klimatyzacja w domu

1. Data: 2005-10-23 17:08:32

Temat: klimatyzacja w domu
Od: "Monika " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Czy ktoś z Was posiada coś takiego ? Jak to działa, czy latem
faktycznie chłodzi ? Czy można podłączyć do tego kilka pomieszczeń , czy
tylko jeden pokój na każde urządzenie ??

pzdr Monilka

2. Data: 2005-10-23 17:21:22

Temat: Re: klimatyzacja w domu
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika " <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Witam! Czy ktoś z Was posiada coś takiego ? Jak to działa, czy latem
> faktycznie chłodzi ? Czy można podłączyć do tego kilka pomieszczeń , czy
> tylko jeden pokój na każde urządzenie ??

Mamy od trzech lat, marka Daikin, jesteśmy super zadowoleni. Obecnie mają
nieco ładniejszą stylistykę, ale nam wszystko jedno, więc z tego powodu
sprzętu zmieniać nie będziemy;)
Chłodzi latem bez zarzutu, zimą można dogrzać pomieszczenie.Większa część
klimatyzatora zamontowana jest na balkonie, "nawiew" wisi na ścianie w
pokoju. Już nie wyobrażam sobie funkcjonowania latem bez klimatyzatora -
wcześniej mieliśmy w mieszkaniu do 28, 29 st. C.
Sprzęt chłodzi pokój o powierzchni 20 m.kw. Jeśli drzwi do reszty
pomieszczeń są otwarte, mam wrażenie, że chłód dochodzi również tam. Chodzi
super cicho. Generalnie polecam, sprzęt bez zarzutu.
Tu stronka

http://www.daikin.pl/about-airco/default.jsp

Pozdr. Ewa

3. Data: 2005-10-23 18:59:50

Od: "Monika " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa W <e...@b...wroc.pl> napisał(a):

> super cicho. Generalnie polecam, sprzęt bez zarzutu.

Czyli do sypialni się nadaje? Mamy w niej duszno - plastikowe okna, których
na noc nie rozszczelniam ze względu na hałas, więc pomyśleliśmy o
klimie.Zajrzałam na stronkę. W mojej okolicy mają przedstawicieli.A
pamiętasz ile to urządzenie kosztowało z montażem ?

pzdr Monilka

4. Data: 2005-10-23 19:36:25

Od: "Rolek" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik >> Monika << napisał:

> Czyli do sypialni się nadaje? Mamy w niej duszno - plastikowe okna,
> których na noc nie rozszczelniam ze względu na hałas, więc
> pomyśleliśmy o klimie.
(...)

Mam nadzieję, że nie mylisz pojęć?
Klimatyzacja nie załatwi Ci rześkiego powietrza w sypialni. Ona je tylko
schłodzi. Skutkiem czego będziesz miała zastałe, ciężkie - ale chłodne
powietrze. Chyba nie o to chodzi?
To, że masz duszno w sypialni, nie jest wynikiem braku klimatyzacji, a
wentylacji. Dopiero połączenie efektywnego przewietrzania pomieszczenia z
wydajną klimatyzacją zapewni Ci dobre samopoczucie (cholera, wyszło jak
slogan reklamowy...).

--
Rolek
If You need me - click me:

5. Data: 2005-10-23 20:16:32

Od: "Monika " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rolek <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> wentylacji. Dopiero połączenie efektywnego przewietrzania pomieszczenia z
> wydajną klimatyzacją zapewni Ci dobre samopoczucie (cholera, wyszło jak

Wyszło nieźle :), tylko co ja mam zrobić ,żeby polepszyć wentylację :(

6. Data: 2005-10-24 05:47:26

Od: "Marek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wyszło nieźle :), tylko co ja mam zrobić ,żeby polepszyć wentylację :(

Najprościej otwierać drzwi od sypialni i rozszczelnić okna...

--
Marek

7. Data: 2005-10-24 10:19:11

Od: "Artur" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]

Witam
Nie mam jeszcze klimatyzacji ale w maju przyszlego roku bede zakladal. Mam
sypialnie na poddaszu i latem jest goraco nawet w nocy i kiedy sasiad
zalozyl klime Daikina pomyslalem ze musze to miec ze wzgledu na komfort
mieszkania. Jak dzwonilem do przedstawiciela to calosc
[kilimatyzator+montaz] kosztuje ok 3500zl. Mozliwosc rozbicia na raty 6*0%.
Slyszalem, ze kilmatyzacja Daikina jest jedna z najlepszych, cicha malo
awaryjna.

P.S. Do uzytkownikow kilmatyzacji w domu. Czy zauwazyliscie jakies zle
oddzialywanie na zdrowie tzn. wieksza zachorowalnosc, przeziebienia.

pozdrawiam
Artur

8. Data: 2005-10-24 10:57:13

Od: "Marek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> P.S. Do uzytkownikow kilmatyzacji w domu. Czy zauwazyliscie jakies zle
> oddzialywanie na zdrowie tzn. wieksza zachorowalnosc, przeziebienia.

Co wy z tym "Daikinem"? Ukryta reklama, czy co? ;). Producentów jest
mnóstwo - mam 2 klimatyzatory innych (różnych) marek. Cena 3500 za
klimatyzator z montażem niewiele mówi - można to mieć dwa razy taniej lub
dwa razy drożej - w zależności od klasy urządzenia, mocy, okresu gwarancji
oraz zachłanności ;) sprzedawcy/montującego.
Klimatyzator na poddaszu mam od kilku lat - szczerze mówiąc nie wyobrażam
sobie życia bez niego. Częstsze zachorowania (przeziębienia, anginy) mogą
występować, jeśli nie będziemy "dezynfekować" klimy oraz gdy będziemy
próbować chłodzić się w bezpośrednim strumieniu zimnego powietrza.

--
Marek

9. Data: 2005-10-24 11:08:50

Od: "Artur" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dwa razy drożej - w zależności od klasy urządzenia, mocy, okresu gwarancji
> oraz zachłanności ;) sprzedawcy/montującego.

Ja nie reklamuje tylko z opini uzytkownikow wiem ze Daikin jest dobry. Ja
przy wyborze kilmatyzatora na pierwszy miejscu stawiam cicha prace a Daikon
naprawde cicho chodzi. Oczywiscie na alegoro mozna kupic o polowe tansze ale
bedzie chdzic jak traktor ;)
Co jaki czas trzeba czysci klime??

10. Data: 2005-10-24 11:20:32

Od: "Marek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Daikon
> naprawde cicho chodzi. Oczywiscie na alegoro mozna kupic o polowe tansze

Z moich doświadczeń wynika, że bardzo ciche jest Sanyo (Daikina nie
"słuchałem"). Klimę trzeba czyścić/odkażać co rok.

--
Marek

kabina sea-horse sigma
zapach spalenizny w mikrofalówce