koldra antyalergicza Dupont - prosze o rade

1. Data: 2003-01-23 16:12:57

Temat: koldra antyalergicza Dupont - prosze o rade
Od: "Dorota" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc, czy ktos z Was spi pod taka koldra? nie mam alergii, ale przemawia do
mnie to, ze ma ona powloke zabijajaca grzyby, ktorymi zywia sie roztocza.
Natomiast moj luby twierdzi, ze spiac w takiej poscieli mozna sie
paradoksalnie nabawic alergii, zwlaszcza dotyczy to dziecka, ktore z takiej
"sterylnej" poscieli trafi do swiata pelnwgo alergenow. Nie wiem co o tym
sadzic, mozecie mi doradzic?

--
Serdecznie pozdrawiam :)
Dorota

1. Data: 2003-01-24 09:04:54

Temat: Re: koldra antyalergicza Dupont - prosze o rade
Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota napisał(a):

> [...]
> paradoksalnie nabawic alergii, zwlaszcza dotyczy to dziecka, ktore z takiej
> "sterylnej" poscieli trafi do swiata pelnwgo alergenow.

No z tym nabawieniem się alergii w realnym świece to przesada, ale cos w
tym jest. Z mieszkania można zrobić antyalergiczną twierdzę, ale za
progiem jest już realny śwat.

W każdym razie śpię pod czymś podobnym. I niestety jestem jak 85 % pań w
Gdańsku - nie widzę różnicy :-)

No może poza wygodą, ogólną ciepłotą i brakiem pocenia się. Nie wiem jak
będzie w lecie.

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

1. Data: 2003-01-24 09:23:18

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Jankisz wystukał w wiadomości <3...@z...pl>:

> W każdym razie śpię pod czymś podobnym. I niestety jestem jak 85 % pań w
> Gdańsku - nie widzę różnicy :-)

> No może poza wygodą, ogólną ciepłotą i brakiem pocenia się. Nie wiem jak
> będzie w lecie.

W lecie można wziać coś lżejszego. A na zimę wolę swoją ukochaną futrzaną
kołdrę z Runa (owczego). :)

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2003-01-24 12:30:42

Od: Sławomir Mateuszczyk <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota napisał(a):
>Czesc, czy ktos z Was spi pod taka koldra? nie mam alergii, ale przemawia do
>mnie to, ze ma ona powloke zabijajaca grzyby, ktorymi zywia sie roztocza.

Nie śpię pod nią, ale mam zamiar kupić. Kiedyś miałem okazję gościnnie spać
pod kołdrą, która zwróciła moją uwagę - była wyraźnie lżejsza, bardziej miękka
a przy tym bardzo ciepła. Zapytałem się co to takiego - i wyszło na to,
że to chyba są właśnie jakieś włókna silikonowane. Niestety właściciele
nie wiedzieli dokładnie co to jest.

>Natomiast moj luby twierdzi, ze spiac w takiej poscieli mozna sie
>paradoksalnie nabawic alergii, zwlaszcza dotyczy to dziecka, ktore z takiej
>"sterylnej" poscieli trafi do swiata pelnwgo alergenow.

Też kiedyś tak sądziłem i mocno się opierałem przeciw izolowaniu od takich czynników.
Później jednak poczytałem co to jest alergia i zmieniłem zdanie. Izolowanie powoduje,
że organizm nie zna czynnika (bakterii, grzyba) i nie wie, że z nim należy walczyć,
nie ma wykształconych mechanizmów obronnych. Problem w tym, że alergia nie polega
na braku reakcji organizmu - polega na jego reakcji nadmiernej !!! A to oznacza,
że wystawienie organizmu na nadmiar czynników alergizujących (grzybów, pyłków,
roztoczy) nakręca spiralę obronną. Organizm zaczyna coraz silniej z nimi walczyć
i sam się zaczyna wyniszczać. Dlatego w przypadku podejrzenia alergii należy się
odizolować od alergenów - po to, żeby uspokoić mechanizmy obronne organizmu.
Slaw

Forte meble kuchenne
lepsza izol. akustyczna - wełna czy polepa ?
wpis w spoldzieli mieszkaniowej?
Wynajme mieszkanie w Krynicy
okropna szafa w przedpokoju