królik

1. Data: 2000-11-09 16:32:01

Temat: królik
Od: "stanisław wroński" <s...@p...ckp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak przyrządzić królika?

Stanisław

1. Data: 2000-11-09 17:24:08

Temat: Re: królik
Od: "Jarek" <n...@u...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Jak przyrządzić królika?

Króliki się hoduje a nie pożera!!!

Jarek

-------
Wszystko co tu piszę, piszę prywatnie.
Chyba, że napiszę inaczej.

1. Data: 2000-11-09 18:15:53

Od: d...@a...com (Digitalbroadband) szukaj wiadomości tego autora

>Jak przyrządzić królika?
>
> Stanisław

krolika przyrzadza sie na surowo. Wsadzasz do klatki na sianko, dodajesz pare
warzyw do miseczki, swieza wode, i jest gotowy! Raz na jakis czas bierzesz go
(mozna go nawet postawic na polmisku, ale na pewno zeskoczy) i delektujesz sie
nim podziwiajac go jaki jest zmyslny.

1. Data: 2000-11-09 18:17:43

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek" <n...@u...krakow.pl> napisał...

> Króliki się hoduje a nie pożera!!!
>
> Jarek

Mój synek chciał kiedyś mieć królika...
Poszłam do sklepu zoologicznego i spytałam między innymi, do jakiej
wielkości dorasta...
Dowiedziałam się, że tak 3, 4 kilogramy... a ja wcale nie chciałam go na
pasztet...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2000-11-09 18:42:49

Od: "Jarek" <n...@u...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska napisał(a) w wiadomości: <8uepp1$4kf$1@news.tpi.pl>...
> [...]
>wielkości dorasta...
>Dowiedziałam się, że tak 3, 4 kilogramy... a ja wcale nie chciałam go na

Oooooo.... to trafiłaś na uczciwego sprzedawcę...
Ale miniaturka powinna mieć ok 2kg. - oczywiście - nieprzekarmiana...

Pozdrawiam

Jarek

-------

1. Data: 2000-11-09 20:10:51

Temat: Re: krůlik
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Mieso z krolika mozna przyrzadzic nastepujaco:
Obrac cale mieso z kosci, pokroic na male kawalki wielkosci kciuka.
Obtoczyc w mace, smazyc na masle i oleju (pol napol), az calkiem
zbrazowione. Przelozyc mieso do brytfanki, zalac patelnie szklanka
rosolu, zeskrobac, dodac do miesa. Zeszklic na patelni jedna cebule i
zabek czosnku, dodac do miesa. Dodac soli i pieprzu do smaku, troche
majeranku , plus 1 szklanke wisni z kompotu i pol szklanki samego
kompotu. Moga tez byc czeresnie. Przykryc. Dusic, az mieso miekkie, sos
zaciagnac maka, jesli za rzadki, doprawic do smaku. W czasie pieczenia
obracac mieso od czasu do czasu, pilnowac, zeby plyny nie wyparowaly.
Magdalena Bassett

1. Data: 2000-11-09 22:26:48

Od: "pablo" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stanisław wroński" <s...@p...ckp.pl> napisał w wiadomości
> Jak przyrządzić królika?
>
> Stanisław

kroliki sa pyszne i milutkie ale to brzmi okrutnie.
Ale na powaznie polecam zrobic pasztet albo w sosiku.
przepisy moge podac za jakis czas, bo ich nie mam i musze wziac od mojego
taty. Jezeli to pilne to prosze na priv zadzwonie i dowiem sie.
trylko uwaga wyjezdzam w piatek o 16.

A tak na marginesie ostatnio troche duzo na temat tzw. mieszanych uczuc co
do mieska.

--
pablo
moge zyc bez kobiety ale bez kuchni nie dal bym rady

1. Data: 2000-11-10 10:36:42

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stanisław wroński" <s...@p...ckp.pl> napisał w wiadomości
> Jak przyrządzić królika?

Wg przepisu na smażonego "Macko!".

Jader :)

p.s. Sorry, jakos mnie dzisiaj od rana gupizna rozpiera...

1. Data: 2000-11-10 10:37:35

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek" <n...@u...krakow.pl> napisał w wiadomości
> Joanna Duszczyńska napisał(a) w wiadomości: <8uepp1$4kf$1@news.tpi.pl>...
>
> Oooooo.... to trafiłaś na uczciwego sprzedawcę...
> Ale miniaturka powinna mieć ok 2kg. - oczywiście - nieprzekarmiana...

To na pasztet trzeba by ze dwa...

Jader

1. Data: 2000-11-10 19:40:37

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

stanis"aw wroński <s...@p...ckp.pl> wrote:

> Jak przyrządzić królika?

Na krolika jest wieeeeele sposobow. Np. swietnie sie nadaje do paelli.
Przed uzyciem do potraw duszonych zaleca sie krolika marynowac w winie z
dodatkiem szalotek, marchewki, pietruszki, czosnku i tymianku
ewentualnie z dodatkiem swinskiej krwi.

Oto przepis, ktory wydaje mi sie atrakcyjny:

Krolik coquibus:

Krolika podzielic i marynowac przez noc j.w. Wytrzec osuszyc i pokrajac
na kawalki. Obrac 24 male cebule. Blanszowac 24 plasterki lekko
solonego boczku. 30 g. masla roztopic na patelni i lekko obrumienic na
nim kawalki krolika, boczek i cebule. Oproszyc maka i smazyc az beda
zlociste. Polac to szklanka bialego wina, kilkoma lyzkamni pozostalej
marynady i niewielka iloscia bulionu, dodac bouquet garni i galazke
szalwi. Gotowac 15 min. Dodac pol kilo obranych i pokrajanych
ziemniakow (lepiej jeszcze mlodych ziemniakow) i dusic 3 kwadranse pod
przykryciem.

Smacznego,

Wladyslaw

zdrobnienia
Zupa z dyni - pomocy !
ciasto bez jaj - jakie???
plucka na kwasno
Tłuszcz w mięsie - może głupie, ale nie wiem :-(