knedliki???

1. Data: 2003-02-14 06:06:18

Temat: knedliki???
Od: "M@rek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów !!!!!!!!!!!

Czy ktos może podać przepis lub link
jak sie robi czeskie knekliki ,
kiedys jadłem były super z sosem
z pozdrowieniami M@rek!!!

1. Data: 2003-02-14 08:35:55

Temat: Re: knedliki???
Od: "Dysia Te" <e...@n...unisoft.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam grupowiczów !!!!!!!!!!!

Witaj Marku

> Czy ktos może podać przepis lub link
> jak sie robi czeskie knekliki ,

Owszem, ale najpierw odpowiedź-wpadłeś na dłużej, czy tylko po knedliki?
Jeśli na dłużej, to zaraz wkroczy do akcji Ania, a jeśli tylko "po"
to....wątek "sos do knedlików" z 04.02.

hihihi

--
pozdowionka
Dysia

1. Data: 2003-02-14 08:54:59

Od: "Anna Ladorucka" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

M@rek <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> Witam grupowiczów !!!!!!!!!!!
>
> Czy ktos może podać przepis lub link
> jak sie robi czeskie knekliki ,
> kiedys jadłem były super z sosem
> z pozdrowieniami M@rek!!!

A niech tam, nawet jak wpadles tylko po knedliki - i tak wkraczam!!! :)

Witamy w grupie pl.rec.kuchnia &#8211; najsympatyczniejszej i najsmaczniejszej
grupie internetowej!
Grupa posiada swoja strone internetowa: http://www.kuchenna.host.sk , której
autorka i gospodynia jest Bozenka z Wilna. Tam dowiesz sie wszystkiego, co
najwazniejsze o historii grupy, poznasz grupowe przepisy, mozesz obejrzec ga
(r)lerie, a takze wskazówki, czego nie nalezy czynic, bo wzbudza powszechna
niechec, a za co moze nawet spotkac lincz :).
Zanim zapytasz o przepis na: kurczaka KFC, pizze (szczególnie jak w Pizza
Hut), gofry, tiramisu, golonke, zeberka, bogracz, biszkopt, murzynek, racuchy
(chociaz racuchy to calkiem inna historia...), koniecznie zajrzyj na strone:
http://groups.google.com/groups?q=pl.rec.kuchnia
Tam znajdziesz wszystko, czego Ci potrzeba, a nawet wiecej!
Oto metryka naszej grupy, ktora zawdzieczamy Magdalenie Bassett:
pl.rec.kuchnia Uroki kuchni i rozkosze podniebienia - Grupa niemoderowana.
Bedziemy rozmawiac jak sobie mozna zrobic cos ciekawego do jedzenia i picia,
co jest godne polecenia a co nie, gdzie mozna zjesc dobrze (restauracje,
bary, fast foody, itp.), gdzie lepiej nie wchodzic zeby nie skonczyc na
toksykologii. Nie bedziemy gadac o "dupie marynie". Grupa bedzie dla tych
których bedzie to interesowac, niekoniecznie szefów kuchni.... Podobnych grup
nie ma...
W grupie zabronione jest przesyłanie spamów i jakichkolwiek ogłoszen nie
zwiazanych scisle z tematyka grupy.

Niepowtarzalna atmosfera jest atutem grupy, którego nie zastapia Ci wszystkie
ksiazki kucharskie swiata!
Pozdrawiamy i zyczymy smacznego!

1. Data: 2003-02-15 12:52:10

Od: "Kasia S." <k...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M@rek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam grupowiczów !!!!!!!!!!!

> [...]

Ja robię knedla (takiego bułczanego) i do tego sosik następujący ok. 30 dkg
piersi z kurczaka kroję na paseczki obtaczam w mące i smażę na oleju na
złoty kolor, kiedy kolor odpowiedni dodaję cebulę pokrojoną w kosteczkę,
paprykę w małe paski, ogórki konserwowe 2 sztuki w kosteczkę, kilka
pieczarek pokrojonych wg uznania - chwilę smażę to wszystko, potem zalewam
bulionem z kostki (1 szklanka), doprawiam solą, pieprzem, papryką i 1-2
łyżeczkami curry. Na koniec dodaję ok. 1/4 litra śmietany i razem gotuję na
małym ogniu pod przykryciem do miękkości mięska.
Miałam właśnie w poprzednią sobotę. Polecam.
Kama"

"Prosze oto przepisy ktore tu wlasnie kiedys dostalem:

