Re: jazda z uszkodzonym kregoslupem na rowerze

From: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <r...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: jazda z uszkodzonym kregoslupem na rowerze
Date: Wed, 23 Jul 2008 09:07:06 +0200

p01i wrote:

> hi
> 2,5tyg temu mialem wypadek samochodowy, mam pekniety przedni trzon kregu
> L4 (lędźwiowy) z delikatnym przemieszczeniem odlamu ku przodowi, mam
> zapisany gorset(sznurówke) i zlamane zebro.
>
> Czy moge deliktatnie uzywac roweru?

IMHO - nie. Kręgosłup jest chyba jedyną rzeczą, którą sobie można uszkodzić
jeżdżąc (bezkolizyjnie) rowerem.

> Lekarz(ortopeda/chirurg) powiedzial ze nie bardzo, ale po ostatnich
> przejsciach z lekarzami drastycznie spadlo mi zaufanie do nich,

Ale nie oznacza to chyba, że mówią _same_ kłamstwa?

> Zuwazylem ze wyprostowana pozycja i rece na koziej kierownicy sprawiaja ze
> nie mam dolegliwosci bólowych.
Drgania przenoszone z roweru na kręgosłup są nieodczuwalne, acz szkodliwe.
Zastosowanie różnej maści amortyzatorów jest dobre i pomocne ale dla ludzi
zdrowych. Jako chory - odpuść.
Żeby odczuć jak bardzo trzęsie na rowerze, polecam przejażdżkę dowolnym
motocyklem a nawet motorowerem. Wtedy dopiero można zauważyć jak trzepie
na rowerze.

> Pozatym wyczytalem w necie ze rower obok
> plywania jest wskazany jako forma aktywnosci nie obciazajacej kregoslupa.
Jakaś bzdura. Kontuzję nogi to owszem wyleczyłem sobie swojego czasu
rowerem, bo rower zapewnia równomierne, niegwałtowne obciążenie. Ale
kręgosłup to oprócz zbierania batów od strony siodełka to nie bardzo
pracuje na rowerze, więc nie wiem skąd miałaby się ujawnić jego
"lecznicza moc".

--
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz