klaps wychowawczy

41. Data: 2009-12-14 08:14:56

Temat: Re: klaps wychowawczy
Od: Iza <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Gru, 15:54, Marek <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
>
> "Tato" jest chory na chorobę alkoholową, sąd orzek ograniczenie praw
> rodzicielskich obojgu rodzicom. W ustnym uzasadnieniu sędzia powiedziałą,że
> matce ogranicza prawa z tego powodu, że nie była w stanie przerwać
> związku z uzależnionym od alkoholu mężczyzną. Tato faworyzował chłopca,
> który jest jego synem. Dziewczynka miała bardzo "pod górkę".
>
> Dziewczynka jest dość trudna, chłopiec bywa trudny.
>
> Matka dzieci wniosła o rozwód, ale nie bez usilnych namów pani kurator
> ("dla dobra dzieci") sprawę zawiesiła. Teraz mamy "Powrót Taty". Podobno

Tak na zdrowy rozsądek, śmiem ryzykować twierdzenie, że dzieci bitych/
maltretowanych, stale/regularnie nie powinno się już nigdy karcić
karami cielesnymi.
Z przyczyn oczywistych - jeśli zależy nam na tym by jeszcze bardziej
nie zamknęły sie w sobie to,powinniśmy stronić od "klapsów
wychowawczych" Trzeba tu dodać, że dzieci z takimi przeżyciami mogą z
czasem traktować wymierzane im razy jako coś co im się należy, czyli
nie rozumieć sensu ani celowości klapsa, bo:
- zdenerwowało tatusia mamusie, a oni dzień i tak mieli zły
- nie wywiązali sie z obowiązków ponad ich siły jak na ich wiek
- lub jeszcze jakąś inną pijacką i despotyczną przyczynę
Z czasem może się okazać, dodatkowo przy tz" racjonalnych
argumentach" ich rodziców, ze wymierzane ciosy traktują jako przejaw
[miłość] " ba ja cię kocham, dlatego cię biję" lub adaptują jak
codzienna rzeczywistość, która przestaje dziwić. Gdyby wobec
podwyższysz przeżyć nie odnieść się do dziecka z należyta opieką,
zrozumieniem, cierpliwością i ogromem miłości, można by wywoływać a
zarazem dokładać do "efekt tsunami" tj im większy wstrząs, tym większa
fala w zachowaniu... dziś lub w przyszłości.
Trzeba jeszcze dodać, że takie dziecko, poniekąd uodpornione na tego
typu traktowanie może naprawdę zaciąć sie w sobie nie puszczając nawet
łezki - to zły znak odnośnie psychiki.
Słyszałam ostatnio relację pewnej kobiety z rodziny zastępczej.
Opowiadała, że jedna z jej dziewczynek rozhisteryzowała się na widok
świeczki, bo przypomniała sobie jak jej "mama" ją przypalała ogniem.
Karceniem dzieci z traumatyczną przeszłością jest doprawdy niezwykle
kontrowersyjnym tematem i skomplikowaną sztuką, bo chodzi o to by
dziecko wyprowadzić ze stanu w jakim sie znajduje, by nauczyć je
kochać i cenić siebie, zaufać na powrót ludziom. Abstrahując juz od
kar cielesnych a skupiając sie na karze np zakazu czegoś, no to
wiadomo, ze cos co podziała na przeciętne bez przeżyć dziecko np.
szlaban na komputer może zupełnie nie podziałać na dziecko adopcyjne,
a to z tego oczywistego powodu, że są one w stanie znieść o wiele
surowsze przekazy emocjonalne.
W takich sytuacjach najlepiej było by zasięgnąć rady wykwalifikowanych
specjalistów, ale również rodziców mających podobne doświadczenia z
dziećmi z placówek.
Z całą pewnością nie bić... OKAZYWAĆ... (nie jałowo mówić) dużo
miłości, zrozumienie i cierpliwości.
______________
Pozdrawiam Iza

42. Data: 2009-12-14 08:16:57

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"gazebo" <g...@c...net> wrote in message

> no wlasnie widze, ze dostales klpasa, ale pohamuj wrzaski, to
> wychowawcze przeciez
>
> --
> bla

ble, ble...

43. Data: 2009-12-14 08:24:10

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Prawusek napisał:

> ble, ble...

slicznie :]

--
bla

44. Data: 2009-12-14 09:12:39

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> aaa, pies Pawlowa, na ludzi niekoniecznie dobrze dziala

Ogladales super-nianie?
Widziales jakie metody stosowała?
Zadnij kto to powiedzial (cytat z pamieci):

"
Dziecko powinna zaznac duzo milosci.
Dziecko powinno wiedziec ze istniej dobro i zlo i
co jest dobre a co zle.
Wychowujemy dziecko nagrodami zeby pochwalic jak zrobi
dobrze, ale czasami musimy uzyć kary gdy robi zle
"

Duch

45. Data: 2009-12-14 09:26:07

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> wychowawcze bicie? to ja juz znam odpowiedz, do momentu kiedy nie odda

Czekalem az plynnie przejdziesz z klapsa do bicia.
Czekam jeszcze na tortury.

