kluski noname

1. Data: 2002-10-28 16:45:26

Temat: Re: kluski noname
Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej Wilk wrote:
> Dziś moja kochana mamusia powiedziała, że na kolacje będą kluski.

Moja mama miesza je po ugotowaniu jeszcze z pokruszonym twarogiem i
dodaje skwarki :-) (wersja wege - masło stopione). U nas mówi się na to:
kluchy :-))) Czasami dodajemy: "ziemniaczne".

--
Gosia
wywal "brzydkie" mailto: zgosiula(at)poczta.onet.pl

1. Data: 2002-10-28 17:10:36

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej Wilk wrote:

> aaa skwareczki to osobna rzecz, u Nas dodawane są po ugotowaniu,

U nas przecież też :-). Ciekawe jakby wyglądały, gdyby dodać je przed
gotowaniem ;-).

1. Data: 2002-10-28 17:39:25

Temat: kluski noname
Od: Maciej Wilk <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziś moja kochana mamusia powiedziała, że na kolacje będą kluski.
Kazała mi potrzeć ziemniaki, potem odcisnąć z nich wodę,
następnie do tego wszytskiego dodała jajka dwa, mąkę oraz sól.
Tak przygotowane "ciasto" nakładała na łyżkę i do wrzątku, po bodajże 10 minutach
wyjela i ..
kluski gotowe. Tylko problem w tym, że nikt niezna ich nazwy, i tu z pomocą kieruje
się do Was :)
Ktokolwiek widział ktokolwiek wie proszony o informacje ;)

Pozdrawiam
Maciej Wilk

1. Data: 2002-10-28 17:47:12

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tylko problem w tym, że nikt niezna ich nazwy, i tu z pomocą kieruje się do
Was :)
> Ktokolwiek widział ktokolwiek wie proszony o informacje ;)

A czy to nie sa przypadkiem kluski/kluchy kladzione? Moj tato cos takiego
robil, swego czasu Pan Maklowicz, w jednym z programow tez to pichcil. I
wlansie tak to sie nazywalo :)

Marta.

1. Data: 2002-10-28 17:47:29

Od: Maciej Wilk <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <3...@p...onet.pl> zGosiula napisał(a):

> [...]
> kluchy :-))) Czasami dodajemy: "ziemniaczne".

aaa skwareczki to osobna rzecz, u Nas dodawane są po ugotowaniu,
bo nie wszyscy w rodzinie preferują. Dzieki

Maciej Wilk

1. Data: 2002-10-28 17:54:08

Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej Wilk wrote:

> [...]
się do Was :)
> Ktokolwiek widział ktokolwiek wie proszony o informacje ;)

Jak dla mnie, to są kluski śląskie...

---
Monika Mężyńska
http://emem.pl/
http://emem.pl/kasiabujakiewicz
---

1. Data: 2002-10-28 17:59:57

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak dla mnie, to są kluski śląskie...
> Monika Mężyńska

slaskie robi sie z gotowanych zieniakow

a te, coprawda z ziemniakow (bo typowe kladzione nie sa z nich) ale sposob
nakladania na wode, jak kladzione

1. Data: 2002-10-28 18:00:02

Od: Maciej Wilk <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <3...@k...net.pl> Monika Mężyńska napisał(a):

> Jak dla mnie, to są kluski śląskie...

> [...]
No właśnie mi też pod tą nazwę to coś podchodziło, ale mamusia upierała się, że nie.
Teraz Jej pokaże, że jednak tak :o)

Dzięki.

---------------------------
Maciej Wilk
m...@g...pl
wilq@IrcNet

1. Data: 2002-10-28 18:07:57

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie mi też pod tą nazwę to coś podchodziło, ale mamusia upierała
się, że nie.
> Teraz Jej pokaże, że jednak tak :o)
>
> Dzięki.

A jakie to ziemniaki? surowe - tarte, czy ugotowane - zmielone ?

Marta.

1. Data: 2002-10-28 18:32:45

Od: "Przyklejka" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Wilk"
> Kazała mi potrzeć ziemniaki, potem odcisnąć z nich wodę,
> następnie do tego wszytskiego dodała jajka dwa, mąkę oraz sól.

U nas w domu takie kluski nazywają się żelazne,
ale skąd ta nazwa to nie wiem

--
Kasia

kapusta postna [P]
pojawiam sie i znikam + kwas chlebowy
Yellow Chickpeas?
Mniam Mniam...
Golonka w piwie -bardzo prosze o przepis