juz wysiadłam z rozumieniem...

131. Data: 2003-07-01 12:57:17

Temat: Re: juz wysiadłam z rozumieniem...
Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-07-01 14:39:54 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Iwon(k)a* skreślił te o to słowa:

> tak.

Czy moge sie teraz dowiedziec co w jezyku medycznym, a nie literackim ( bo
to of korz moja domena) oznacza *epizodycznie* i w jaki sposob lekarz
stwierdza ową *epizodycznosc* w obu przypadkach.
I jakie okreslenie jest uzywane dla opisu psychiki ludzkiej w tych
momentach, kiedy nie jest ona *epizodycznie prawidlowa* oraz *epizodycznie
nieprawidlowa*?

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154
howuser&userid=39102

132. Data: 2003-07-01 13:18:33

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lia" <L...@a...poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
> I jakie okreslenie jest uzywane dla opisu psychiki ludzkiej w tych
> momentach, kiedy nie jest ona *epizodycznie prawidlowa* oraz *epizodycznie

o to zapytaj psychiatry (a moze sama sobie umiesz odpowiedziec?)

ja tylko zacytuje ponownie post, ktory pozostal bez echa (jak wiele
innych zreszta) o samobojstwie o ktore sa spojne z tym co pisalam.

"Stanowią nienormalne zachowanie się człowieka z końcowy rezultatem
- śmiertelnym lub nie. " Dr n.med.Irena Krupka-Matuszczyk
Oddział Kliniczny Psychiatrii ŚlAM Lubliniec

W opinii E. Ringela - owiatowej s3awy psychiatry - samobójstwo nie jest reakcj1
nag31, lecz jest procesem d3ugotrwa3ego gromadzenia sie urazów, wiod1cych
do zmian osobowooci cz3owieka. Samobójstwo jest szczytow1 faz1 rozwoju nerwicowego.
Do najczestszych przyczyn psychologicznych wp3ywaj1cych na _anormalne_ zachowanie
osoby.

iwon(k)a

133. Data: 2003-07-01 13:25:27

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-07-01 15:18:33 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Iwon(k)a* skreślił te o to słowa:

> o to zapytaj psychiatry (a moze sama sobie umiesz odpowiedziec?)

Myslałam, ze Ty wiesz, skoro z taka stanowczoscia stwierdziłąc ze mozna
mowic o *epizodycznosci* w przypadku ludzkiej psychiki.
Niestety sama nie umiem sobei odpowiedziec, bo wsrod koncepji na temat
ludzkiej psyche, z ktorymi sie zapoznałam, takich okreslen nie spotkałam.

> ja tylko zacytuje ponownie post, ktory pozostal bez echa (jak wiele
> innych zreszta) o samobojstwie o ktore sa spojne z tym co pisalam.

Pozostały bez echa (przynajmniej z mojej strony), bo albo uznałam, ze nie
ma sensu ciagnac tamtych podwątków albo w tamtym miejscu były OK, i nie
miałam nic do dodania.
Jesli wymagasz, by odpowiadac na kazdy Twój post daj znac - w miare
mozliwosci i czasu postaram sie tak czynic.

> [...]
> Do najczestszych przyczyn psychologicznych wp3ywaj1cych na _anormalne_ zachowanie

No i jesli dajesz to w tym mijescu, to porownałabym Twoją *epiodycznosc* z
*samobojstwo nie jest reakcją nagła* i *procesem dlugotrwalym*.

134. Data: 2003-07-01 22:17:23

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jesli wymagasz, by odpowiadac na kazdy Twój post daj znac - w miare
> mozliwosci i czasu postaram sie tak czynic.

nie, po prostu na przyszlosc i do innych stosuj ta sama metode, ktora
teraz wykorzystujesz dla siebie, i nie zarzucaj mi, ze sie od odpowiedzi
wykrecam.

iwon(k)a

135. Data: 2003-07-01 22:22:49

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-07-02 00:17:23 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
> [...]

> nie, po prostu na przyszlosc i do innych stosuj ta sama metode, ktora
> teraz wykorzystujesz dla siebie, i nie zarzucaj mi, ze sie od odpowiedzi

Hmm, w postach na ktore Ci nei odpowiedziałam nie było zadnych pytan
skierowanych do mnie.

136. Data: 2003-07-01 22:51:03

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hmm, w postach na ktore Ci nei odpowiedziałam nie było zadnych pytan
> skierowanych do mnie.

w wielu, na ktore odpowiadals tez nie bylo, wiec?

iwon(k0a

137. Data: 2003-07-01 22:56:02

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> wrote in message
> "Lia" <L...@a...poczta.onet.pl> wrote in message

> w wielu, na ktore odpowiadals tez nie bylo, wiec?

chociaz zapytam raz jeszcze proszac o odpowiedz:

"ile trzeba miec w Poznaniu twoim zdaniem godzin zeby ci dorownac?"

iwon(k)a

138. Data: 2003-07-01 23:10:48

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-07-02 00:56:02 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Iwon(k)a* skreślił te o to słowa:

> "ile trzeba miec w Poznaniu twoim zdaniem godzin zeby ci dorownac?"

