordowy ? W ogóle chciałabym żeby był to bez bo piękne są jego parasolowate
> kwiaty a potem te czarne jagódki, no i wprowadza wątek dekadenckiej

Tylko pamiętaj o jednym - póki będzie mały będzie śliczny ale potem to już
rabaty pod nim nie zrobisz:( Bzy to pijusy.

Pozdrawiam
Marta

PS. Mój ma pąki kwiatowe:D

16. Data: 2005-05-09 11:48:23

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Góra" napisała:

> Jak już masz mieć to ładne (cały rok to przesada w przypadku liściastych)
> przez cały seson to wybierz coś o ozdobnych liściach, owocach itp.
> Do tego co napisał Dirko dorzuciłabym pęcherznicę, jaśminowce, różę
> pomarszczoną. Ale moim faworytem numer jeden jest bez koralowy Aurea
> Plumosa. Piękny od wiosny do jesieni, zupełnie niewymagający i rośnie
> szybko.

A kaliny to co? Nie lubisz? :D Tez slicznie kwitnie, owoce ladne i liscie
sie przebarwiaja na jesieni. Z hordowin to Aurea lub Aureovariegata mnie
zachwyca. Z koralowych wole te owocujace. Mozna tez lilaki posadzic. Roza
pomarszczona raczej nie jest wysoka, ale mozna bardziej wytrzymala
krzaczasta posadzic. No i berberysy.

Szkoda tylko, ze nie wiemy jaka gleba i naslonecznienie, byloby latwiej :)

Pozdrawiam
Jaga

17. Data: 2005-05-09 16:10:53

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 9 May 2005 13:48:23 +0200, Agnieszka Biernacka napisał(a):

> [...]
> zachwyca. Z koralowych wole te owocujace. Mozna tez lilaki posadzic. Roza
> pomarszczona raczej nie jest wysoka, ale mozna bardziej wytrzymala

Lubię je wszystkie, ale jakiegoś faworyta trzeba mieć:)
Takie krzewuszki np - piękne są, kwitną długo, ale to za mało - więc sadzę
także takie o ciekawych liściach.
Każda część sezonu ma jakąś gwiazdę. Zapytasz o to w lipcu to bez wahania
odpowiem, że barbula albo hortensja:)

Pozdrawiam
Marta

18. Data: 2005-05-09 16:46:52

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Miłka" <m...@t...pl> wrote:

> a pstrego nie chcę bo wydaje mi się że jest jak blondynka co się
> każdemu podoba ;-)

Proszę nie uogólniać :)

> [...]
> chciałabym żeby był to bez bo piękne są jego parasolowate kwiaty a
> potem te czarne jagódki, no i wprowadza wątek dekadenckiej nostalgii

Może być i na końcówkach bordowy (btw, jaka to odmiana)? Może być i
inny -- cały żółty, albo cały bordowy, albo cały zielony i z
np. postrzępionymi liściami :).

Pozdrawiam,
Grzesiek

PS. Teraz jest dobra pora na ukorzenianie bzów z zielnych..
--
Raz się smucił pisarz Burek,
Że jest także pisarz Kurek ---

19. Data: 2005-05-09 17:49:56

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m2br7kl537.fsf@sapijaszko.net...

> PS. Teraz jest dobra pora na ukorzenianie bzów z zielnych..
> --

No to poproszę o próbe ukorzeniania tego Mercedesopodbnego :)))

Pozdrawiam
Kaśka

20. Data: 2005-05-09 17:55:06

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> Już miałam go zaliczyć do poszukiwanych ale nie nadaje się na słonce a
> szukuję się na grządkę słoneczno/mokrą. Czy czarny bez (Sambucus nigra
> 'Black Beauty') zniesie silne słońce bez uszczerbku na urodzie ???

Tak na logikę, bzy czarne sa światłolubne, ta odmiana ma bardzo ciemne
liście więc nie powinna się poparzyć na słońcu w przeciwieństwie do
żółtolistnych.
A porównywać go z magnolią raczej nie ma sensu, zupełnie inne rośliny o
zupłęnie innch wymaganiach.

Pozdrawiam
Kaśka

Thermopsis ?
Sciolkowanie kora
Iglaki płożące na skarpie jakie ?
Zakwaszanie gleby wyslanej kora - pytanie
Borowka amerykanska - podloze, pytanie