Re: jaki to kosaciec?

From: Anula <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: jaki to kosaciec?
Date: Tue, 29 Apr 2003 13:20:33 +0200
Sender: a...@p...onet.pl@ibls2.ibles.waw.pl

On Tue, 29 Apr 2003 11:41:48 +0200, "Basia Kulesz"
<b...@p...gliwice.pl> wrote:

>Bo Twój opis nie pasuje do syberyjskich:-) Kwiaty - 4 cm co najwyżej ,
>liście u mnie były nawet do 70 cm, wąskie.

>Kłącza, zbite, cienkie, i raczej nie czerwone.
>
>Czerwone i bardzo twarde ma I.ochroleuca, ale znowu reszta opisu nie pasuje.
>Może to zwykły I.barbata, tylko ze średnich? Albo I.ensata (kaempferi) - ale
>on wymaga ponoć sporo wilgoci?

Czemu nic nie jest takie proste, jak się na początku wydaje?
Robiłam mu chyba zdjęcia w zeszłym roku, ale jeszcze spoczywają w
aparacie :-) W końcu się wezmę, wywołam i gdzieś powieszę, to
może będzie lepsze niż mój opis.
Zdecydowanie nie jest to roślina wymagająca szczególnych
warunków. Kosaćce bródkowe też jakoś inaczej się prezentują,
niepodobne raczej, no chyba że średnie, jakkolwiek one
wyglądają...
I.ensata z googli :-) ma zbyt rozłożone płatki, no i ta wymagana
wilgoć nie pasuje.
E, pewnie się okaże że jakiś najpospolitszy z możliwych :-)
Pójdę jeszcze rozgrzebać mu korzenie, jemu to nie zrobi różnicy,
a ja go lepiej opiszę :-)

Pozdrawiam,
Anka