Re: koldra antyalergicza Dupont - prosze o rade

From: Sławomir Mateuszczyk <s...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: koldra antyalergicza Dupont - prosze o rade
Date: Fri, 24 Jan 2003 13:30:42 +0100

Dorota napisał(a):
>Czesc, czy ktos z Was spi pod taka koldra? nie mam alergii, ale przemawia do
>mnie to, ze ma ona powloke zabijajaca grzyby, ktorymi zywia sie roztocza.

Nie śpię pod nią, ale mam zamiar kupić. Kiedyś miałem okazję gościnnie spać
pod kołdrą, która zwróciła moją uwagę - była wyraźnie lżejsza, bardziej miękka
a przy tym bardzo ciepła. Zapytałem się co to takiego - i wyszło na to,
że to chyba są właśnie jakieś włókna silikonowane. Niestety właściciele
nie wiedzieli dokładnie co to jest.

>Natomiast moj luby twierdzi, ze spiac w takiej poscieli mozna sie
>paradoksalnie nabawic alergii, zwlaszcza dotyczy to dziecka, ktore z takiej
>"sterylnej" poscieli trafi do swiata pelnwgo alergenow.

Też kiedyś tak sądziłem i mocno się opierałem przeciw izolowaniu od takich czynników.
Później jednak poczytałem co to jest alergia i zmieniłem zdanie. Izolowanie powoduje,
że organizm nie zna czynnika (bakterii, grzyba) i nie wie, że z nim należy walczyć,
nie ma wykształconych mechanizmów obronnych. Problem w tym, że alergia nie polega
na braku reakcji organizmu - polega na jego reakcji nadmiernej !!! A to oznacza,
że wystawienie organizmu na nadmiar czynników alergizujących (grzybów, pyłków,
roztoczy) nakręca spiralę obronną. Organizm zaczyna coraz silniej z nimi walczyć
i sam się zaczyna wyniszczać. Dlatego w przypadku podejrzenia alergii należy się
odizolować od alergenów - po to, żeby uspokoić mechanizmy obronne organizmu.
Slaw