"klient nasz pan"

41. Data: 2016-02-15 15:04:33

Temat: Re: "klient nasz pan"
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

news:slrnnc3l8a.9q8.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

> Chyba raczej "gulgać i sprawdzać".

:-) Jak zwykle bardzo rozrywkowy Jarek.

42. Data: 2016-02-15 15:06:02

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@q...pl> wrote in message
> Dnia 2016-02-15 14:18, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:

> Przeglądając listę zawartości Twojej ulubionej śmietany,
> to są jakieś śladowe ilości.
> Ale i takie mogą zabić.

I tu się mylisz - mleka i śmietany jest w niej przecież ponad 98%.

43. Data: 2016-02-15 15:21:02

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
l,6.html

> Generalnie śmietany z OSM Koło są dobre i bez dodatków,
> ale nie wiem, czy śmietankę tortową też robią.

A'propos "bez dodatków" - rozumiem, że wnioskujecie tak z podanego
przez producenta składu na opakowaniu, tak?

Zastanawia mnie teraz czy polskie prawo nakłada na producenta
*obowiązek* wymieniania na opakowaniu *wszystkich* składników?
Nawet takich, których skład jest niewielki, np. poniżej 2% zawartości?
Czy ktoś się orientuje?

Bo może być tak, że niektórzy producenci *dobrowolnie* podają
wszystkie składniki, nawet te których nie muszą podawać a inni
podają tylko te które muszą i sprawiają błędne wrażenie że ich
produkt nie ma dodatków... :-)

44. Data: 2016-02-15 15:34:19

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> A'propos "bez dodatków" - rozumiem, że wnioskujecie tak
> z podanego przez producenta składu na opakowaniu, tak?

Widziałem na półce w sklepie mleko, które miało na opakowaniu
napis, że "naturalne", oraz drugi, że "bez laktozy". Ciekawy
przypadek. Nie każda baba ma w oborze krowę, która takie daje.

Jarek

--
Przystanek koło ZOO,
ja mieszkam -- bliskie Koło,

45. Data: 2016-02-15 15:51:36

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Widziałem na półce w sklepie mleko, które miało na opakowaniu
> napis, że "naturalne", oraz drugi, że "bez laktozy". Ciekawy
> przypadek. Nie każda baba ma w oborze krowę, która takie daje.

:-) może mieć specjalną GMO dżersejkę co daje bez laktozy.

46. Data: 2016-02-15 16:06:17

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol wrote:

> [...]
> *obowiązek* wymieniania na opakowaniu *wszystkich* składników?
> Nawet takich, których skład jest niewielki, np. poniżej 2% zawartości?

tak

--
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

47. Data: 2016-02-15 16:28:23

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"masti" <g...@t...hell> wrote in message news:n9sph9$4kk$1@dont-email.me...

> tak

A poprzesz to czymś konkretnym? Źródło?

48. Data: 2016-02-15 16:39:54

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-02-15 15:21, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:
> [...]
> wszystkie składniki, nawet te których nie muszą podawać a inni
> podają tylko te które muszą i sprawiają błędne wrażenie że ich

Jeśli coś ma napisane: 100% śmietany, to podejrzewasz jeszcze jakieś
procenty dodatkowe, promocyjne?

49. Data: 2016-02-15 16:51:26

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol wrote:

> A poprzesz to czymś konkretnym? Źródło?

Ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i
żywienia z późniejszymi zmianami i rozporządzenia
isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20061711225

<http://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/1320913,K
oniec-z-niespodziankami-w-skladzie-produktow-zywnosc
iowy>

--
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

50. Data: 2016-02-15 17:03:42

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli coś ma napisane: 100% śmietany, to podejrzewasz jeszcze jakieś
> procenty dodatkowe, promocyjne?

Podejrzewam że jest rozbieżność między językiem potocznym
a językiem przemysłowym czy prawniczym... więc dużo jest
możliwe takich cudów jak dodatkowe procenty ponadnormatywne :-)

Re: wafle tradycyjne
Re: wafle tradycyjne
Z kotem wszystko smakuje lepiej :-)
Pączek z hipermarketu? Zobacz z czego go zrobili
Nieaktualne już w tym roku ale interesujące.