A przepraszam, tego to nie widziałam na oczy wczesniej.
Z kontekstu wnioskuje, ze chodzi o program studiów.

Wiec odpoiwadam Iwonko: Nie mam zielonego pojecia, ile trzeba miec godzin.
Wiem, ze u mnie przedmioty 30-godzinne tzw poboczne, nie zwiazane
bezposrednio z tematem studiów to było powierzchowne liźnięcie tematu.

Zapewne przyznasz mi racje, iz stomatolog majacy 30 h zajec z zakresu
psychiatrii nie ma poglebionej wiedzy na ten temat tak jak psychiatra czy
psycholog (ktorzy przede wszystkim tylko tym sie zajmują) - tak samo jak
pediatra nie ma wiedzy tak poglebionej na temat chirurgii szczekowej jaką
prezentuje psycholog.
I jest to naturalne, i dlatego własnei od wszyztkiego po kolei konieczny
jest inny specjalista; wiec nie chodzi tu o dorównanie, a o stwierdzenie
faktu ze po 30 h zajec ta wiedza jest łagodnie ujmując powierzchowna.
That's all.

139. Data: 2003-07-01 23:20:31

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-07-02 00:51:03 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Iwon(k)a* skreślił te o to słowa:

> "Lia" <L...@a...poczta.onet.pl> wrote in message

> w wielu, na ktore odpowiadals tez nie bylo, wiec?

Odpowiadac mi chyba wolno?
I ni ewymagałam chyba odpowiedzi na swoj post, ktory był sobie opowiastką,
a nie zawierał pytania do Ciebie, prawda?

140. Data: 2003-07-02 00:05:09

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiec odpoiwadam Iwonko: Nie mam zielonego pojecia, ile trzeba miec godzin.
> Wiem, ze u mnie przedmioty 30-godzinne tzw poboczne, nie zwiazane
> bezposrednio z tematem studiów to było powierzchowne liźnięcie tematu.

nie mierz innych swoja miara. 30 godzin mierz nie tylko godzinowo,
ale przede wszystkim jakosciowo. w 30 godzinach mozna zrobic nic albo
calkiem sporo. Moze u was 30 godzin to lizniecie.

> [...]
> jest inny specjalista; wiec nie chodzi tu o dorównanie, a o stwierdzenie
> faktu ze po 30 h zajec ta wiedza jest łagodnie ujmując powierzchowna.

powiem tak. nie zostalismy przeszkoleni do _diagnostyki i leczenia_
ludzi chorych psychiatrycznie, tak jak nie zostalismy przeszkoleni
do diagnostyki i leczenia w zakresie innych dzialow medycyny, ktorych
tez sie uczylam.
(Psycholodzy chyba tez nie zajumja sie tym?)
Ale mialo to na celu otwarcie nam oczu na problemy pacjentow, z ktorymi sie
spotykam, na tyle, iz niekiedy stane sie pierwszym lekarzem, ktory
stwierdzi "powinna pani isc do chirurga, prosze pana
trzeba to sprawadzic u internisty, albo trzeba zeby psycholog czy
psychiatra zajal sie pania, albo jesli przyjdzie do mnie
pacjent chory na pewna chorobe ja bede wiedziala jaki
to ma wplyw na moje leczenie (do ktorego zostalam przeszkolona) jakie
objawy w zakresie jamy ustnej moge uznac na norme a jakie nie, jak
podejsc do pacjentna psychiatrycznego, dziecka niepelnosprawnego,
wystraszonego nastolatka , jakie leki ja moge zapisac, kiedy
pacjent zazywa benzodiazepiny, albo odpowiedziec na pytanie czy
znieczulenie miejscowe poglebi depresje itp". dlatego jak pisalam sa pewne normy,
o ktorych wlasnie dowiedzielismy sie podczas tych zajec,
na podsatwie ktorych moge wyrazic opisane opinie. Stad caly czas trzymalam
stanowisko konkretnego objawu i konkretnych krokow. Samobojswto nie miesci
sie "w granicach normy".
(W sumie nawet nie wiem ile mialam godzin
psychiatrii, jedyne co wiem, to ze nie konczylam uczelni w Poznaniu.)
Stomatologia jest dzialem medycyny, okulista majacy wiecej godzin niz
psycholog tez nie zajmie sie diagnostyka i leczeniem pacjenta
psychiatrycznego, ginekolog pewno tez, nawet internista
odesle do psychiatry itd itd

iwon(k)a

"Konstelacje rodzinne"
"Konstelacje rodzinne"