1. czeskie knedle
----------------
40 dag maki
2 czerstwe bulki
2,5 dag masla
1 jajko lub 2 zoltka
1 szklanka przegotowanego zimnego mleka lub 1 szklanka wody sosowej
3 g proszku do pieczenia
3 dag tartej bulki
6 dag tluszczu
sol

Bulki otrzyj ze skorki, pokroj w kostke i zrumien na masle. Przesiana make
wsyp do miski, dodaj mleko lub wode sodowa, rozmieszane jajko lub zoltka,
proszek do pieczenia i sol. Mieszaj drewniana lyzka tak dlugo, az powstanie
gladkie ciasto odchodzace od lyzki. Do wyrobionego ciasta wsyp zrumieniona
bulke, oprosz ciacho maka i odstaw na 30 minut (przykryj przedtem jakas
sciereczka). Stolnice wysyp maka i uformuj na niej z ciasta gruby walek,
wloz go do odpowiednio duzego garnka z wrzaca lekko osolone woda i gotuj na
malutkim ogniu przez 30 minut. Po 15 minutach gotowania odwroc knedel
drewniana lyzka. Po wyjeciu z wody pokroj w plastry i polej tluszczem ze
zrumieniona tarta bulka.

2. knedel -gigant
-----------------
4 czerstwe bulki
5 dag wedzonego boczku
8 dag cebuli
5 jajek
pol szklanki mleka
2 lyzki posiekanej natki pietruszki
3 dag masla do wysmarowania serwetki
galka muszkatolowa
pieprz
sol

Bulki pokroj w kostke i zrumien w piekarniku. pokrojony w kostke boczek
stop, a w wytopionym tluszczu podrumien obrana i pokrojona w kostke cebule.
Jajka rozkloc, wymieszaj z mlekiem, dodaj sol, pieprz, galke muszkatolowa.
Wlej do miski, dodaj kostki bulki, zrumieniona cebule z boczkiem i natke,
wszystko razem dokladnie wymieszaj. Czysta, lniana serwetke lekko nasmaruj
stopionym maslem, aby masa nie przywarla do serwety. Ta serweta wyloz miske
(zeby uformowac okragly knedel) i naloz mase. Zbierz rogi serwety i zwiaz
nicmi tak, zeby latwo bylo rozwiazac goraca serwete. Knedel wloz do duzego
naczynia z wrzaca osolona woda i gotuj ok. godziny. Ugotowany zsun z serwety
na polmisek, pokroj w plastry.
"Typowe" knedliki
Najpierw wsypać do miski ćwierć kilo mąki, do której dodaje sie 1/2
szklanki mleka, jajko i jedno deko drożdzy. Wszystko to posolić i
mieszać drewnianą łyżką, aż powstanie gładkie ciasto, które samo
odchodzi od łyzki. Gdy w ciagu następnych 30 minut ciasto urosnie, na
posypanej maka stolnicy należy uformować gruby walek, włozyc go do
wrzącej osolonej wody i gotować przez 20 minut, przewracajac od czasu
do czasu drewniana łyzka. Po wyjęciu z wody pokroić w plastry.

Knedliki z twarogiem
25 dkg krupczatki zagnieść z ćwiartką kostki rozgrzanego masła, 25 dkg
twarogu i mlekiem. Ciasto gotowac 20 min.

Knedliki bułczane (houskove)
30 dkg krupczatki zagniesć z pokrojonymi w kostke i zrumienionymi na
masle 2 duzymi i czerstwymi bułkami, 5 dkg masła, jajkiem i szklanka
zimniego mleka oraz 1 dkg drozdzy, sola i pieprzem. Gotować 25 min.

Knedliki ziemniaczane (bramborove)
1/2 kg ziemniaków puree zmieszać z 25 dkg kaszy manny i maki (po
połowie), dodać jajko, troche mleka i posolić. Wyrobić ciasto. Gotować
25 min.

Knedliki z bułki tartej ze szpikiem (morkove)
30 dkg bułki tartej, 5 dkg szpiku wołowego, 5 dkg masła, 2 jajka
zmieszać ze szkanka mleka, dodac gałke muszkatałowa, nać pietruszki,
sól. Gotować 25 min.

Knedliki w kubeczkach
3/4 pokrojonej bułki paryskiej zmieszać z mlekiem i 5 zółtkami, dodac
sól i cukier, ubite na sztywno białka i zagniesć z tego ciasto. Do 3/4
wysokosci napełnić nim cztery wysokie kubeczki posmarowane wczesniej
tłuszczem i osypane maka, po czym wstawić do garnka z wodą siegajaca
połowy kubeczków. Gotowac pod przykrywka 25 min.

