Re: jakie świetlówki kompaktowe?

Data: 2011-03-06 14:26:50
Temat: Re: jakie świetlówki kompaktowe?
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

Damork wrote:
> Na mównicę wtargnął "Borys Pogoreło", poprawił mikrofon, rozwarł
> paszczę i ryknął:

> Nie wiem jak uliczne, ale akurat zwykłe długie świetlówki u mnie
> akurat dawały kiedyś dość nieprzyjemny efekt - grałem w tenisa na
> sali oświetlonej takimi właśnie i regularnie co pewien czas niemal
> przestawałem widzieć. Plamy przed oczami, utrata ostości widzenia,
> takie tam atrakcje. Nigdy i w żadnych innych okolicznościach podobny
> problem nie występował.
> Mam wrażenie że to było ściśle powiązane z częstotliwością drgania
> [...]

byłeś u psychiatry wtedy? :)

serio to szkodziło ci miganie... miganie światła o osób podatnych może
wywołać ataki epileptyczne.

prawdopodobnie wszystkie świetlówki były zasilone z jednej fazy, juz wtedy
zalecano aby przy dużej ilości lamp stosować zasilanie kolejnych opraw z
różnych faz tak aby zmneijszych migotanie wynikowe.

Lampy energooszczędne mają zwykle sterowanie elektroniczne i migają z
częstotliwością kilkutysiecy mignięć na sekundę.