karp po żydowsku

1. Data: 2000-11-24 08:24:32

Temat: karp po żydowsku
Od: "Ewa Chojnowska" <e...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

kto zna taki przepis ??
prosze mi podać, podobno smaczny taki karp

1. Data: 2000-11-24 14:55:17

Temat: Re: karp po żydowsku
Od: "lylith" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa Chojnowska <e...@p...wp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3a1e7a58$...@n...vogel.pl...
> kto zna taki przepis ??
> prosze mi podać, podobno smaczny taki karp

ten przepis znalazlam gdzies w sieci (nie pamietam gdzie...)
przepisany zostal dokladnie:)

KARP W GALARECIE PO ŻYDOWSKU
Ok. 1 kg karpia, 5 dkg jasnych rodzynek, 1/8 l jasnego piwa, 3 - 4 cebule, 1
łyżka masła, 5-6 goździków, 1/2 łyżeczki tartej skórki cytrynowej, 2 łyżki
octu, sól, pieprz
GALARETA: wywar z odpadów rybnych i włoszczyzny, 1 łyżeczka żelatyny, 1
łyżka octu, 2 białka
Karpia sprawić, odciąć głowę, płetwy, ogon i zachować do wywaru. Opłukać,
pokroić na dzwonka szerokości ok. 2-3 cm,, osolić, oprószyć pieprzem,
posypać tłuczonymi gożdzikami, skropić octem. Masło rozgrzać, włożyć obraną,
pokrajaną w kostkę cebulę, zasmażyć nie rumieniąc, wlać piwo, ogrzać, włożyć
rybę, razem dusić pod przykryciem na bardzo małym ogniu ok. 25 minut. Gdy
ryba gotowa - wyjąć. Sos odparować, włożyć opłukane rodzynki i startą skórkę
cytrynową. Rybę ułożyć na półmisku, oblać sosem, zalać stygnącą,sklarowaną
galaretą.

smacznego!

pozdrawiam
lidia

1. Data: 2000-11-24 16:40:00

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik lylith <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8vlvb3$q7m$...@n...tpi.pl...
[...]
> GALARETA: wywar z odpadów [...]
Co przez to rozumiesz w świetle tego:

> Karpia sprawić, odciąć głowę, płetwy, ogon i zachować do wywaru.
Pozdrawiam Jerzy

1. Data: 2000-11-26 14:55:18

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Chojnowska" <e...@p...wp.pl> napisał...
> kto zna taki przepis ??
> prosze mi podać, podobno smaczny taki karp

Ewo!
Zajrzyj na moją stronę. W mojej kuchni na moim wigilijnym stole wisi taki
przepis...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2000-11-27 08:35:54

Od: "lylith" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy <j...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8vm5hh$l2p$...@s...icm.edu.pl...
> Użytkownik lylith <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
> [...]

wiesz co? odpady, to chyba wlasnie ta glowa, pletwy i ogon.
ja przepisalam zywcem skads tam i przyznam sie ze w ten sposob ryby w
galarecie nigdy nie robilam......
do wywaru z warzyw i ryby dodaje samej zelatyny, bo nie znosze tej metnej
galarety z glow i pletw

pozdrawiam

lylith

1. Data: 2000-11-27 09:58:30

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lylith" <l...@p...onet.pl> napisał...

> [...]
> galarecie nigdy nie robilam......
> do wywaru z warzyw i ryby dodaje samej zelatyny, bo nie znosze tej metnej

Co kto lubi..., ale mi się wydaję, że żelatynę to się uzyskuje z krówek - z
ich kości ścięgien i wszelakiego odpadu, a wiec zupełnie nie jest postna, a
taki karp w galarecie "po żydowsku" to się na Wigilie jaka...
Jak sama gotujesz głowy i płetwy to przynajmniej wiesz, co jesz...

1. Data: 2000-11-27 10:07:28

Od: "lylith" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> taki karp w galarecie "po żydowsku" to się na Wigilie jaka...
> Jak sama gotujesz głowy i płetwy to przynajmniej wiesz, co jesz...

masz racje, ale to juz chyba kwestia przezwyczajenia:)))
galareta z glowek mi jakos nie wchodzi.....

lylith

1. Data: 2000-11-27 10:08:21

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lylith" <l...@p...onet.pl>...

> masz racje, ale to juz chyba kwestia przezwyczajenia:)))
> galareta z glowek mi jakos nie wchodzi.....

Jeszcze jedno - galareta wcale nie robi się mętna jeśli gotujesz na wolnym
ogniu - tak samo jak z rosołem - jak się za mocno buzuje robi się biały, jak
gotujesz wolniutko jest śliczny klarowny!

1. Data: 2000-11-27 10:54:50

Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dyskusyjnych napisał:3a1e7a58$...@n...vogel.pl...
> >
> ten przepis znalazlam gdzies w sieci (nie pamietam gdzie...)

Moze z moich "RYB" (www.kuchnia.com.pl/DiD/ryby.html#karpgalij) ? Dobry ten
przepis, wiele razy wg niego szykowalam karpia.

--
DanaB
http://www.kuchnia.com.pl

1. Data: 2000-11-27 11:02:04

Od: "lylith" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jak
> gotujesz wolniutko jest śliczny klarowny!

a tego nie wiedzialam:))))
dziekuje za rade!:)))

lylith

Kugel