jeszcze lasagne

1. Data: 2005-11-12 17:15:13

Temat: jeszcze lasagne
Od: "elzet" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak zrobić lasagne najnizej kaloryczne? Macie jakies pomysły? Czy sos
beszamelowy można zastąpić czymś "chudym"? Będę wdzieczna za porady.

2. Data: 2005-11-12 17:18:18

Temat: Re: jeszcze lasagne
Od: Joanna Konopka <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

elzet wrote:
> Jak zrobić lasagne najnizej kaloryczne? Macie jakies pomysły? Czy sos
> beszamelowy można zastąpić czymś "chudym"? Będę wdzieczna za porady.

mlekiem

Pozdrawiam

Joasia

3. Data: 2005-11-12 17:23:34

Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@s...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 12 Nov 2005 18:15:13 +0100, elzet wrote:

> Jak zrobić lasagne najnizej kaloryczne? Macie jakies pomysły? Czy sos
> beszamelowy można zastąpić czymś "chudym"? Będę wdzieczna za porady.

Można darować sobie beszamel całkowicie i zastąpić go zwykłym sosem
np. bolońskim. Można też zrezygnować z posypywania serem. Ale i tak się
obawiam, że lasagne (nawet w wersji wegetariańskiej z warzywami) tak czy
inaczej będzie kaloryczna.
--

Magdalena Fabrykowska Młotek
Obecnie czytane: "Omega", "Absolution Gap", "Fellahowie"

4. Data: 2005-11-12 20:07:47

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Fabrykowska-Młotek wrote:

> [...]
>np. bolońskim. Można też zrezygnować z posypywania serem. Ale i tak się
>obawiam, że lasagne (nawet w wersji wegetariańskiej z warzywami) tak czy

Mozna jeszcze zastapic platy lasagne cienkimi plasterkami cukinii,
zestruganymi nozem do obierania warzyw ;)

Kot, co bardzo tak lubi (i montignacowo wtedy jest)

5. Data: 2005-11-12 20:25:29

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

elzet napisał(a):
> Jak zrobić lasagne najnizej kaloryczne? Macie jakies pomysły? Czy sos
> beszamelowy można zastąpić czymś "chudym"? Będę wdzieczna za porady.

Spokojnie możesz zastąpić beszamel zwykłym sosem pomidorowym. Ja lasagne
ze szpinakiem często robię właśnie z takim sosem ze świeżych pomidorów
przesmażonych z cebulką na oliwie i wychodzi pycha, tylko nie można tych
pomidorów za bardzo odparowywać na patelni, żeby później miało co
wsiąknąć w lasagne.

Pozdrawiam
Ewa

6. Data: 2005-11-12 21:23:15

Od: "elzet" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "elzet" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

Bardzo dziękuję za wszystkie rady. Może jeszcze jakieś pomysły, bo
sosu pomidorowego raczej nie lubię.

7. Data: 2005-11-12 22:07:37

Od: "flashi" <f...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "elzet" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> Bardzo dziękuję za wszystkie rady. Może jeszcze jakieś pomysły, bo
> sosu pomidorowego raczej nie lubię.

w takim razie to nie bedzie lasagne :> - dla mnie to juz nie jest lasagne
jak niema miesa ... a co dopiero beszamelu ale o gustach sie nie kloci :>

8. Data: 2005-11-12 22:09:01

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

elzet napisał(a):

> Bardzo dziękuję za wszystkie rady. Może jeszcze jakieś pomysły, bo
> sosu pomidorowego raczej nie lubię.

A z czym te lasagne chcesz zrobić? Może po prostu ugotuj wcześniej płaty
w wodzie i potem tylko zapiecz z czym tam chcesz (nie wiem, czy się nie
posklejają), albo zrób jakikolwiek inny sos, który lubisz, tylko trochę
rzadszy.

Pozdrawiam
Ewa

9. Data: 2005-11-13 08:32:32

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 12 Nov 2005 18:15:13 +0100, "elzet" <e...@w...pl> wrote:

>Jak zrobić lasagne najnizej kaloryczne? Macie jakies pomysły? Czy sos
>beszamelowy można zastąpić czymś "chudym"? Będę wdzieczna za porady.

Mozesz, jak koniecznei musisz :P zastapic beszamel sosem bialym -
mleko i maka kartoflana, nie posypywac serem miedzy warstwami,
zrobic sos bolonski i zdjac z wierzchu ewentualny tluszcz,
posypac po wierzchu mala iloscia najmniej tlsutego zoltego sera
(edam), ale smakowo wyjdzie srednie

Pierz
K.T. - starannie opakowana

10. Data: 2005-11-15 09:10:26

Od: "Magdalena" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "elzet" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

> Jak zrobić lasagne najnizej kaloryczne? Macie jakies pomysły? Czy sos
> beszamelowy można zastąpić czymś "chudym"? Będę wdzieczna za porady.

1. pomidory, pieczarki, papryke, cebule, czosnek do miksera, na papke, na
gleboka patelnie, dodaje odrobine oliwy z oliwek, przyprawy, dusze az sie
nieco zagesci.
Plat makaronu-sos-troche startego sera i tak na zmiane. Na wierzch sos z
odrobiny smietany 18stki jajka i malej ilosci startego na wiorki sera.

2. to samo tylko "sos" twarogowo szpinakowy

Magda

Przeterminowane filety
Braun Multiquick
Schab w papryce - przepis