kalkulator Walforda- długie i czytać najlepiej na pełnym ekranie

21. Data: 2004-04-25 15:19:31

Temat: Re: kalkulator Walforda- długie i czytać najlepiej na pełnym ekranie
Od: "MarekF" <m...@a...i.p.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ag" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
news:c6ghv3$1gm$1@inews.gazeta.pl...

> MarkaF - jak się domyślam autora opytmalnego kalkulatora on-line, i być
może
> współautora programów PC optymal i meal1 - czyli programów konkurencyjnych
> stosunku do softu p. Walforda (no oczywiście w stosunku do ostatnich mogę
> się mylić, czemu nie...)
Hehe, nie jestem wspolautorem, tylko autorem w/w programow. Tak sobie siedze
przed tym kompem i sobie pisze programy.
Watek dotyczyl programu Walforda, nie rozumiem dlaczego wciagnoles inne
programy do tego watku.
Proponuje napisac do Walforda, na jego stronie jest link, i zapytac, czy
mozna sobie uzywac jego patcha. Proste?
maf

22. Data: 2004-04-25 15:40:57

Od: "ag" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarekF" <m...@a...i.p.pl> napisał w wiadomości
> Byc moze Walford dorobil sie na sprzedazy swojego programu, chyba, ze
> wszyscy sciagneli patche, interpretujac w/g siebie licencje.
> Napisalem podobny program, byla nawet jakis czas wersja on line w java
> skrypcie, ale to byla tylko namiastka.
> jak bys chcial to mozesz sciagnac /program/ z
> www.optymal-btw.aktis.i.p.pl/meal_demo2.zip

nie mam pojęcia czy p.Walford się dorobił na programie czy nie - faktem jest
natomiast że program powstał na potrzeby eksperymentu Biosfera2 i dopiero
potem był rozpowszechniany;
widze że dalej się nie rozumiemy - ja licencji nie widziałem na oczy do
czasu aż zajrzałem do katalogu w którym demo się zainstalowało (po dłuugim
czasie - w skrótach do programu nie ma skrótu do licencji); zdanie w helpie
znalazłem dopiero też po długim czasie (nie był mi help w ogóle potrzebny
więc go nie odpalałem); przez jakis czas używałem wersji demo - ale z
czystej ciekawości chciałem się przekonać co daje patch; i okazało się że
patch nie działa tak jak powinien według instrukcji ( nie podmienia
automatycznie pliku .exe) tylko rozpakowuje się do katalogu który ja wskażę
lub do domyślnego (mogę wskazać tez katalog do którego zainstalowała sie
wersja demo); po uruchomieniu okazało się że nie ma on ograniczeń wersji
demo (tzn. wycięta opcja save);
i jeszcze raz - na żadnym etapie ściągania i instalacji wersji demo czy
patcha autor nie informuje mnie o istnieniu jakiejkolwiek licencji - ani na
stronie , ani na ekranie startowym ani przy instalacji patcha; więc skąd mam
wiedzieć że licencja w ogóle istnieje?
natomiast po zapoznaniu się z licencją dalej nie widzę punktu w którym
postępowanie wyżej opisane - instalacja wersji demo i spatchowanie jej -
jest niezgodne z licencją;
jeśli Ty widzisz - oswieć mnie, tylko nie pisz o domyslaniu się , o
przypuszczeniach co autor miał na mysli - tylko jasno i prosto - tu i tu
jest napisane że instalowanie patcha na wersję demo i używanie takiego
programu jest niezgodne z licencją;
ja nie interpretuję licencji - tam po prostu w tej sytuacji nie ma co
interpretować gdyz nie ma odniesienia do tej konkretnej sytuacji

pozdr;
ag

23. Data: 2004-04-25 15:45:56

Od: " annaklay" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

MarekF <m...@a...i.p.pl> napisał(a):

> Dokladnie w tym zdaniu
> "Ale Polska weszla juz do uni cywilizowanych krajow, "
> Pozdr
> maf

No coz , interpretacja tekstu typu: co autor mial na mysli;-)
Odpowiedz autora: to mial dokladnie na mysli co podal w wyjasnieniu:-)
anna

24. Data: 2004-04-25 15:50:41

Od: "ag" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> programy do tego watku.
> Proponuje napisac do Walforda, na jego stronie jest link, i zapytac, czy

ok, zakończmy dyskusje na temat możności/niemożności instalacji patcha - ja
piszę od strony użytkownika którego nikt nie poinformował że nie może uzywać
patcha - Ty piszesz z punktu widzenia autora, który uważa że to na
uzytkowniku spoczywa ciężar udowodnienia sobie że nie jest wielbładem i że
uzywanie patcha podanego na stronie autora programu o którym nic autor nie
pisze że może być tylko instalowany na wersję nie-demo jest niewłaściwe;
do niczego nie dojdziemy bo ja zdania nie zmienię i niczym mnie nie
przekonasz - jak masz ochotę to pisz, ja nie czuję potrzeby udowadniania
sobie że nie jestem wielbłądem (czytaj - nie poczuwam się do dbania o
interesy autora programu w większym stopniu niż on sam o nie zadbał)

pozdr.