I jeszcze juz nie czeskie, ale knedliki słowackie
(bułczano-wątrobiane)
20 dkg wieprzowej wątróbki przepuscic z cebula przez maszynke,
wymieszać z 30 dkg pokrojonej w kostke bułki, dodać 3/4 szkanki mleka,
jajko i 5 dkg maki, przyprawić do smaku sola i pieprzem. Gotować 15
> [...]

>masle 2 duzymi i czerstwymi bułkami, 5 dkg masła, jajkiem i szklanka
>zimniego mleka oraz 1 dkg drozdzy, sola i pieprzem. Gotować 25 min.
U Halbanskiego: ciasto oprószyć maką, przykryć sciereczką i pozostawić
na 30 min.; na posypanej mąką stolnicy uformowac gruby wałek, wrzucić
do gotujacej sie osolonej wody, gotowac powoli 25 min., obracajac
knedel drewnina łyzką. Po wyjeciu z wody pokrajać na plastry."Knedle
odsmażone na tłuszczu są pyszne!"
>30 dkg bułki tartej, 5 dkg szpiku wołowego, 5 dkg masła, 2 jajka
>zmieszać ze szkanka mleka, dodac gałke muszkatałowa, nać pietruszki,
>sól. Gotować 25 min.
U Halbańskiego, po wymieszaniu wszystkiego (mleko ma być ciepłe!) , ma
to odczekac jeszcze 20 min. przykryte ściereczką.. Potem formuje sie z
masy omączonymi rękami knedle sredniej wielkosci.
> [...]
>wymieszać z 30 dkg pokrojonej w kostke bułki, dodać 3/4 szkanki mleka,
>jajko i 5 dkg maki, przyprawić do smaku sola i pieprzem. Gotować 15
U Halbańskiego mowa jest jeszcze o 3 dkg smalcu, któey należy dodać.
potem wszystko ma pozostać 30 min. w przykrytym naczyniu. Knedle
obtacza sie w mace zemniaczanej, nastepnie gotuje na małym ogniu.

Remek "

Pozdrawiam, Kasia S.

1. Data: 2003-02-15 21:27:23

Od: "Maciej Wilk" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ta Ania to jakis bot? ;)
Ja tez witam, a w zasadzie ponownie witam bo juz raz mnie przywitano ...
bardzo milo i nie tak hmm urzedowo :)
--
----
Maciej Wilk, Czluchow Polska

[itd]

1. Data: 2003-02-15 21:41:58

Od: "Extra Virgine" <e...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dysia Te <e...@n...unisoft.pl> napisał(a):

> [...]
>
> Owszem, ale najpierw odpowiedź-wpadłeś na dłużej, czy tylko po knedliki?
> Jeśli na dłużej, to zaraz wkroczy do akcji Ania, a jeśli tylko "po"

dołączam się do chaosu

knedliki to figliki
i nigdy nie wiadomo co!

pozdr,
mnie tu nie ma

1. Data: 2003-02-15 22:51:47

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja dzisiaj zjadłam podsmażonego, kupionego w Czechach i jakbym
usmażyła czerstwą bagietkę, wyszłoby to samo.

Może się nie znam, ale chyba nie lubię knedli. No chyba, że nasze ze
śliweczką węgierką (to jakie to nasze, nazywa się knödel a sliwka nie
nasza:) )

pozdr

cherokee
co to jutro będzie smazeny syr wysmażać, produkcji czeskiej (ten syr,
ja w 1/8, bo pradziadek był czech)

1. Data: 2003-02-16 06:26:13

Temat: Odp: knedliki???
Od: "M@rek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i dzieki za odp. mysle ze bede wpadał
do grupy czesto bo bardzo lubie cos ugotowac
NO i potem to zjeść!!!!!!!
Podziele sie tez z Wami uwagami i przepisami
ale aktywnosc zaczne gdzies od nastepnek soboty
teraz Praca mni pochłania
z pozdrowieniami M@rek

1. Data: 2003-02-16 13:51:03

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Anna Ladorucka wrote:
[ciach]

> Witamy w grupie pl.rec.kuchnia &#8211; najsympatyczniejszej i

Ania, możesz proszę to & # 8211 wywalić?? Siem krzaczy w ISO8859-2.

Waldek

1. Data: 2003-02-17 09:25:34

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Anna Ladorucka wrote:
> [ciach]

> Ania, możesz proszę to & # 8211 wywalić?? Siem krzaczy w ISO8859-2.
>
> Waldek

Sprobuje, chociaz juz wywalalam a TO wraca... :)

Pozdrawiam,
AniaR

Knedliki ???
caluski