keczup własnej roboty

1. Data: 2004-09-20 11:16:39

Temat: keczup własnej roboty
Od: "Rafał" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam mam właśnie w domu 20kg pomidorów, będę z nich robiłprzecier w weki.
Pomyślałem jednak czy nie dałoby rady zrobić jakiejśwłasnej wersji keczupu
na bazie takiego przecieru. Czy ktoś może zna takowy przepis?

1. Data: 2004-09-20 12:48:29

Temat: Re: keczup własnej roboty
Od: KasJa <fiume(skasujto)@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 20 Sep 2004 13:16:39 +0200, Rafał napisał(a):

Niedawno znalazlam przepis z czasow komuny napisany na szarej kopercie i
wrzucony w ksiazke kucharska. Nosil tytul "keczup". Niestety nie wiem co z
tego wychodzi, w kazdym razie wlewa sie to do sloikow.

1. Data: 2004-09-20 13:54:57

Od: "jagoda" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KasJa" <fiume(skasujto)@interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wrzucony w ksiazke kucharska. Nosil tytul "keczup". Niestety nie wiem co z
> tego wychodzi, w kazdym razie wlewa sie to do sloikow.
Skoro wlewa się go do słoików, to to jest na bank "keczup".
jagoda

1. Data: 2004-09-20 18:18:33

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cimef5$rqr$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"Rafał" <r...@w...pl> wrote:

> Witam mam wła?nie w domu 20kg pomidorów, będę z nich robiłprzecier w weki.
> Pomy?lałem jednak czy nie dałoby rady zrobić jakiej?własnej wersji keczupu
> na bazie takiego przecieru. Czy kto? może zna takowy przepis?

Robiłem keczup nie opierając się na jakimś szczególnym przepisie.
Przetarte pomidory gotuje się z octem, najlepiej jakimś tańszym winnym,
solą o przyprawami do smaku, aż się osiągnie odpowiednią gęstość.

Władysław

1. Data: 2004-09-21 09:48:29

Od: "Smerf" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecałbym zrobic chutnay - przepisu musialbys poszukac - palce lizac :)

Mar

1. Data: 2004-09-21 11:18:02

Od: "Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

np. tutaj: http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis2498.html
i tutaj http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis3090.html

Pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2004-09-21 11:57:55

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> np. tutaj: http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis2498.html
> i tutaj http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis3090.html
>
> Pozdrawiam
> Dorota

Niestety tam sie najpierw trzeba zapisać.

1. Data: 2004-09-21 12:05:40

Od: "Smerf" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> napisał w wiadomości

> Niestety tam sie najpierw trzeba zapisać.

Byla kiedys mowa na grupie wlasnie o chutnay'u, ogolnie to smazy sie
pomidory z cebulka (tak jak smazony dzem), dodaje sie ocet, przyprawy,
niektorzy dodaja papryke ale ja wole bez.
Chutnay podobny jest do dżemu, i w przypadku nadmiaru pomidorow warto
sprobowac go zrobic - jest przepyszny.

Mar

1. Data: 2004-09-21 12:06:23

Od: "Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety tam sie najpierw trzeba zapisać.

No fakt, przepraszam zupełnie o tym nie pomyślałam.
W każdym razie gorąco tą stronkę polecam.

Pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2004-09-21 13:35:07

Od: "ktosia" <k...@U...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
2 czerwone papryki,
50 dag pomidorów,
25 dag cebuli,
6 łyżek czerwonego octu winnego,
20 dag cukru,
1 łyżeczka soli,
1 łyżeczka zielonego pieprzu,
szczypta zmielonego ziela angielskiego,
? łyżeczki sproszkowanego chili
Paprykę umyć, usunąć gniazda nasienne i pokroić w kostkę. Z pomidorów zdjąć
skórkę, wyciąć nasady szypułek i pokroić jak się chce. Chociaż raczej
drobniej niż na połowy. Cebulę obrać i drobno posiekać. Wszystkie składniki
przełożyć do garnka. Całość dusić bez pokrywki (chutney musi odparować) ok.
45 minut, aż sos zgęstnieje. Mieszać, aby masa nie przywarła.
Gorący przełożyć do słoików i zamknąć (koniecznie!). Niestety ilość znikoma,
bo tylko 2 słoiki. Chcąc je zachować na dłużej wystarczy zapasteryzować -
ok. 15 minut. Znakomity do mięs wszelkiego rodzaju prosto z grilla.
Znakomity w ogóle...

2 kg dojrzalych pomidorow, glowka czosnku, 2 szkl. octu, 50 dkg cukru, duzy
kawalek swiezego imbiru lub 2 lyzeczki mielonego, sol, ostra papryczka.
chutney - czyt. czatni Pomidory sparzyc i zdjac skorke, czosnek i imbir
drobno posiekac, ostrej siekanej papryczki dodac do stopnia ostrosci, jaka
sie lubi. Do emaliowanego garnka wlac ocet, zagrzac i rozpuscic cukier,
dodac skladniki, wymieszac, zagotowac na malym ogniu i gotowac do uzyskania
gestej masy, stale mieszajac, zeby sie nie przypalila. Nakladac goraca do
wyparzonych sloiczkow, zakrecic nie do konca i zaraz pasteryzowac: wstawic
do rondla wylozonego gazetami i przelozyc pomiedzy, aby sie stykaly, wlac
tyle goracej wody, aby siegala do 3/4 wys. sloiczkow, trzymac w lekko
wrzacej wodzie 15 min. Wyjac i dokrecic pokrywki, odwrocic do gory dnem.
Odstawic na tydzien do polaczenia smakow. Uzywac po tym czasie. Uwaga przy
krojeniu ostrej papryczki: natychmiast po krojeniu lub siekaniu jej nalezy
bardzo dobrze umyc rece, poniewaz dotkniecie np. oczu lub blony sluzowej
nosa palcami z resztka soku spowoduje straszliwe pieczenie przez dluzszy
czas.

pzdr

dla leniuchow, ktorym nie chcialo sie zalogowac

Ktoska

węgierki - dostępność - warszawa
Pytanie do wędkarzy
brzoskwinie - co zrobic?