keks oliwkowy

1. Data: 2000-03-12 11:45:33

Temat: keks oliwkowy
Od: "Herbatka" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pogoda za oknem zdolowala mnie wczoraj do tego stopnia, ze postanowilam
dogodzic swojemu podniebieniu, zapominajac o tym, ze istnieje cos takiego
jak kalorie. Upieklam keks oliwkowy - prawdziwy zabojca dla dbajacych o
linie. Ale co tam, przynajmniej podniosl mnie na duchu. Jesli nie straszny
wam tluszczyk na biodrach i brzuchu, to wyprobujcie:
keks oliwkowy
30 dag maki
drożdże instant (jesli wezmiecie Dr.Oetkera to pol paczuszki)
150 ml bialego wytrawnego wina (troche wiecej niz pol szklanki)
1/4 szklanki oliwy z oliwek
4 jajka
0,5 lyzeczki soli
10 dag szynki (ja wzielam szynke babuni - ze zgledu na ten aromat wedzonki)
10 dag startego zoltego sera (najlepszy bylby gruyer - ja musialam sie
zadowolic namiastka w postaci polskiego ser typu gouda - nie popsul
specjalnie smaku, ale za to nadal ciastu piekny rumiany kolor podczas
pieczenia)
ziola prowansalskie
10 dag posiekanych grubo orzechow wloskich
10 dag czarnych oliwek z zalewy

Make zagniatamy z drozdzami, winem i olejem. Ciasto dostawiamy na pol
godziny, nastepnie dodajemy jajka i sol i wyrabiamy. Szynke kroimy w cienkie
paski, ser trzemy na tarce, oliwki przepolowiamy. Szynke, ser, orzechy i
oliwki dodajemy do ciasta i doprawiamy ziolami prowansalskimi. Calosc
wyrabiamy. Jesli ciasto jest za rzadkie dodajemy odrobine maki - ale nie za
duzo powinno byc na prawde dosc lejace. Ciasto przekladamy do natluszczonej
keskowki (jakies 30 cm dlugosci) i odstawiamy na 45 minut. Nie przerazajcie
sie jesli w tym czasie nie urosnie - moje sie w ogole nie ruszylo i
myslalam, ze nic z tego nie bedzie - ale w piecu pieknie wyroslo. Piec
rozgrzewamy do temperatury 190 stopni i wrzucamy do niego keksowke na ok. 45
minut. Powinno sie pieknie zrumienic. Wyglada wspaniale a smakuje jeszcze
lepiej.
Herbatka

1. Data: 2000-03-13 11:25:41

Temat: Odp: keks oliwkowy
Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tak tylko małe BTW - zmieniłaś ksywe ?:)
--
IL PSS - OS3 - 28752610
"Widziałem kapitana i Czarnego Psa....., więc zdawało mi się, że wiem, jak

1. Data: 2000-03-13 17:01:29

Temat: Re: keks oliwkowy
Od: "Herbatka" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie, ujednolicilam wersje jezykowe :-). Wszyscy mowia na mnie Herbatka, a
Tea pojawila sie, gdy zaczelam pisac na amerykanskiej grupie dyskusyjnej i
ludzie ni w zab nie rozumieli ksywy. Mam nadzieje, ze nie wprowadzilam
zamieszania - tylko nie zacznij sie teraz podpisywac Spicy :-). BTW gdzie
byles, jak Cie nie bylo, ostatnie twoje posty czytalam wieki temu -
powrociles na Austrii lono ?
Herbatka

1. Data: 2000-03-14 08:08:48

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oj już dawno wróciłem :))) - ale służba nie drużba - znaczy miałem full
roboty i nadal mam, jak znajdę chwilkę to coś skrobnę ;)

BTW dziś idę z klientami na obiad - menu : sałatka z soli z krewetkami, zupa
z borowików ( świeżych), gęś w sosie borowikowo-kurkowym, naleśniki z
owocami w syropie a do tego zamówiliśmy 3 butelki Chablis 1998
Jak skonsumuję to opiszę wrażenia

1. Data: 2000-03-14 08:10:00

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> tylko nie zacznij sie teraz podpisywac Spicy :-)

Nie wypada - przecież już jest Kevin ( aktor ) :DDDD kiddn oczywiście

1. Data: 2000-03-14 17:39:42

Od: "Herbatka" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Człowieku nie drażnij głodnych Herbatek, które akurat sa w lekkim dolku
finansowym w zwiazku z czym smakoszowskie dania ala carte sa po za ich
zasiegiem !!! Opisz wrazenia koniecznie, bede sobie czytac do poduszki :-)
Herbatka

1. Data: 2000-03-15 19:55:42

Od: "Ola" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Herbatka" <b...@d...com.pl> wrote in message
> Ciasto przekladamy do natluszczonej
> keskowki (jakies 30 cm dlugosci)

Hej.
Mozesz mi wytlumaczyc jak wyglada "keksowka"?
Domyslam sie ze to jest chyba blaszka do pieczenia, ale nie wiem czy ma byc
plaska, wysoka czy jeszcze inna.

Z gory dziekuje.
Ola

1. Data: 2000-03-15 20:29:35

Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Ola wrote:

> [...]
> Mozesz mi wytlumaczyc jak wyglada "keksowka"?
> Domyslam sie ze to jest chyba blaszka do pieczenia, ale nie wiem czy ma byc

Jak wieko trumny tylko odwrocone (sorry za skojazenie).

Slav

1. Data: 2000-03-16 16:32:42

Od: "Herbatka" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dokładnie tak jak mówi Slavek. Sorry Olu, że nie odpowiedziałam, ale ja
Twojego postu po prostu nie widze na grupie.
Herbatka
Slavek wrote in message <3...@u...net>...

>Jak wieko trumny tylko odwrocone (sorry za skojazenie).
>
>Slav

pita - czy ktos zna przepis
Spaghetti alla carbonara w wersji wegeteriańskiej
Proste danie i szybkie danie
Golonka z grilla
szybki obiad