Nie robmy afery z klapsa. Klapso-panikarze zawsze probuja plynnie przejsc
od klapsa do bicia.

Tak naprawde klaps ma male znaczenie (negatywne) dla dziecka.
Liczy sie relacja z rodzicem.
Jesli dziecko jest kochane przez rodzica to klaps zupelnie mu nie zaszkodzi.

Moze byc rodzic ktory nienawidzi dziecka a wcale go nie bije, natomiast
zneca sie psychicznie,
albo mu cos inputuje. Tu jest problem. Relacja.

Tak ze nie robmy afery z klapsa.
Klaps nie jest dowodem zlej relacji rodzic-dziecko.
Zakaz klapsa nie zlikwiduje zlej relacji rodzic-dziecko jakby chcieli
klapso-panikarze.

Chec wprowadzenia zakazu klapsa to po prostu fanaberia,
wynikajaca z najwnosci i dziecinady wspolczesnych ludzi.

Pozdrawiam,
Duch

46. Data: 2009-12-14 09:27:53

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Duch napisał:

> [...]
> co jest dobre a co zle.
> Wychowujemy dziecko nagrodami zeby pochwalic jak zrobi
> dobrze, ale czasami musimy uzyć kary gdy robi zle

nie panimaju co masz na mysli

BTW system nagrod i kar nie zawsze sie sprawdza, czasami przynosi wiecej
szkody niz pozytku

--
bla

47. Data: 2009-12-14 09:34:39

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Duch napisał:

> Czekalem az plynnie przejdziesz z klapsa do bicia.
> Czekam jeszcze na tortury.
>
> Nie robmy afery z klapsa. Klapso-panikarze zawsze probuja plynnie przejsc
> od klapsa do bicia.

my nie robimy

> Tak naprawde klaps ma male znaczenie (negatywne) dla dziecka.
> Liczy sie relacja z rodzicem.
> Jesli dziecko jest kochane przez rodzica to klaps zupelnie mu nie
> zaszkodzi.

coz za bzdura, bicie z milosci, a ja pierdziele, ja wiem, ze dziecku
mozna wmowic wszytsko, nie musisz mnie przekonywac

> Moze byc rodzic ktory nienawidzi dziecka a wcale go nie bije, natomiast
> zneca sie psychicznie,
> albo mu cos inputuje. Tu jest problem. Relacja.

moze tak byc, to w niczym nie zmienia kwestii klapsow

> [...]
>
> Chec wprowadzenia zakazu klapsa to po prostu fanaberia,
> wynikajaca z najwnosci i dziecinady wspolczesnych ludzi.

to jednak robicie z tego afere

--
bla

48. Data: 2009-12-14 09:34:53

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W krajach cywilizowanych takich jak np Kanada, czy Szwecja - nigdy.

W PL na dziś jest uważany za dopuszczalny w środowiskach z rodowodem
około-rynsztokowym, kryminalistycznym, tudzież wieśniackim (wieśniackich
- w odróznieniu od wiejskiego).

Osobiście nie stosuję żadnych klapsów wobec moich dzieci.
Polecam. :)

Jeśli będziesz równać (w świadomości) do wieśniaków, to lepiej nie
wyjeżdżaj za granicę, bo na tym kalectwie już niejeden rodzic
z Polski za granicą się przejechał do łez włącznie.
Takie biedne ludzkie kurwiszony, dla których zwyczajów ludzie
nie wszędzie mają wyrozumiałość.

Wybór oczywiście należy do ciebie. ;)

--
CB

49. Data: 2009-12-14 09:40:16

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Debil!

--
CB

50. Data: 2009-12-14 09:56:31

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"gazebo" <g...@c...net> wrote in message

Zapomniales odpowiedziec czy ogladales super-nianie ;)

"
BTW system nagrod i kar nie zawsze sie sprawdza, czasami przynosi wiecej
szkody niz pozytku
"

Nic nie jest 100% pewne. Ale powtarzam tylko co powiedziala super-niania.
Masz lepsze przygotowanie pedagodiczne od niej?

Klaps rodzica jest reakcja na jakies zachowanie dziecka.
Klaps to czesto wymuszenie jakiegos zachowania.
Superniania, ta odwazna kobieta, byla stawiana w takich sytuacjach
(np. dziecko uderzyla ja w piers, naplulo w twarz i powiedziala "spie...").
Owszem, superniaina nie klapsila, ale
zdajesz sobie sprawe ze stosowala metody perswazji? Przed kamerami!
Wiesz jakie to byly metody?

Pozdr,
Duch

20 pytań - GRA
BABCIA...
Qro, przepraszam
czym się różni mózg mężczyzny od mózgu kobiety - wreszcie wiadomo
Pudzian-Nejman