Re: kamyki

From: m...@a...com (MrufkaYY)
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Date: 12 Apr 2002 02:19:22 GMT
Subject: Re: kamyki

Subject: kamyki
From: "Cyraneczka" c...@o...pl
Date: 4/11/02 12:50 PM Eastern Daylight Time

Witam wszystkich,
Mam kamienie w woreczku zolciowym, jestem juz umowiona w szpitalu na zabieg,
ale mam takiego cyka... naprawde strasznie sie boje tego szpitala. Slyszalam
ze wiele osob nie decyduje sie na operacje i jakos zyja z tymi kamykami. Co
sadzicie czy lepiej isc i miec za soba czy sprobowac innych metod. Dodam ze
mam wiele drobnych kamykow i dosyc czeste ataki kolki, zawsze po tlustym
jedzeniu (teraz go nie jadam). Podobno ma to byc laparoskopia ale moze to
czasem przeistoczyc sie normalne rozcinanie brzucha, a poza tym ta
narkoza...:((

Moze ktos to przechodzil i moglby mnie pocieszyc..

Pozdrawiam wszystkich, Cyraneczka

Mam niestety ten sam problem ale ja ma jeden kamien w woreczku o wielkosci ok
14mm . Opreacji tez sie boje przeokropnie a do tego potem ta dieta przez cale
zycie :(
Kupilam sobie ostatnio ksiazeczke / niestety wydana w Canadzie i nie wiem czy
jest w Polsce ale napisana po polsku/
"Najnowsze rady ojca Grande" przygotowana do druku przez Jana Kobylanskiego.
Ojciec Jan Grande-Majewski jezd zakonnikiem zakonu bonifratow we Wroclawiu.
Zajmuje sie ziololecznictwem. On podaje miedzy innymi jak rozpuscic kamienie by
wydalily sie same bez operacji a operacje wrecz odradza. Ja napewno spobuje bo
pod noz mi nie spieszno. Odbywa sie to przy pomocy oliwy z oliwek i sku
cytrynowego m.in, do tego sa wskazowki odpowiedniej diety przed rozpuszczeniem
kamieni. Pamietam ze moja babcia tak pozbyla sie kamieni wiele lat temu. Z tego
powodu stala w dlugich kolejkach po cytryny i oliwe nicejska /tak, tak kiedys
nie bylo latwo kupic te specjaly/ Babcia dozyla 92 lata i na zadnej operacji
nie byla ani tez specjalnie nie dbala o diete :)
Moze poszukaj tej ksiazki w Polsce. Jest tam wiele innych cennych porad a
ksiazeczka jest tania.
Pozdrawiam
Mrufka