25. Data: 2004-04-25 15:54:25

Od: "MarekF" <m...@a...i.p.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " annaklay" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
Pozdrawiam
maf

26. Data: 2004-04-25 16:00:39

Od: " annaklay" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ag <o...@g...pl> napisał(a):

Grzegorz teraz pomyslisz napewno ze ludzie sa niewdzieczni:-)
Ale zastanow sie jak bys zareagowal gdybys ty byl na miejscu autora tego
programu i ktos rozdawalby darmo twoja ciezka prace?
Walford to akurat nie najbogatszy amerykanski rekin, tak nawiasem mowiac.
Jak juz chcesz komus dac cos, to dawaj swoje:-)

pozd, anna

27. Data: 2004-04-25 16:05:25

Od: "MarekF" <m...@a...i.p.pl> szukaj wiadomości tego autora

> sobie że nie jestem wielbłądem (czytaj - nie poczuwam się do dbania o
> interesy autora programu w większym stopniu niż on sam o nie zadbał)

Dokladnie tak jest "nie zadbal".
Cala ta dyskusja nie ma sensu. Mozna to porownac do takiej sytuacji:
Zostawiasz rower przed sklepem, i jest tam kartka "Prosze nie zabierac tego
roweru, bo jest przywiazany" hmm.... rower nie jest przywiazany, to mozna go
zabrac.
Pozdr
maf

28. Data: 2004-04-25 16:08:57

Od: " annaklay" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

MarekF <m...@a...i.p.pl> napisał(a):

> Użytkownik " annaklay" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> Pozdrawiam
> maf

A kolor czarny to jest szczegolny przypadek koloru bialego:-)
pozd. anna

29. Data: 2004-04-25 16:21:19

Od: "ag" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Walford to akurat nie najbogatszy amerykanski rekin, tak nawiasem mowiac.
> Jak juz chcesz komus dac cos, to dawaj swoje:-)

a czy ja komuś daję cięzką pracę Roya Walforda??????????
on sam daje - na swojej stronie - jak znalazłem tą stronę to nie wiedziałem
że jest tam pełna wersja programu - tylko patch, a że po zainstalowaniu
patcha znikają ograniczenia wersji demo - skoro autor to umieścił to dla
mnie jest z kolei jasnym że tak ma być bo kto ma się na programie lepiej
znać niż sam autor?; i tą wiedzą się dzielę z innymi a nie jakimś serialem,
crackiem czy regkey-em;
Walford dla mnie akurat jest sporym autorytetem, i właśnie nawet z tego
powodu mam prawo sądzić że to on sam rozdaje swoją ciężka pracę umieszczając
taki patch - a że nie czyni tego wprost pisząc na stronie że jest do
ściągnięcia pełna wersja jego programu za darmo to juz jego sprawa - może
miał taki kaprys, nie mnie sądzić - ja biorę tylko to co sam Walford mi
zaserwował na swojej własnej stronie - a jesli nie on tą stronę stworzył
tylko ktoś inny umieścił ten patch w takiej formie bez jego zgody to z
chęcią po prawomocnym wyroku sądu skazującym dowcipnisia zmażę patch i będę
dalej używał wersji demo (nie ma ograniczenia czasowego);
także proszę - oddzielmy kwestie prawne od kwestii moralnych i już
zupełnie - od diety;

pozdr
ag

30. Data: 2004-04-25 16:21:50

Od: "MarekF" <m...@a...i.p.pl> szukaj wiadomości tego autora

> MarekF <m...@a...i.p.pl> napisał(a):
>

> A kolor czarny to jest szczegolny przypadek koloru bialego:-)
> pozd. anna
Chociaz w jednym sie zgadzamy.....
pozdr
maf

Czat z Kwasniewskim
dlaczego Optymalni nie ma własnej grupy???
[MM] sok
od poczatku
No montiniaki wreszcie macie to czarno na bialym i to przez brytyjskich naukowcow, bo Polakow nie sluchacie