Re: jazda z uszkodzonym kregoslupem na rowerze

From: Mateusz Szczyrzyca <m...@a...net>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: jazda z uszkodzonym kregoslupem na rowerze
Date: Thu, 24 Jul 2008 20:02:09 +0000 (UTC)

23.07.2008: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz wrote:

> IMHO - nie. Kręgosłup jest chyba jedyną rzeczą, którą sobie można uszkodzić
> jeżdżąc (bezkolizyjnie) rowerem.

Jeździłeś Ty kiedyś na rowerze? Albo biegałeś bez specjalnego (amortyzującego)
obuwia? Albo zrobiłeś pieszo jakieś 20 km chodząc po górach? Tylko mnie nie
rozśmieszaj, że przy _prawidłowej_ pozycji na amortyzowanym rowerze MTB (nawet
z bujakami, a nie porządnymi dumperami), jazda jest bardziej szkodliwa...
od chodu.

> Drgania przenoszone z roweru na kręgosłup są nieodczuwalne, acz szkodliwe.
> Zastosowanie różnej maści amortyzatorów jest dobre i pomocne ale dla ludzi
> zdrowych. Jako chory - odpuść.

Czyli przestań w ogóle chodzić, bo te drgania w czasie chodu, zwłaszcza przy
schodzeniu ze schodów, są znacznie większe.

> Żeby odczuć jak bardzo trzęsie na rowerze, polecam przejażdżkę dowolnym
> motocyklem a nawet motorowerem. Wtedy dopiero można zauważyć jak trzepie
> na rowerze.

,,Żeby poczuć jak trzęsie w samochodzie polecam przejażdżkę quadem''.

Motorower ma widelec o skoku sprężnki od długopisa i opony napompowane
na full do jazdy po drodze (miastowy sprzęt). Nie ma się co dziwić, że każda
nierównośc leci równo w kości. To samo w przypadku ścigacza.

--
<http://www.abstynenci.pl> :: <http://www.bikertrzebinia.pl>